• Osten93

Letrozol 2023, följas åt?

Hej,

Jag har precis börjat med letrozol pch vill gärna se om de finns någon som vill följas åt?

Jag har inte haft preventivmedel på 4 år ungefär. Jag och min sambo har försökt att bli gravida sen i september förra året( har tidigare kört avbrutet samlag).
    Har testat med ägglossningstester och hittar aldrig min ÄL. 
    När vi var hos läkaren så sa han att jag dock har väldigt mycket ägg och de kan vara anledning till att jag kanske inte hittar ÄL. Har mens varje månad men den varierar från 30-38 dagar så vet aldrig riktigt när den ska komma heller tyvärr.

Någon som vill följas åt pch peppa varandra lite?😊

• Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?
  • Flissannn

Hej alla 
    hur går det för er? 

blev inget plus (förutom falskt pga ovitrellen) som satt i längre än 10 dagar och gjorde därför att man fick upp lite hopp. Men tyvärr inte. nu Är jag inne på fjärde omgången letrozol , dubbel kur denna och förra gången. Ska på vul på torsdag som är cd 14 för att se om där är något ägg och När jag i så fall ska ta ovitrellen. 

ni som tagit progesteronprov för att bekräfta ägglossning , vad har det varit på? 

• Nomen123
    Flissannn skrev 2023-09-19 19:03:50 följande:

Hej alla 
    hur går det för er? 

blev inget plus (förutom falskt pga ovitrellen) som satt i längre än 10 dagar och gjorde därför att man fick upp lite hopp. Men tyvärr inte. nu Är jag inne på fjärde omgången letrozol , dubbel kur denna och förra gången. Ska på vul på torsdag som är cd 14 för att se om där är något ägg och När jag i så fall ska ta ovitrellen. 

ni som tagit progesteronprov för att bekräfta ägglossning , vad har det varit på? 

Hej, det blev inget plus här heller. Startade en ny letrozol kur dubbel igår, så jag är inne på andra dagen nu.. Skulle också vilja ha ovitrellen, har aldrig tagit den och är så osäker på om ägget verkligen släpper.. Har aldrig tagit progesteron prov heller.  
  • Razorcrest

Hej alla!

Förstår känslan Hjärta Inget plus för mig heller ännu, börjar bli lite tjatigt det här....

Var på CD 12 utraljud idag och hade en äggblåsa på 21 mm :) Det är nog den största hittills så hoppas att detta är vår månad. Ska ta ovitrellen redan ikväll. 

Jag har inte för göra progesteronprov. Men idag frågade min läkare hur lång tid efter sprutan som mensen kom (det har varit 15-17 dagar efter) vilket hon sa innebär att jag har normala progesteronnivåer. Om mensen skulle komma mycket tidigare ska man få tabeltter för det i så fall.

Håller verkligen tummarna för er alla Hjärta

• Nomen123
    Razorcrest skrev 2023-09-20 09:45:52 följande:

Hej alla!

Förstår känslan Hjärta Inget plus för mig heller ännu, börjar bli lite tjatigt det här....

Var på CD 12 utraljud idag och hade en äggblåsa på 21 mm :) Det är nog den största hittills så hoppas att detta är vår månad. Ska ta ovitrellen redan ikväll. 

Jag har inte för göra progesteronprov. Men idag frågade min läkare hur lång tid efter sprutan som mensen kom (det har varit 15-17 dagar efter) vilket hon sa innebär att jag har normala progesteronnivåer. Om mensen skulle komma mycket tidigare ska man få tabeltter för det i så fall.

Håller verkligen tummarna för er alla Hjärta

Hur har det gått? 🍂🍁
  • Razorcrest

Det rullar på, är dag 8 efter ovitrellen :) Har lite kramper i magen sedan ett par dagar, men i övrigt har jag varit på orimligt gott humör? Vilket är lite ovanligt en vecka innan BIM men skönt såklart haha. Hur går allt för dig? Hjärta

• Nomen123
    Razorcrest skrev 2023-09-28 10:25:20 följande:

Det rullar på, är dag 8 efter ovitrellen :) Har lite kramper i magen sedan ett par dagar, men i övrigt har jag varit på orimligt gott humör? Vilket är lite ovanligt en vecka innan BIM men skönt såklart haha. Hur går allt för dig? Hjärta

Härligt, vill också få utskrivet ovitrellen men får inte det av gyn.. För att jag har egen ägglossning.. Vill så gärna få det.

Har ägglossning i dagarna här.. 🌸
  • Nomen123

Fick detta idag.. Har haft sex ca 3-4 gånger de senaste dagarna så vi får se vad det leder till 🙈

• Razorcrest

Wohoo!! Håller tummarna att det går vägen denna gång {#emotions_dlg.flower}

Vad tråkigt att du inte får prova ovitrelle i alla fall. Har de gett dig någon anledning utöver egen äl? Tänker att det ju inte kan skada i alla fall.

• Nomen123
    Razorcrest skrev 2023-09-29 08:05:33 följande:

Wohoo!! Håller tummarna att det går vägen denna gång {#emotions_dlg.flower}

Vad tråkigt att du inte får prova ovitrelle i alla fall. Har de gett dig någon anledning utöver egen äl? Tänker att det ju inte kan skada i alla fall.

Det känns som att dem bara inte vill ge de, och dem säger bara "vi ger inte det till dem som har egen ägglossning, ägget släpper ska du se"...
    Så trögt.. Vill ju äna testa allt.

Vi valde efter får fertilitets utredning att ställa oss i kö till IVF.. Nu gick det helt plötsligt mega snabbt och dem vill återkoppla till oss inom några dagar.. Vi måste ha lämnat svar innan söndag.. Paniken steg kan man säga 🧡
  • Razorcrest

Vad konstigt... Sprutans funktions är ju att göra det enklare att tajma ägglossning, så det borde ju inte vara några konstigheter att få den om man vill. 

Oj, stort kliv! Hur känns det? Hjärta Hur länge har du gjort letrozol-kurer? Jag behöver göra 4-6 omgångar med letrozol med bekräftad äl innan remissen för IVF skickas. Är på runda tre nu så vi får se hur det utvecklar sig :)

Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?