• Osten93

Letrozol 2023, följas åt?

Hej,

Jag har precis börjat med letrozol pch vill gärna se om de finns någon som vill följas åt?

Jag har inte haft preventivmedel på 4 år ungefär. Jag och min sambo har försökt att bli gravida sen i september förra året( har tidigare kört avbrutet samlag).
    Har testat med ägglossningstester och hittar aldrig min ÄL. 
    När vi var hos läkaren så sa han att jag dock har väldigt mycket ägg och de kan vara anledning till att jag kanske inte hittar ÄL. Har mens varje månad men den varierar från 30-38 dagar så vet aldrig riktigt när den ska komma heller tyvärr.

Någon som vill följas åt pch peppa varandra lite?😊

• Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?
  • Rödluvan93

Vi får väl se på måndag om dom kommer åt min journal, har i alla fall förfrågat om journalkopia fall i fall 🙈 hinner nog inte få de innan måndag men spolningen sker oavsett! Är väl mest så dom kan få allt underlag om vi ska fortsätta utredning hos dom. Vill gärna få iväg en remiss till IVF i samma veva, så vi står i kö åtminstone om de skiter sig.

Osten93, står de bara att ni är godkända för IVF? Tror dom ställer en i kö och hör av sig när de är eran tur. Sa läkaren något om väntetid?

Griiffin, drygt att mensen dummar sig när man bara vill gå vidare och försöka igen! Snart förhoppningsvis eller ett mirakel plus till helgen ❤️

Hoppas hoppas för oss snart att de sker ❤️

• Griiffin

Hej på er,

Det sjukaste har hänt, mensens försening visade sig vara ett plus😱 jag vågar knappt tro det än, har tagit ett vanligt test och ett CB digital som visar 2-3 veckor🥰 
    Nu hoppas jag med hela mitt hjärta att det går hela vägen! 

• Rödluvan93
    Griiffin skrev 2023-06-09 06:16:32 följande:

Hej på er,

Det sjukaste har hänt, mensens försening visade sig vara ett plus😱 jag vågar knappt tro det än, har tagit ett vanligt test och ett CB digital som visar 2-3 veckor🥰 
    Nu hoppas jag med hela mitt hjärta att det går hela vägen! 

Åh stort grattis!! Blev ett mirakel plus 😍 glad för din skull! Hoppas med att allting går bra nu för dig 🙏
  • Helle1993

Hej! Hänger på här också! 

Fick provena som jag åt i 10 dagar från 9/5, började sedan på Letrozol dag 5(?). Fick knappt en blödning, blev någon droppe. Lite rött när man torkade sig.

hade glad gubbe på CB ÄL i förrgår (8/6) hoppas på det bästa nu! 

men slutade med p-piller för 4 månader sedan efter 14 år och inget kom igång. 
    tog också blodprover hos werlabs som sa östradiol <88 på dag 4 i ?mensen? så är lite orolig att det är på tok för lågt för att kunna bli en befruktning av även om ägglossning? 

Tempar också och har inte fått någon direkt höjning ännu, tempar någon av er och hur snabbt bör den komma efter ÄL test? 

Många frågor men får inga raka svar från gyn tycker jag.
    Förutom att hon tyckte jag skulle köra provena CD16 oavsett för kommer inte mensen är du nog gravid, vågade inte göra det dock. Känns inte bra att äta dem OM man skulle bli gravid? 

• Rödluvan93
    Helle1993 skrev 2023-06-10 09:19:39 följande:

Hej! Hänger på här också! 

Fick provena som jag åt i 10 dagar från 9/5, började sedan på Letrozol dag 5(?). Fick knappt en blödning, blev någon droppe. Lite rött när man torkade sig.

hade glad gubbe på CB ÄL i förrgår (8/6) hoppas på det bästa nu! 

men slutade med p-piller för 4 månader sedan efter 14 år och inget kom igång. 
    tog också blodprover hos werlabs som sa östradiol <88 på dag 4 i ?mensen? så är lite orolig att det är på tok för lågt för att kunna bli en befruktning av även om ägglossning? 

Tempar också och har inte fått någon direkt höjning ännu, tempar någon av er och hur snabbt bör den komma efter ÄL test? 

Många frågor men får inga raka svar från gyn tycker jag.
    Förutom att hon tyckte jag skulle köra provena CD16 oavsett för kommer inte mensen är du nog gravid, vågade inte göra det dock. Känns inte bra att äta dem OM man skulle bli gravid? 

Hej och välkommen Helle1993! 

Jag är väldigt dålig insatt i just provena (provera?). Kan inte riktigt minnas hur det var för mig när jag slutade med p-piller då de var så himla länge sen 😅 men konstigt att din gyn inte kan ge dig bättre svar? Tänker om du fått positivt ägglossningstest så är de väl inte läge att framkalla mens på cd 16? Vilken cd fick du glad gubbe på ÄL stickan?

Jag tempar och min höjning brukar komma 1-2 dagar efter positivt ägglossningstest.
  • Flissannn

Hej 
    följs gärna åt. 

är på tredje dagen med letrozol idag, första kuren. 

har ni haft några biverkningar? 

• Rödluvan93
    Flissannn skrev 2023-06-13 13:12:20 följande:

Hej 
    följs gärna åt. 

är på tredje dagen med letrozol idag, första kuren. 

har ni haft några biverkningar? 

Hej! Vad kul att du vill följas åt :)

Jag kände ingenting första kuren när jag åt enkeldos. Men min andra och tredje kur när jag då åt dubbeldos kände jag av en hel del huvudvärk och kände mig rätt låg/nere. Även mensen kändes längre på något vis alla gånger.

Vilken dos äter du?
  • Flissannn

Rödluvan 

jag äter 1 tablett dag 3-7 . jag skulle dock inte få göra något ultraljud? Verkar som de flesta andra får göra det? 

• Rödluvan93
    Flissannn skrev 2023-06-14 14:23:23 följande:

Rödluvan 

jag äter 1 tablett dag 3-7 . jag skulle dock inte få göra något ultraljud? Verkar som de flesta andra får göra det? 

Nä jag fick heller aldrig göra ultraljud. Bokade dock ett privat tredje gången. Annars bara fått lämna in blodprov för att kontrollera att man ägglossat. Ska du lämna in blodprov?
Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?