Rödluvan93 skrev 2023-07-17 16:40:54 följande:
Börjar också undra om mina positiva ÄL är falska eller så stämmer dom men ägget lossnar aldrig bara eller vägrar fästa ordentligt? I maj efter min andra omgång med Letrozol hade jag 68 nmol/L i progesteron 10 dagar efter positivt ÄL och då tyckte kliniken jag hade haft tydlig ägglossning. Vet inte varför men känns typ lågt 10 dagar efter. Är ingen expert på hur snabbt progesteron ökar efter ÄL men bara en magkänsla man har. Det verkar ju inte funka liksom?
Nja har svårt att känna ägglossning. Har börjat försöka se efter flytningar/sekret men blir inte helt klok på de 😅 kan liksom ha de efter positivt ÄL med i några dagar? Dudå?
Går du till en privat klinik som inte har sommarstängt? 😊 jag väntar otåligt på att min klinik ska öppna igen! Förstår att folk måste ta ut semester men blir en sådan irriterad fördröjning i sommar när man går runt och längtar och är helt maktlös över sin situation ❤️
Ja, man funderar verkligen på vad det är som felar egentligen... Jag trodde länge att jag ägglossade regelbundet (i och med positiva test), så blev rätt förvånad när det inte var så. Känns som man slösat massa tid på att inte ha haft koll
Har inte heller märkt av några andra tecken på äl heller haha...
Oj, jag har dålig koll på det. Har aldrig fått göra progesterontest för mina cykler har alltid brutits av läkaren eftersom äggen inte växer.... Men det låter ju positivt att kliniken säger att du haft tydlig äl tänker jag
Ja precis, det är en privat klinik men som är kopplad till regionen. Så behöver inte betala något extra i alla fall :) Måste vara väldigt frustrerande att det är stängt under sommaren. Hade nog gjort som du och tagit saken i egna händer haha. Hur känns det för dig idag? Har du några känningar efter äl?