Intressant att läsa om att vissa tagit otrivelle spruta för att hjälpa ägget att släppa och även progesteron prov för att bekräfta ägglossning. Det är inget de nämnt nåt om på kliniken jag går till.
Varit lite oklart de fyra gångerna jag kört enkeldos letrozol. Det var verkligen som jag kom dit på vul, de mätte äggblåsor som kanske var runt 12 mm eller kanske 15 mm på dag 12. De var nog aldrig större än 15 mm iallafall. Sen sa de ungefär vilken dag ägglossning borde ske..första kurerna litade jag blint på detta. Jag tänkte att jag lyssnar på dem. Så vi kämpade på med samlag regelbundet för att täcka upp före, under ägglossning och efter. Sen gick tiden och jag gick och väntade på bim. Då jag trodde genom dessa vul att behandlingen typ var lyckad och att jag antingen skulle få ett plus eller mens ca 14 dagar efter ägglossning.
Jag passerade bim ( som jag trodde ungefär)... inget plus och ingen mens. dagarna gick och jag fick ändå upp hoppet att det kanske var nåt. Men sen när jag var uppe i typ cykeldag 45-50 ( 3 av 4 gånger av mina letrozolkurer blev det såhär) så ringde jag kliniken. Jag fick komma dit för vul och då såg de bara att jag haft ägglossning ( antagligen lååång tid efter de hade '"räknat ut" att det skulle vara). Så enkeldos gjorde verkligen bara mina menscyklar längre och jag hade ingen aning om när/om jag hade ägglossning precis som innan jag började med letrozol.
Otroligt frustrerande. Jag har ju även använt mig av ägglossningstest som gett utslag men uppenbarligen också vid fel tillfälle, vilket jag förstått nu i efterhand. Clearblue advanced ägglossningstest visade positivt ca en vecka innan jag fick positivt utslag på babyplan stickor). Jag vet att det ger missvisande svar när man har PCOS men jag hoppades ändå kunde visa lite rätt.
Otroligt frustrerande allting när man bara vill det ska gå vägen. Jag tror jag var lite naiv och trodde på nåt sätt att när jag väl tog steget att kontakta kliniken så skulle allt gå undan.
Jag har ofta olika symtom som ömma bröst, sticker till i sidorna på magen, pms , illamående, huvudvärk .... olika ny grejer varje månad. Så kan inte lite på några sk gravidsymtom heller då mina sk mens symtom är typ samma verkar det som.
Så jag vet inte riktigt vart jag vill komma med denna text förutom att jag är frustrerad. Har ju som sagt tagit dubbeldos letrozol nu som i tisdags visade två stora blåsor, 18 och 20 mm. Läkaren sa att de såg superbra ut. Men kommer de lossna? har de lossnat? känner inget speciellt i magen. Jag önskar man bara kunde följa upp det lite med tex ett sånt där progesteronprov eller så. Jag får väl ringa på måndag och se om det är något man kan göra. Kan ju vara skönt att veta om ägglossning skett iaf.
Har fått upp hoppet varje gång nu och så har det egentligen bara dragit ut på tiden med långa menscyklar.
Oj va långt inlägg det blev nu, sorry haha