Inlägg från: Rödluvan93 |Visa alla inlägg
  • Rödluvan93

BIM Juli 2023

Skriver in mig jag med för juli 😊

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
    2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
  • Rödluvan93

Jag äter d-vitamin, omega3, folsyra, q10 och inositol då min läkare tyckte jag hade tecken till mild PCO så testat de sen några månader tillbaka.

Gjorde en hel del livsförändringar, slutade med kaffet/alkohol vågade knappt äta sushi men har faktiskt börjat återgå lite till de mer normala då de verkar inte spela så stor roll så länge man dricker/äter med måtta och bara stressigt med alla måsten.

Jag tempar också och redan börjat testa mig inför ÄL 😊 är på cykeldag 11 idag så närmar sig nog en glad gubbe!

• Rödluvan93
    Potatisbulle skrev 2023-06-17 08:19:03 följande:

Rödluvan93 (funkade inte att citera)

Jag brukar ÄL-testa på eftermiddagen, typ runt 16/17. Oftast först då jag lyckats hålla mig från att kissa i 4 timmar 😅 och så är det smidigt efter jobbet. Men det var någon här på familjeliv som skrev att man kan behöva testa både förmiddag och eftermiddag för att inte missa toppen, dock kostar ju testerna en del så jag har inte gjort så. 

Ah ok 😊 jag har nästan alltid bara testat på morgonen för de är då jag håller mig som längst tänker jag. Men igår morse var det negativt sen var de helt plötsligt positivt på eftermiddagen runt 16 efter jobbet och idag morse fortfarande positivt 😅 så är lite sådär kluven när de egentligen är bäst att ta 🤔 rädd att jag missar att hålla mig till eftermiddagen t ex så morgonen känns så mycket lättare. Men ja som du säger blir väldigt kostsamt om man ska testa flera tider på dygnet!
  • Rödluvan93

Grattis rosamentos! ❤️

Är själv på ÄL+12 men vågar inte riktigt testa än. Beräknad mens på söndag så tänkte i alla fall hålla mig tills dess då de redan varit allt för många besvikelser här.

Hoppas på många fler härliga pluss här i tråden! 🌼

• Rödluvan93

Givetvis var det kört denna månad med. Blir inte ens förvånad längre. Livet är så orättvist! 💔 till hösten blir de nog IVF, orkar inte mer efter snart 2 år. Tillskott hit o dit, ändra på det ena o det andra. Lever ett friskt o hälsosamt liv men har denna förbannelse över mig. Är så less..

Lycka till alla andra!! Hoppas ni får era efterlängtade pluss! ❤️

• Rödluvan93
    Lina98 skrev 2023-07-07 11:06:54 följande:
    Köpte en från märket Ferti-Lily. Är lite lik en menskopp som man stoppar in efter han har kommit i en för att föra upp så mycket spermier som möjligt till livmodertappen typ. Tror ju egentligen att detta är helt meningslöst men greppar verkligen efter varje halmstrå just nu. 😅
    Ni har inte funderat över att göra en fertilitetsutredning? ❤️ får man ju göra efter 1 år av försök. Är själv inne på försök 21 utan ett plus i sikte under all denna tid så förstår verkligen att man blir helt knäpp och desperat.
  • Rödluvan93

Lina98:

Vi började vår utredning i december förra året. Inga större konstigheter på min sambo och jag hade lite avvikelser på sköldkörteln och tecken till mild PCO. Kändes inte så allvarligt, fick medicin för sköldkörteln och stimulerande för PCO men inget har hänt för de så känns lite hopplöst. Vår klinik övergav oss lite mitt i utredningen så vi går till en annan klinik nu där jag spolat äggledarna och ska på återbesök i augusti för att förhoppningsvis få iväg remiss till IVF ❤️

Förstår och givetvis gör man allt man kan på egenhand. Testat ändra kosten, skippat kaffe/alkohol, lagt till den ena och andra tillskott men verkar va helt förgäves så blir bara tokig 😅

Jag hoppas så också! ❤️

• Rödluvan93

Syskonförsök:

Äter också inositol. Lite nyfiken bara hur du gör, tar du de hela cykeln eller bara fram tills positivt ÄL test? 😊

• Rödluvan93
    Syskonförsök skrev 2023-07-09 09:14:14 följande:

Vet inte riktigt varför en ska äta hela cykeln annars?? Jag åt det bara för att få tidigare ägglossning :)

Nä jag vet inte, man har läst/hört så olika! Kör också bara fram till eventuell ägglossning 😊
  • Rödluvan93

Då jag fick positivt ÄL test redan cykeldag 13 så hinner jag med en omgång till i juli!

Hoppas jag lyckades kopiera din snygga lista med alla pluss hejvärldenhej 😅

3/7 - Lavendel94, första barnet, 2:a försöket 
    4/7 - Foodie, första barnet
    5/7 - Potatisbulle, första barnet, 7:e försöker (8 månader)
    ➕5/7 - rosamentos, första barnet, 1:a försöket
    5/7 - ida543, första barnet, 6:e försöket (1 missfall)
    5/7 Janbo, första barnet, 2:a försöket
    8-9/7 - Pälsboll, första barnet, 2:a försöket.
    9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
    ➕9/7 - Malmötjej, första barnet, 6e försöket 
    ➕9/7 - MiniRodini, andra barnet, 3:e försöket
    9/7 - Vinternoll1, tredje barnet, 1a försöket 
    11/7  Lina95 första barnet, 11e försöket 
    11/7- Ranin, första barnet, 2:a försöket
    11/7- Sanlin90, andra barnet, försökt 2år+
    12/7 - Rooiboste, andra barnet, 2:a försöket 
    13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
    13/7 - Fjarilsblomma3, första barnet, 2a försöket
    14/7 - Lulu1987, första barnet
    ➕14/7 - Mojsan95, 1:a barnet, 8:e försöket
    16/7 Bär, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF.
    15-17/7 Natalina 4e barnet 1a försöket
    17/7 Lele88, andra barnet, första försöket
    19/7 Miahl87, 5e barnet, 2a försöket
    19/7, Macbookpro, 1a barnet, 2a försöket
    21/7 fruffe, 2a barnet, 3e försöket
    21/7 Barbrastreisand
    21/7 SaSeLa, andra barnet, försökt i fem år, flera MF varav ett i vecka 16.
    ➕22/7 Birdiz, tredje barnet, första försöket
    22/7 Lina98, första barnet, 15e försöket
    23/7 Alvedon83, fjärde barnet, sjätte försöket efter MF.
    23/7 syskonförsök, andra barnet, tredje försöket efter MF
    24/7 Cutepenguine, första barnet, 1a försöket efter MF
    28/7 Sally101, första barnet, 2:a försöket
    29/7 Mololo, andra barnet
    30/7 - Rödluvan93, första barnet, 21a försöket
    31/7 - Hejväldenhej, första barnet, 7e försöket
  • Rödluvan93

Håller med er! Det är lurigt att veta exakt, man får helt enkelt hoppas simmarna har sån pass tålamod att vänta in ägget i värsta fall 😅 jag testar alltid tills jag inte har någon stegring längre för jag kan ha positivt ÄL test två morgnar på raken (använder dom digitala rosa från cb). Testar alltid på morgonen vilket kanske inte alltid är rekommenderat men funkar för mig 😅

Kör ni också digitala ÄL test? 😊

• Rödluvan93
    Mololo: 

Nä du har rätt, ska egentligen räcka att ta fram tills man får en smile gubbe på dom rosa. Den visar väl ens 2 mest fertila dagar men är ju lätt hänt att man kanske missar första dagen om man inte offrar flera test per dag 😅 så jag dubbelkollar väl egentligen bara om jag fått med 2 dagar vilket kanske bara är rent av onödigt och spelar absolut ingen roll. Har försökt så länge så man blir lite knäpp och desperat 😅
  • Rödluvan93
    Mololo skrev 2023-07-19 10:24:40 följande:

Följer men skriver inte så mycket just nu, då jag bara är på äl+4 än? lång väntan kvar (:

Samma här! ÄL+3 så vi ligger rätt lika till 🙈 långa eviga väntan!
  • Rödluvan93
    cutepenguin skrev 2023-07-25 07:17:14 följande:

Verkligen! Har knappt kunnat sova inatt för att jag hela tiden varit uppe och kollat om jag fått mensen 😂 Men den lyser fortfarande med sin frånvaro. 

Har kort lutealfas så är egentligen bara på ÄL+11 idag, så väntar nog några dagar till. Men mensen kommer ALLTID senast ÄL+10 (oftast ÄL+9) så det ser i alla fall lovande ut 🥰 

Spännande! Hoppas det betyder ett pluss för dig ❤️

Hur många är vi kvar som väntar på BIM? Är bara ÄL+9 så vågar inte testa riktigt än, BIM på söndag för mig 😅
  • Rödluvan93
    Janbo skrev 2023-07-26 10:25:04 följande:

Jag är på äl+10 och försöker att inte hypa upp mig själv. Jag har haft ömma bröst (särskilt bröstvårtor) konstant i 6-7 dagar, vaknat med halsbränna två dagar (måste vara flera år sedan jag hade det senast), synligare ådror från händer upp till bröst, två illamående-tillfällen (snabbt övergående) och en annorlunda molande kittlande känsla över livmoder. Från kass i magen till jättehård.. Lite värk i ländrygg/höfter (kan vara för att jag renoverar just nu haha!). Säkert önsketänk men åh vad jag hoppas! Glad

Är också på ÄL+10 och är så himla sugen på att bara testa 😅 blivit besviken många gånger men ömma bröst sen några dagar tillbaka (rädd för att de är pms symptom) men känner mig varmare än vanligt (givetvis slarvat bort min NC termometer så väntar på ny) och kanske lätt illamående? Eller så är man bara så nervös.. mycket önsketänk här med 😂 får se om man vågar sig på ett test imorgon eller håller ut!
  • Rödluvan93
    Janbo skrev 2023-07-26 10:41:59 följande:
    Vad spännande! Jag vill testa imorgon (har ett CB ultratidigt hemma) men sambon tycker vi väntar till typ bim+1 (vilket är på måndag..) Drömmer
    Ja vi har också planerat att ta ett ultra tidigt CB till helgen ihop när vi båda är lediga men har några testa tidigt från babyplan som jag så gärna vill tjuvtesta med imorgon 😂 får se om man får sig ett ryck imorgon bitti, skulle de inte visa något så litar jag ändå på digitala mer 😊
  • Rödluvan93

Jag tjuvtestade idag och vet inte vad jag ska tro? Aldrig ens sett ett andra streck bredvid kontrollstrecket innan även om de är väldigt svagt 😭❤️ alltid varit helt blankt såååå många gånger.

ÄL+11 idag.

• Rödluvan93

Åh tack!! Vågar inte ta ut för mycket i förskott än då vi försökt så länge men i helgen ska jag o sambo i alla fall ta ett ultra tidigt digitalt ihop 🥰❤️

• Rödluvan93

Åh grattis till era pluss!! 😍

Jag och sambon tog ett digitalt ihop och även om de fortfarande är tidigt så känns det mer verkligt nu 🥰 är fortfarande i chock.

Svar på tråden BIM Juli 2023