• Osten93

Letrozol 2023, följas åt?

Hej,

Jag har precis börjat med letrozol pch vill gärna se om de finns någon som vill följas åt?

Jag har inte haft preventivmedel på 4 år ungefär. Jag och min sambo har försökt att bli gravida sen i september förra året( har tidigare kört avbrutet samlag).
    Har testat med ägglossningstester och hittar aldrig min ÄL. 
    När vi var hos läkaren så sa han att jag dock har väldigt mycket ägg och de kan vara anledning till att jag kanske inte hittar ÄL. Har mens varje månad men den varierar från 30-38 dagar så vet aldrig riktigt när den ska komma heller tyvärr.

Någon som vill följas åt pch peppa varandra lite?😊

• Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?
  • Nomen123
    Razorcrest skrev 2023-09-29 16:20:04 följande:

Vad konstigt... Sprutans funktions är ju att göra det enklare att tajma ägglossning, så det borde ju inte vara några konstigheter att få den om man vill. 

Oj, stort kliv! Hur känns det? Hjärta Hur länge har du gjort letrozol-kurer? Jag behöver göra 4-6 omgångar med letrozol med bekräftad äl innan remissen för IVF skickas. Är på runda tre nu så vi får se hur det utvecklar sig :)

Jag vet inte, men har hört att det är så olika kliniker vad dem erbjuder och inte.. Hur frustrerande det än är. 

Vi har ju gjort en utredning i april, och ställde oss i kö i maj.. Vi har gjort 3 kurer nu.
    Så vi får se vad det blir nu framöver, känns läskigt med IVF på något vis.. 🌸 Jag kan så lite om det.
  • Razorcrest

Förstår att det känns läskigt, jag känner samma. Det verkar vara en rätt jobbig procedur, men ändå lite skönt att veta att det finns där som back-up om letrozolen inte fungerar :) Hoppas dock vi båda slipper IVF och att det är vår tur denna cykel Hjärta Har du bestämt dig för hur du vill göra?

• Nomen123
    Razorcrest skrev 2023-10-01 08:56:21 följande:

Förstår att det känns läskigt, jag känner samma. Det verkar vara en rätt jobbig procedur, men ändå lite skönt att veta att det finns där som back-up om letrozolen inte fungerar :) Hoppas dock vi båda slipper IVF och att det är vår tur denna cykel Hjärta Har du bestämt dig för hur du vill göra?

Ja men eller hur, det känns endå bra att veta att det valet finns också.. Eller den chansen liksom.. 

Vi valde att tacka ja, så får vi se. 🍂

Min graf idag:

• Razorcrest

Spännande! Det låter som ett klokt val, då känns det iaf som att processen går framåt :) Vet du när du får börja i så fall?

Jag sitter fortfarande och väntar på BIM... På onsdag är det två veckor sen ovitrellen och de senaste två gångerna har mensen startat ca 16 dagar efter sprutan. Så har den inte dykt upp innan helgen blir det att ta ett test :) Har egentligen inga känningar, lite ont i ländryggen och trött bara.

• Nomen123
    Razorcrest skrev 2023-10-02 15:14:27 följande:

Spännande! Det låter som ett klokt val, då känns det iaf som att processen går framåt :) Vet du när du får börja i så fall?

Jag sitter fortfarande och väntar på BIM... På onsdag är det två veckor sen ovitrellen och de senaste två gångerna har mensen startat ca 16 dagar efter sprutan. Så har den inte dykt upp innan helgen blir det att ta ett test :) Har egentligen inga känningar, lite ont i ländryggen och trött bara.

Ingen aning än när det kan startas igång allting, men innan året är slut antar jag 🥰

Spännande för dig nu rå 🧡 hoppas hoppas på plus! Min jobbiga tid av väntan börjar nu 😁
  • Flissannn

Hej alla 
    varit lite inaktiv här senaste tiden. 

idag är jag på cd 16 och varit och gjort vul. Jag fick positivt ägglossningtest på fm idag innan undersökningen. Under ultraljudet sa Gyn att det ser ut som ägget precis släppt. Mitt progesteronprov från förra cykeln är det högsta jag haft, visade 41. Började på 16 innan letrozol. 

hon sa att det inte va någon mening att ta ovitrellen eftersom ägget förmodligen redan släppt men jag funderar på att ta den öndå då den ligger i kylen och väntar. Kan väl inte skada? Jag blev förvånad att jag fick glad gubbe idag då den dröjt lite längre innan och igår när jag testade va strecken inte speciellt starka så hade inte väntat Mig omslag så snabbt. testade igen i em och då va det negativt igen. Kan det verkligen slå om och släppa så snabbt efter positivt i förmiddags? Vad hade ni gjort? Tagit ovitrelle ikväll ändå? 

• Asplövet23

Jag har ätit letrozol denna månad och  är på CD 28 idag. Natural cycles har bekräftat ägglossning till 18/10, dvs är jag på 13 dagar efter ägglossning idag. Min temperatur har sjunkit men inte ner till baskurvan utan är fortfarande hög. Men negativa graviditetstest. Jag brukar få spottings 1-2 dagar före mens och min lutealfas har aldrig (naturligt) varit över 12 dagar. Kan den bli längre pga letrozolen? Om jag skulle blivit gravid borde väl alla test ge utslag nu? Testade senast imorse med digitalt ultratidigt. Haft så många symtom så hade så höga förhoppningar :( vill bara att mensen ska komma nu så vi får börja om Gråter

När borde mensen annars dyka upp?

• Asplövet23
    Asplövet23 skrev 2023-10-31 10:07:32 följande:

Jag har ätit letrozol denna månad och  är på CD 28 idag. Natural cycles har bekräftat ägglossning till 18/10, dvs är jag på 13 dagar efter ägglossning idag. Min temperatur har sjunkit men inte ner till baskurvan utan är fortfarande hög. Men negativa graviditetstest. Jag brukar få spottings 1-2 dagar före mens och min lutealfas har aldrig (naturligt) varit över 12 dagar. Kan den bli längre pga letrozolen? Om jag skulle blivit gravid borde väl alla test ge utslag nu? Testade senast imorse med digitalt ultratidigt. Haft så många symtom så hade så höga förhoppningar :( vill bara att mensen ska komma nu så vi får börja om Gråter

När borde mensen annars dyka upp?

• Flissannn

Hej tjejer 

längesen något skrevs här. Hur har det gått för alla? Om någon ff är men och läser så hade jag gärna fått svar på min funderingar. Första cykeln med trippeldos letrosor. Ul visade två äggblåsor och fin slemhinna. Fick ta ovitrelle och det är idag 14 dagar sen (13 hela dagar har gått sedan den togs ) torsdag 21/12-23
    har testat för att följa att ovitrelle försvinner men är så förvirrad. igår morse tog jag ett frsu testa tidigt som va synligt streck men inte så skarpt. Tog ett till igår kväll när jag hållt mig från kissa 4,5 h! Och då va strecket skarpare. Tog ett likadant imorse. Det va inte lika skarpt som igår kväll men syntes. Testa tidigt har en känslighet på 10 vad nu enheterna heter. Nu tog jag ett apotekets egna test med känslighet 25 , alltså mindre känsligt där strecket va tydligare än det imorse. Så förvirrad. Det ör alltså 13 heeela dagar sen ovitrelle. Borde den visa på pass tydligt streck fortfarande? (Har fått streck en gång tidigare till typ dag 12-13 men inte så tydligt då) förra gången jag tog ovitrelle va de blanka efter ca en vecka. 
    men varför är det mindre testet tydligare än det känsliga imorse som dessutom är på morgonurin(6 h sömn) 
    snälla bolla med mig om ni vet eller tror något? 

• Emmylou91

Hej!
    ja hur går det?
    jag har precis gjort min första letrozol behandling, har även gjort 2 ivf innan som inte blev något. har ett barn på 3 år som kom till naturligt ganska Snabbt. Försökt nu att få till barn 2 i ca 1,5 år. fyllde precis 32 år. Inga fertilitetsproblem förutom ett lägre AMH. 

på UL visades 2 blåsor en på 19 och en på 15mm. Så bra med andra ord. Nu inväntar jag bara BIM.

Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?