• Osten93

Letrozol 2023, följas åt?

Hej,

Jag har precis börjat med letrozol pch vill gärna se om de finns någon som vill följas åt?

Jag har inte haft preventivmedel på 4 år ungefär. Jag och min sambo har försökt att bli gravida sen i september förra året( har tidigare kört avbrutet samlag).
    Har testat med ägglossningstester och hittar aldrig min ÄL. 
    När vi var hos läkaren så sa han att jag dock har väldigt mycket ägg och de kan vara anledning till att jag kanske inte hittar ÄL. Har mens varje månad men den varierar från 30-38 dagar så vet aldrig riktigt när den ska komma heller tyvärr.

Någon som vill följas åt pch peppa varandra lite?😊

• Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?
  • Griiffin

Min svägerska gick dit jag går nu och det gick väldigt bra för dem så kände att det blev bara naturligt att jag gick dit också. Känns som man får kämpa mer för att få hjälp om man inte går till privat😩

va tråkigt att höra Rödluvan🥺 💔 

typisk att det är röda dagar när man bara vill få svar! tycker också det är konstigt/tråkigt att de stänger ner en hel klinik hela sommaren😱 räcker det inte med vanlig semester som vi alla andra har haha😅

Tusen tack❤️ känns inte så lovande dock men finns lite lite hopp kvar

• Osten93

Hej Griffin, va kul att du hitta hit med!

Har läst igenom lite eran samtal här, jag har också kört min första kur med letrozol, men jag fick göra spolning och allt innan samt började jag med letrozolen dagen efter min sista mens. (Jag var hos läkaren den dagen så han sa de var okej)
    Jag är idag på cykeldag 38, har inte fått någon mens ännu, men jag är ju lite inne på att den blir senare denna månad för att jag började med letrozolen så sent i cykeln.. men nu har de gått 2v sedan jag hade ÄL. Planen var att testa idag egentligen, men enligt min kalender så skulle jag kunna få mens idag så jag väntar faktiskt ut denna dagen, även fast de kliar i fingrarna som de gör.

Rödluvan, va tråkigt att mensen kom! Men kanske blir bra med en vilomånad nu och snart en spolning för dig! ❤️❤️  

• Rödluvan93

Tack för eran omtanke ❤️ Livet känns bra orättvist just nu. Men man ger ju inte upp. Snart nya tag igen trots besvikelsen.

Hoppas på svar från kliniken på onsdag så vi kan boka in spolning så fort som möjligt då jag fick blödningen igår och är idag på cykeldag 2. Vilken cykeldag fick du göra din spolning? @Osten93

Håller tummarna för er!! Om inte så kämpar vi på nästa månad 💪❤️

• Griiffin

Hej 😊

Okej jag förstår, jag håller tummarna för att det blir ett plus i morgon för dig🥰. Ska själv ta ett tes imon, då har det gått 13 dagar. Hade en rejäl dipp i temp för 5 dagar sedan och sen dess har den sakta men säker vänt upp igen! Trodde den va på väg ner men icke! Jag håller tummarna att det betyder något🤞🏻 känner dock inga andra tecken alls utöver ömma bröst men det får jag alltid innan mens 😩

• Griiffin

Förstår att det känns orättvist Rödluvan! Man blir så besviken när det inte blir som man tänkt sig🥺

Har ni också pcos? 

Ge upp ska vi aldrig göra! Nån gång kommer plusset för oss❤️

• Osten93

Förstår det Rödluvan! Jag är med dig nu också, jag fick mensen igår faktiskt❤️, jag var så himla hoppfull denna månad också, även om jag verkligen försökte tänka att "ta det som de kommer" så blir man ju så ledsen. Men vi är med varandra i de❤️!
    Jag fick göra min spolning precis efter att min mens var över, dag 6 tror jag det var. Men de var inget vi bestämt, råkade bara ha haft mensen då. 
    Kör en ny omgång nu imorgon med letrozol❤️.

Jag hade också väldigt ömma bröst, brukar vanligtvis inte ha de alltid, men nu när jag tar letrozol så är jag lite inne på att vad som kan komma 😅. Håller tummarna för dig att du får ett plus! Hur länge har du försökt?❤️

• Rödluvan93

Jag hade tecken till PCO enligt min läkare när vi började min fertilitetsutredning. Men när jag bokade ett privat ultraljud hos en annan klinik tyckte hon inte alls jag hade några tecken till PCO/PCOS så jag förstod ingenting. Men fick lite mer förtroende till denna privata klinik så ska faktiskt byta till dom. Dom har nu bokat in mig på spolning på måndag 12/6 så det känns både skönt och nervöst! Den andra kliniken hade fått en långsjukskriven läkare och dom har bara strulat sen dag 1 så ska bli skönt att lämna över bollen till en annan klinik. 

Vet ni om man måste beställa journalkopia för att en annan klinik ska se allt på 1177? Alla provsvar och undersökningar. Känns lite tajt med tid om jag ska hinna hämta ut de fysiskt innan måndag nästa vecka.

Hur har de gått för dig? @Griifin@ ❤️

Åh beklagar @Osten93 ❤️ Ja en gnutta hopp byggs ju alltid upp när man längtar. Men jag håller tummarna att denna vända med Letrozol blir din tur ❤️

• Griiffin

Va tråkigt Osten93🥺❤️  jag tog test idag och det va negativt så nu väntar jag bara på att mensen ska starta så jag kan hoppa på en ny omgång med letrozol! 
    Vi har precis börjat, min gynekolog visste om att jag hade pcos så när jag och min sambo va redo så skulle vi bara ringa och så strata de en kur på en gång😊 detta blir andra gången!  Men visst bygger man upp ett hopp även om man verkligen försöker att inte tänka på det.

Jag ska inte spolas förens efter sommaren! Jag hoppas dock att det hinner ta sig innan dess, är lite nervös för spolning🙈

• Osten93

Jag har inte fått bekräftat att jag har PCOS, min läkare sa dock att jag har väldigt mycket ägg, men sa samtidigt "bättre för mycket än för lite".
    Enligt våra blodprov och spermaprov är allting normalt och ser bra ut. Ser man om man har pcos genom blodprov eller ser man de även på ultraljud? 

Rödluvan, jag tror de bör kunna se din journal, för när de frågade mig sist om cellprov så kunde han se allt på sin skärm på journalen från de.

Griffin du behöver absolut inte vara orolig inför spolningen, själva spolningen kändes ingenting för mig, visst är de lite obehagligt när de ska komma in där men han sa till mig att trycka ner magen så han lättare kom åt livmodern, sen kände jag ingenting och han visade allt. Då är cellproverna mer obehagliga skulle jag säga 😋. 

Nu har jag börjat med andra kuren idag, så hoppas de tar sig denna gång. Har även fått hem remiss nu för ivf. Står att jag behöver göra cellprov innan bara. Men när man får remiss, är jätte dålig på sånt här, är de meningen sen att jag ska ringa och boka en tid? För stod inget om tid där, bara deras öppettider. 

Håller tummarna för oss att de går igenom för oss denna månad, med eller utan tabletter ❤️.

• Griiffin

Låter ju som pcos i alla fall, men vad vet jag😅
    min läkare gjorde VUL och där hade jag massa ägg oxå. Sen har jag andra symtom som glesa ägglossningar & tyvärr lite ökad hårväxt. Jag har för mig man ser det både genom VUL och blodprov.

Rödluvan, jag tror också att det ser det. Du behöver nog inte fixa det själv😊

Anledningen till varför jag är så nervös är för min kompis svimmade när hon gjorde det och jag svimmade när jag satte in min spiral för några år sedan🙈

Min mens har fortfarande inte kommit, tänker ta ett till test om den inte kommit till helgen för då är det BIM +5. Vill bara att den ska komma så jag kan börja med Letrozol igen! 

Jag håller tummarna för oss nästa månad❤️

Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?