Letrozol 2023, följas åt?
Hej!
Första gången jag skriver på sånt här forum men känner att det skulle vara kul att följas åt. Jag läser ju ofta dessa olika trådar.
Jag är nu igång och försöker bli gravid med mitt andra barn ( mitt barn är nu 9 år så var ett tag sen man var gravid).
Jag har pcos och alltid haft oregelbunden mens. Verkar ha egen ägglossning men det är inte alltid den kommer.
Jag blev gravid med mitt första barn på naturlig väg men det tog sin tid men då hade jag inte heller lika "bråttom". Nu är jag 38 år och känner att jag vill ha en liten.
Det är även med samma pappa och även han har gjort spermatest och allt ser ju bra ut.
Jag har fått testa letrozol enkelkur 4 ggr men jag fick nästan bara längre menscyklar av dem..upp till ca 50 dagar. Kändes inte som de hjälpte alls. Jag fick ju visst ägglossning men inte alls när läkaren "räknade ut" det och blev att vi missade den vid nån månad också. (Svårt att ha samlag regelbundet hela menscykeln om den är så lång... Krockar ju med resor och allt möjligt).
En månad blev det kortare menscykel och ägglossning men ingen graviditet. Det var otroligt frustrerande då jag trodde jag var gravid flera ggr men det var bara en lång menscykel suck.
Nu testar jag för första gången en dubbelkur letrozol och idag var jag på vul. Jag hade två stora äggblåsor på 18 mm och en på 20 mm! Slemhinnan såg bra ut också så ägglossning lär ske inom kort.
Jag hoppas det går vägen denna gång!!!! Läkaren sa att det finns ju såklart risk för att det kan bli tvillingar (det är välkommet), men ju ju även bli en eller ingen alls.
Så vi får se...denna eviga väntan på ägglossning och sen eventuell mens osv. Man blir frustrerad efter ett tag.
Jag har nästan gett upp lite då man vill så gärna och blir så besviken varje gång det inte går vägen. Vi har väl egentligen inte försökt alltför lång tid men samtidigt blir man orolig att det inte ska gå vägen.
Så ja .. det var lite om varför jag är här :)