Osten93 skrev 2023-05-11 13:32:39 följande:
Ja okej, men går du till privat läkare? För jag vet att jag fick skriva remisser oså men de var ingen som ville ta emot mig, var så svårt att hitta vem man ens skulle ta kontakt med så jag gick direkt sen till kvinnokliniken. Jag vet inte själv vad som kommer hända nu, jag ska dit på onsdag och undersöka mig så får väl se. Vet att han prata om att jag skulle kolla några filmer, både om hur embryot blir till och även IVF, så vet inte om de redan skulle vara nästa steg? Jag känner isåfall att jag gärna hade kört på letrozol mer än en månad iaf..men vi får se vad hans planer är!
Just nu är ju denna eviga väntan ja 😂. Jag tycker att jag känt lite molvärk, men kan ju vara ägglossning. Jag tolkar ju varken grej jag känner i kroppen till något just nu typ😂. Försöker att inte tänka på de men ja de är lättare sagt än gjort.
Skönt att få gjort ultraljud så de kan kolla igenom iallafall! Du får säga vad de säger efter de ❤️
Nä jag går till en landstingsfinansierad gynmottagning som jag skrev remiss till och tog 3 månader innan dom ens bokade in vårt första möte. Har inte varit sådär jättenöjd med dom. Varför jag gör ett ultraljud privat är för den nuvarande gynmottagningen nekade mig och tyckte inte de behövdes fast än jag gärna ville för att se verkan på Letrozol. Så för mitt eget sinne och ro fick själva ultraljudet bli privat 😅
Tyckte också det var svårt att veta vart man skulle vända sig. Men när jag prata med vårdcentralen tyckte sköterskan att jag skulle skriva egen remiss till närmsta gynmottagning (tyckte hon var snabbast än gå via vc)
Intressant de där med att ni ska se film och gå igenom embryo/ivf. Du får återkomma när du har varit där nästa onsdag och berätta hur eran plan ser ut framöver :)
Oh ja jag överanalyserar alltid jag med. Ska börja testa mig efter ägglossning på söndag hade jag tänkt ifall jag skulle få tidig ägglossning!
När har du bim? :)