nihka skrev 2023-04-16 04:14:36 följande:
Jaså, förstod jag nog det. Är det din stil kanske att upplysa andra om hur de förstår det du säger?
Jag sa att ändå är det de facto den äldre generationen som undervisar den yngre i skolan. Det vanligaste är att de som undervisar är äldre och mycket äldre än de som undervisas iaf till och med ungdomsgymnasiet. Universitet räknas inte som "skolan".
Underligt då att skolan som du ser det är så väldigt bra på att lära ut saker du menar iaf delar av personalen inte behärskar.
Näthat har ingen ålder. Den traditionella mobbningen på plats i skolan som lärarna ändå hade en chans att uppmärksamma har flyttat ut på nätet. Nättrakasserier är ett stort problem bland skolelever.
Tänkte strunta i det, men du är ju för kul med att försöka fastslå dina egna tankar som definitioner?
Så högSKOLA och universitet räknas inte som skola? Du bryr dig inte om ju hur du framstår eller sanningshalten i det du hasplar ur dig för att försöka göra en poäng.
Sverige har en omfattande vuxenutbildning med Komvux, KY, folkhögskolor, universitet och högskolor. Även där finns ett fokus i många ämnen på netikett och vidhängande.
Det ingår även i fortbildning, sedan 1996 i ?Datakörkortet? som helt fristående via t.ex. AF och annat.
Det debatteras hela tiden, överallt. Så, när folk hasplar ur sig att andra inte fått lära sig det i skolan eller liknande är det ett uselt argument. De talar högst sannolikt om sig själva. För det ingår kontinuerligt i utbildningen från förskola numer.
Hur gärna du än vill blunda för det, cherrypicking och allt vad du sysslar med argumentationsmässigt är det så och svaret till den som jag ursprungligen svarade innan du ville snurra in dig. Personen som till och med blev lektor i sin iver att försvara sitt originaluttalande via anekdotisk bevisföring.