• Osten93

Letrozol 2023, följas åt?

Hej,

Jag har precis börjat med letrozol pch vill gärna se om de finns någon som vill följas åt?

Jag har inte haft preventivmedel på 4 år ungefär. Jag och min sambo har försökt att bli gravida sen i september förra året( har tidigare kört avbrutet samlag).
    Har testat med ägglossningstester och hittar aldrig min ÄL. 
    När vi var hos läkaren så sa han att jag dock har väldigt mycket ägg och de kan vara anledning till att jag kanske inte hittar ÄL. Har mens varje månad men den varierar från 30-38 dagar så vet aldrig riktigt när den ska komma heller tyvärr.

Någon som vill följas åt pch peppa varandra lite?😊

• Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?
  • Rödluvan93

Inositol och q10 äter jag bara fram tills positivt ägglossningstest sen äter jag bara Natalben gravid resten av tiden (innehåller folsyra, d vitamin och massa annat!) Blev helt plötsligt så mycket färre piller att svälja 😅

Men vet ni vad! Vet jag skulle testa mig på söndag men kunde bara inte hålla mig och idag på mitt ultra tidigt graviditetstest stod de "Gravid" 😭😭❤️ kan inte fatta detta efter 2 års av försök. Denna oändliga kamp. Vågar givetvis inte ta ut allt för mycket i förskott men aldrig fått ett positivt resultat innan.

Åh håller tummarna för er!! ❤️

• Razorcrest

Men åh Rödluvan!! Stort grattis!! ❤️❤️❤️ Så glad för din skull! Håller verkligen alla tummar för dig och resan framåt ❤️ Detta ger hopp om att letrozolen kan hjälpa oss alla. Hur mår du? Har du haft några känningar? 😊

• Rödluvan93
    Razorcrest skrev 2023-07-28 11:06:17 följande:

Men åh Rödluvan!! Stort grattis!! ❤️❤️❤️ Så glad för din skull! Håller verkligen alla tummar för dig och resan framåt ❤️ Detta ger hopp om att letrozolen kan hjälpa oss alla. Hur mår du? Har du haft några känningar? 😊

Tack ska du ha! ❤️ Ja känns även som min spolning kanske hade något med detta att göra? Åt ändå Letrozol 4 gånger men så spolade vi äggledarna förra cykeln och nu tog de förhoppningsvis sig 😊 är lite i chock fortfarande ❤️

Mina bröst är väldigt ömma och vill säga att jag mår smått illa? Eller så är de bara nervositeten som spökar, svårt att säga. Är dock extremt trött efter jobbet så några små känningar kanske allt finns där 🥰 ringde idag och redan fått en tid till mvc nästa onsdag då jag äter 50mg Levaxin så dom vill ta blodprov och kolla TSH värdet.
  • Emmalinnean

Men rödluvan grattis!!! Ger en ändå lite hopp om att allt vi gör ändå är till någon nytta!! Du får hålla oss uppdaterade genom allt! 

Till alla: kosttillskott är inget jag har så bra koll på. Är det något som kan hjälpa som ni kan tipsa om? 

• Rödluvan93
    Emmalinnean skrev 2023-07-29 22:58:36 följande:

Men rödluvan grattis!!! Ger en ändå lite hopp om att allt vi gör ändå är till någon nytta!! Du får hålla oss uppdaterade genom allt! 

Till alla: kosttillskott är inget jag har så bra koll på. Är det något som kan hjälpa som ni kan tipsa om? 

Tack snälla ❤️ Ja jag var så säker på att IVF var vår enda lösning. Men tillslut kom de!

Jag kan faktiskt rekommendera Natalben gravid, lite dyrt för de antal tabletter man får med men innehåller allt möjligt bra om man går in o läser ❤️ jag byte till de för 3 månader sen och blev helt plötsligt bara en tablett att svälja istället för massa olika.
  • Razorcrest

Så spännande!! Du får hålla oss uppdaterade 😊 Det verkar som spolning har hjälpt många. Jag gjorde det i april/maj så jag hoppas att effekten håller i sig 😅 Misstänkte du på något sätt att du var gravid? Känner att jag själv lätt fastnar i att leta symptom haha...

• Rödluvan93
    Razorcrest skrev 2023-07-30 10:43:54 följande:

Så spännande!! Du får hålla oss uppdaterade 😊 Det verkar som spolning har hjälpt många. Jag gjorde det i april/maj så jag hoppas att effekten håller i sig 😅 Misstänkte du på något sätt att du var gravid? Känner att jag själv lätt fastnar i att leta symptom haha...

Det hoppas jag med ❤️ Ja jag har letat symptom som en galning och allting har bara varit pms relaterat. Så jag kände inget udda faktiskt, ömma bröst men de kunde lika bra varit mens på g 😅 mår ovanligt bra vilket är både skönt och lite läskigt samtidigt ❤️
  • Rödluvan93
    Flissannn skrev 2023-08-01 00:01:29 följande:

Grattis Rödluvan! 

hur många kurer letrozol har du tagit? 

Tack ❤️ sammanlagt 4 kurer med Letrozol. Först 3 kurer på raken, en enkeldos sen två dubbeldos. Sen var jag tvungen att ha "vilomånad" och då passa vi på att spola äggledarna. Sen då fjärde denna cykel med enkeldos 😊
  • Flissannn

Rödluvan 
    tack för svar. Det ger en hopp.

Jag har nu gjort två kurer enkeldos. Bim imorgon men testerna är så negativa de kan Va så har noll hopp. Mailade min klinik i helgen eftersom de har semesterstängt en vecka till och frågade om jag ska testa dubbeldos vilket de sa ja till. de nämnde fortfarande inget om ultraljud för att följa upp om det liksom funkar. ni andra som ätit dubbeldos, har ni fått göra ultraljud? 

Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?