Letrozol 2023, följas åt?
Jag fick aldrig göra ultraljud dock så betala jag för privat ultraljud tredje omgången med Letrozol för jag ville veta att de faktiskt fungera trots bra progesteron prov på 68 med dubbeldos.
Hej på er.
Jag har nyligen avslutat en dubbeldos med letrozol.. Andra omgången, första omgången tog jag enkel, hittade inte riktigt ägglossning då ens, vilket jag brukar göra varje månad.. Har varken tagit progesteronprov eller ultraljud..
Vart tar man ett progesteron prov?
Och vad kostar det att göra ett privat ultraljud?
Jag fick idag glad gubbe på clearblue digitala ägglossningstest samt på ägglossningstickan, kändes underbart.. 6 dagar efter avslutad letrozol-kur..
Vill också ta prov för att se om äggen mognar osv, vart vänder jag mig?
Känner av ägglossning rejält denna månaden 💛
Kram på er, ha en fin dag 💛
Jag fick remisslapp från min Gyn för att göra progesteronprov och gör det 7 dagar efter ägglossning på närmsta sjukhus sen skickas svaret till kliniken. dags för det imorgon för idag är det en vecka sedan jag tog min första ovitrelle-spruta. Ska bli såå intressant att se om progesteronet är högre och kan visa ägglossning denna gång.
Skönt att det går framåt för er alla, jag håller tummarna för att det är vår tur snart!
Jag är inne på fjärde rundan, andra med trippeldos. Var på ultraljud igår och hade två mogna ägg, så imorgon blir det ovitrelle igen :) Hoppas hoppas!!
Jag har tagit ovitrelle en gång (förra månaden) men blev inte gravid den gången. Jag tyckte jag hade lite mer pms/gravid-känningar efter ägglossningen än vanligt. Superömma bröst, lite illamående och typ förstoppad? Men sen vet jag inte hur mycket som är hjärnspöken eller inte.
Min läkare sa igår att ovitrellen inte egentligen ger en större chans att bli gravid, utan det gör det enklare att tajma ägglossningen. Har man mogna äggblåsor kommer de att släppa oavsett, bara svårare att veta när.
Jag kände inte av trippeldosen mer än de lägra doserna :) Utan hade ungefär samma biverkningar, typ lite ont i huvudet och hängig. Men verkligen ingen fara :) Hur mår du av letrozolen?
Hej allihopa,
Hoppas de går bra för er!vVilken dag är ni på nu?
Jag hade bim i förrgår, de kom ingen mens då men väntade ut hela dagen igår också. Inatt vaknade jag vid 2 inatt, kissnödig och nyfiken. Där fick jag äntligen mitt positiva besked, vaknade senare igen vid 5 och tog ett nytt för jag trodde jag drömde första gången, då var de ännu lite starkare!❤️
Mina symptom har varit att jag senaste veckan varit suuuper uppblåst och mina bröst har känts som två vattenballonger annars inte mer än så ännu!
Jag håller tummarna för er allihopa nu!!❤️❤️
Tack så mycket!❤️
Det blev fyra omgångar av letrozol för mig. Har ju haft cyklar som varat från 28-34 dagar ungefär men måste säga att de var något med den sista mensen jag hade, den kändes typ annorlunda och jag började ta äl-test varannan dag från cd10 och hittade den på cd18.
Håller tummarna för er razorcrest och nomen123!!❤️
Hej alla
hur går det för er?
blev inget plus (förutom falskt pga ovitrellen) som satt i längre än 10 dagar och gjorde därför att man fick upp lite hopp. Men tyvärr inte. nu Är jag inne på fjärde omgången letrozol , dubbel kur denna och förra gången. Ska på vul på torsdag som är cd 14 för att se om där är något ägg och När jag i så fall ska ta ovitrellen.
ni som tagit progesteronprov för att bekräfta ägglossning , vad har det varit på?
Hej alla!
Förstår känslan Inget plus för mig heller ännu, börjar bli lite tjatigt det här....
Var på CD 12 utraljud idag och hade en äggblåsa på 21 mm :) Det är nog den största hittills så hoppas att detta är vår månad. Ska ta ovitrellen redan ikväll.
Jag har inte för göra progesteronprov. Men idag frågade min läkare hur lång tid efter sprutan som mensen kom (det har varit 15-17 dagar efter) vilket hon sa innebär att jag har normala progesteronnivåer. Om mensen skulle komma mycket tidigare ska man få tabeltter för det i så fall.
Håller verkligen tummarna för er alla
Det rullar på, är dag 8 efter ovitrellen :) Har lite kramper i magen sedan ett par dagar, men i övrigt har jag varit på orimligt gott humör? Vilket är lite ovanligt en vecka innan BIM men skönt såklart haha. Hur går allt för dig?
Fick detta idag.. Har haft sex ca 3-4 gånger de senaste dagarna så vi får se vad det leder till 🙈
Wohoo!! Håller tummarna att det går vägen denna gång
Vad tråkigt att du inte får prova ovitrelle i alla fall. Har de gett dig någon anledning utöver egen äl? Tänker att det ju inte kan skada i alla fall.
Vad konstigt... Sprutans funktions är ju att göra det enklare att tajma ägglossning, så det borde ju inte vara några konstigheter att få den om man vill.
Oj, stort kliv! Hur känns det? Hur länge har du gjort letrozol-kurer? Jag behöver göra 4-6 omgångar med letrozol med bekräftad äl innan remissen för IVF skickas. Är på runda tre nu så vi får se hur det utvecklar sig :)
Förstår att det känns läskigt, jag känner samma. Det verkar vara en rätt jobbig procedur, men ändå lite skönt att veta att det finns där som back-up om letrozolen inte fungerar :) Hoppas dock vi båda slipper IVF och att det är vår tur denna cykel Har du bestämt dig för hur du vill göra?
Spännande! Det låter som ett klokt val, då känns det iaf som att processen går framåt :) Vet du när du får börja i så fall?
Jag sitter fortfarande och väntar på BIM... På onsdag är det två veckor sen ovitrellen och de senaste två gångerna har mensen startat ca 16 dagar efter sprutan. Så har den inte dykt upp innan helgen blir det att ta ett test :) Har egentligen inga känningar, lite ont i ländryggen och trött bara.