BIM Juli 2023
Skriver in mig jag med för juli 😊
2/7 - Rödluvan93, första barnet, 20:e försöket.
9/7 - SeptemberB, andra barnet, 3:e försöket
13/7 lipa 6 försöket efter änglafödsel 5barnet
Skriver in mig jag med för juli 😊
Jag äter d-vitamin, omega3, folsyra, q10 och inositol då min läkare tyckte jag hade tecken till mild PCO så testat de sen några månader tillbaka.
Gjorde en hel del livsförändringar, slutade med kaffet/alkohol vågade knappt äta sushi men har faktiskt börjat återgå lite till de mer normala då de verkar inte spela så stor roll så länge man dricker/äter med måtta och bara stressigt med alla måsten.
Jag tempar också och redan börjat testa mig inför ÄL 😊 är på cykeldag 11 idag så närmar sig nog en glad gubbe!
Vilken tid på dygnet brukar ni ÄL testa? 😊
Rödluvan93 (funkade inte att citera)
Jag brukar ÄL-testa på eftermiddagen, typ runt 16/17. Oftast först då jag lyckats hålla mig från att kissa i 4 timmar 😅 och så är det smidigt efter jobbet. Men det var någon här på familjeliv som skrev att man kan behöva testa både förmiddag och eftermiddag för att inte missa toppen, dock kostar ju testerna en del så jag har inte gjort så.
Grattis rosamentos! ❤️
Är själv på ÄL+12 men vågar inte riktigt testa än. Beräknad mens på söndag så tänkte i alla fall hålla mig tills dess då de redan varit allt för många besvikelser här.
Hoppas på många fler härliga pluss här i tråden! 🌼
Givetvis var det kört denna månad med. Blir inte ens förvånad längre. Livet är så orättvist! 💔 till hösten blir de nog IVF, orkar inte mer efter snart 2 år. Tillskott hit o dit, ändra på det ena o det andra. Lever ett friskt o hälsosamt liv men har denna förbannelse över mig. Är så less..
Lycka till alla andra!! Hoppas ni får era efterlängtade pluss! ❤️
Lina98:
Vi började vår utredning i december förra året. Inga större konstigheter på min sambo och jag hade lite avvikelser på sköldkörteln och tecken till mild PCO. Kändes inte så allvarligt, fick medicin för sköldkörteln och stimulerande för PCO men inget har hänt för de så känns lite hopplöst. Vår klinik övergav oss lite mitt i utredningen så vi går till en annan klinik nu där jag spolat äggledarna och ska på återbesök i augusti för att förhoppningsvis få iväg remiss till IVF ❤️
Förstår och givetvis gör man allt man kan på egenhand. Testat ändra kosten, skippat kaffe/alkohol, lagt till den ena och andra tillskott men verkar va helt förgäves så blir bara tokig 😅
Jag hoppas så också! ❤️
Syskonförsök:
Äter också inositol. Lite nyfiken bara hur du gör, tar du de hela cykeln eller bara fram tills positivt ÄL test? 😊
Vet inte riktigt varför en ska äta hela cykeln annars?? Jag åt det bara för att få tidigare ägglossning :)
Då jag fick positivt ÄL test redan cykeldag 13 så hinner jag med en omgång till i juli!
Hoppas jag lyckades kopiera din snygga lista med alla pluss hejvärldenhej 😅
Håller med er! Det är lurigt att veta exakt, man får helt enkelt hoppas simmarna har sån pass tålamod att vänta in ägget i värsta fall 😅 jag testar alltid tills jag inte har någon stegring längre för jag kan ha positivt ÄL test två morgnar på raken (använder dom digitala rosa från cb). Testar alltid på morgonen vilket kanske inte alltid är rekommenderat men funkar för mig 😅
Kör ni också digitala ÄL test? 😊
Följer men skriver inte så mycket just nu, då jag bara är på äl+4 än? lång väntan kvar (:
Verkligen! Har knappt kunnat sova inatt för att jag hela tiden varit uppe och kollat om jag fått mensen 😂 Men den lyser fortfarande med sin frånvaro.
Har kort lutealfas så är egentligen bara på ÄL+11 idag, så väntar nog några dagar till. Men mensen kommer ALLTID senast ÄL+10 (oftast ÄL+9) så det ser i alla fall lovande ut 🥰
Jag är på äl+10 och försöker att inte hypa upp mig själv. Jag har haft ömma bröst (särskilt bröstvårtor) konstant i 6-7 dagar, vaknat med halsbränna två dagar (måste vara flera år sedan jag hade det senast), synligare ådror från händer upp till bröst, två illamående-tillfällen (snabbt övergående) och en annorlunda molande kittlande känsla över livmoder. Från kass i magen till jättehård.. Lite värk i ländrygg/höfter (kan vara för att jag renoverar just nu haha!). Säkert önsketänk men åh vad jag hoppas!
Jag tjuvtestade idag och vet inte vad jag ska tro? Aldrig ens sett ett andra streck bredvid kontrollstrecket innan även om de är väldigt svagt 😭❤️ alltid varit helt blankt såååå många gånger.
ÄL+11 idag.
Åh tack!! Vågar inte ta ut för mycket i förskott än då vi försökt så länge men i helgen ska jag o sambo i alla fall ta ett ultra tidigt digitalt ihop 🥰❤️
Åh grattis till era pluss!! 😍
Jag och sambon tog ett digitalt ihop och även om de fortfarande är tidigt så känns det mer verkligt nu 🥰 är fortfarande i chock.