• Osten93

Letrozol 2023, följas åt?

Hej,

Jag har precis börjat med letrozol pch vill gärna se om de finns någon som vill följas åt?

Jag har inte haft preventivmedel på 4 år ungefär. Jag och min sambo har försökt att bli gravida sen i september förra året( har tidigare kört avbrutet samlag).
    Har testat med ägglossningstester och hittar aldrig min ÄL. 
    När vi var hos läkaren så sa han att jag dock har väldigt mycket ägg och de kan vara anledning till att jag kanske inte hittar ÄL. Har mens varje månad men den varierar från 30-38 dagar så vet aldrig riktigt när den ska komma heller tyvärr.

Någon som vill följas åt pch peppa varandra lite?😊

• Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?
  • Nomen123
    Razorcrest skrev 2023-09-01 13:10:42 följande:

Jag kände inte av trippeldosen mer än de lägra doserna :) Utan hade ungefär samma biverkningar, typ lite ont i huvudet och hängig. Men verkligen ingen fara :) Hur mår du av letrozolen? 

Jag kände i stort sätt ingenting heller.. Var mer biverkningar på första enkel dosen.. 

Inväntar temp ökning för att få bekräftat att ägglossning varit.. Får se om det sker 😁
  • Flissannn

Hej tjejer 

hur går det för era alla? Kan ni inte köra en uppdatering var ni är i hela karusellen? 

jag tog min första ovitrellespruta för 13 dagar sen om man räknar dag som jag tog den. Jag har såklart testat varje dag för att se hur länge ovitrelle skulle sitta i. Testerna blev svagare med tiden men tydliga streck tills åtminstone dag 9. Men jag har fortsatt att testa och kan skymta ett svagt streck fortfarande. Frågan är om det 13 dagar efter fortfarande kan va ovitrelle som sitter i? någon med erfarenhet av det? Blir galen av all tankeverksamhet som går åt till detta. 

• Razorcrest

Känner så mycket igen så mycket i det du skriver! När jag tog ovitrelle första gången sa min läkare att jag skulle vänta minst 14 dagar med att testa. Men när man läser runt på nätet verkar det vara ca 10-12 dagar. Så håller verkligen tummarna för dig!! Hjärta Har du haft några känningar? 

På fredag är det två veckor sedan ovitrellen för mig och jag reagerar på varje liten grej som händer i kroppen. Håller nog på att bli knäpp haha... Men har ingen bra känsla denna gång, känns som jag mest inte känner av något faktiskt. Men än lever väl hoppet, lite i alla fall :)

• Flissannn

razorcrest

ja och i FASS står det ju 10 dagar och då tänker man ju att dom helgarderat sig liksom. Nej , känner inte heller någonting direkt. Just idag har jag känt nåt i höger äggstock. Enligt vul den sidan ägget satt på. Om det kan va nåt. Haha man överanalyserar ju allt. 

natten till idag vaknade jag typ vid 04.30 och fick gå och kissa så jag testade på inte helt morgonurin så i natt får jag hålla mig till jag går upp imorgon bitti så får jag se om det syns något streck imorgon också. Men har väl inga höga förhoppningar egentligen. 

• Razorcrest

Verkligen, det är en berg- och dalbana hela processen haha. Men så spännande ändå! Hoppas verkligen att det inte är sprutan som fortfarande spökar! Du får hålla oss uppdaterade om hur det går :) Hjärta

• Osten93

Hej allihopa,
    Hoppas de går bra för er!vVilken dag är ni på nu?
    Jag hade bim i förrgår, de kom ingen mens då men väntade ut hela dagen igår också. Inatt vaknade jag vid 2 inatt, kissnödig och nyfiken. Där fick jag äntligen mitt positiva besked, vaknade senare igen vid 5 och tog ett nytt för jag trodde jag drömde första gången, då var de ännu lite starkare!❤️
    Mina symptom har varit att jag senaste veckan varit suuuper uppblåst och mina bröst har känts som två vattenballonger  annars inte mer än så ännu!
    Jag håller tummarna för er allihopa nu!!❤️❤️ 

• Nomen123
    Osten93 skrev 2023-09-06 10:33:57 följande:

Hej allihopa,
    Hoppas de går bra för er!vVilken dag är ni på nu?
    Jag hade bim i förrgår, de kom ingen mens då men väntade ut hela dagen igår också. Inatt vaknade jag vid 2 inatt, kissnödig och nyfiken. Där fick jag äntligen mitt positiva besked, vaknade senare igen vid 5 och tog ett nytt för jag trodde jag drömde första gången, då var de ännu lite starkare!❤️
    Mina symptom har varit att jag senaste veckan varit suuuper uppblåst och mina bröst har känts som två vattenballonger  annars inte mer än så ännu!
    Jag håller tummarna för er allihopa nu!!❤️❤️ 

Grattis va roligt 🥰

Jag är på ÄL +5 så inte kommit så långt ännu 🙃
  • Razorcrest

Woooow stort grattis Osten93!! Så himla roligt Hjärta och det ger hopp åt oss andra! Hur många omgångar letrozol blev det för dig? :)

Har bim i helgen tror jag (lite osäker på när sprutan faktiskt började verka) så väntan känns evighetslång haha... 

• Osten93

Tack så mycket!❤️

Det blev fyra omgångar av letrozol för mig. Har ju haft cyklar som varat från 28-34 dagar ungefär men måste säga att de var något med den sista mensen jag hade, den kändes typ annorlunda och jag började ta äl-test varannan dag från cd10 och hittade den på cd18. 
    Håller tummarna för er razorcrest och nomen123!!❤️

• Nomen123
    Osten93 skrev 2023-09-06 20:34:30 följande:

Tack så mycket!❤️

Det blev fyra omgångar av letrozol för mig. Har ju haft cyklar som varat från 28-34 dagar ungefär men måste säga att de var något med den sista mensen jag hade, den kändes typ annorlunda och jag började ta äl-test varannan dag från cd10 och hittade den på cd18. 
    Håller tummarna för er razorcrest och nomen123!!❤️

Tack snälla ❤️
    Och jag håller tummarna för att allt går bra för dig 💕
Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?