Rödluvan93 skrev 2023-07-03 18:09:54 följande:
Hej och kul att du vill följas åt!
Håller tummarna att ägget på 20mm är ditt guldägg ❤️
Svar på din fråga, tror man får försöka hålla sig sysselsatt och prioritera det andra man har i sitt liv. Sambo, vänner, familj etc. Lätt att bli slukad utav bebislängtan.. Har själv snart försökt i 2 år, sett alla vänner gå vidare med sina små medans jag bara trampar på samma ställe. Man är frustrerad och tycker livet är orättvist jämt men konstigt nog ger man ändå inte upp. Hur länge har ni försökt? Har ni gjort en utredning? ❤️
Tack för svar!
Jag slutade med ppiller februari 2022 för att vi kände att det var dags för en bebis. Jag förstod dock ganska snabbt därefter att det var något som inte stämde med mina hormoner. Efter mycket kämpande för att få hjälp så fick jag tillslut bekräftat av en endokrinolog i oktober att jag hade en godartad hypofystumör vilket ledde till utebliven ägglossning och mens. Påbörjade medicinering och sökte samtidigt till en privat fertilitetsklink som gjorde en utredning. Hade väldigt mycket ägg som satt som i ett halsband, så har eventuellt även pcos. Dock inte bekräftat. Hade ett amh värde på 64 vilket var det högsta mätvärde de ens kunde få fram så kan eventuellt ha ännu högre. Skulle precis starta hos kliniken när endokrinologen ringde och gav mig en graviditetsavrådan tills vi ser att tumören inte har växt.
Mensen startade dock i januari och vi började försöka själva ändå. Men märkte att det var mer som var fel. Hade aldrig en luthealfas längre än 10 dagar. Och cyklarna har varierat allt från 26-40. Avrådan togs bort och nu är vi framme här och gör första kuren hos en privat fertilitetsklinik som vi bekostar själva. Nu blev det väldigt långt haha men svårt att korta ner berättelsen. Hur går det för dig? Har ni gjort utredning?