Rödluvan93 skrev 2023-07-17 13:49:44 följande:
Nä jag fick aldrig gå på ultraljud, gjorde dock ett privat ultraljud efter tredje omgången med dubbeldos och allting såg bra ut med en fin ledande äggblåsa men de tog sig ändå inte. Nu körde jag bara enkeldos på egenhand för de var de jag hade kvar hemma så blir min 4e omgång.
Förstår din nedslaghet! Efter min tredje omgång med dubbeldos så ville min gamla klinik att jag bara skulle fortsätta ta dubbeldos 3 månader till.. kände bara, varför ska jag fortsätta med något som inte fungerar? Trött på att äta medicin utan resultat!
Men vi får väl se nästa helg 🙏 längtar bara till 21 augusti när vi ska på återbesök hos nya kliniken för att förhoppningsvis gå vidare till IVF.
Jag hade också huvudvärk av dubbeldos och kände mig rätt låg dom dagarna man tog tabletterna. Annars kände jag inte så mycket annat.
Då är du typ precis i början av din cykel? 😊
Aha, jag förstår! Vad skönt att veta att det fungerar i alla fall :) Jag fick också köra en del med äl-test först, men det visade sig att de positiva utslag jag fick var falska. Så vågar tyvärr inte lite på dem längre... Märker du av ägglossningen på något annat sätt utöver testen?
Håller helt med! Det börjar kännas som slöseri med tid och resurser att fortsätta med detta. Om denna gång inte ger någon ägglossning heller kommer jag be om att få skicka iväg IVF-remissen snarast. Men hoppet lever just nu så hoppas det fungerar för oss båda innan IVF blir aktuellt :)
Precis! CD4 idag. Nästa vecka ska jag på UL på CD12 för att se hur läget ligger. Just nu skulle jag bara bli överlycklig över att få höra att ett ägg i alla fall är på gång haha.