• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 21:35:49 följande:
    Men nu är det ju du som trakasserar mig och inte tvärtom. Dessutom visar ju utredningen på att jag inte har några problem. Du däremot...

Visst kan jag anmäla dig, problemet är bara att jag inte vet vem du är. Så nog enklare att du anmäler dig själv så det sker en opartisk bedömning rörande din föräldraförmåga. Du har ju inget att dölja. 
    Var har jag trakasserar dig? 

Nja, utredning var väl pga orosanmälan och inte någon npf-utredning. 

Jag har inga problem, varken med min föräldrarförmåga eller inom npg-spektrat. 

Jag tycker det är lite onödigt att ta upp resurser som behövs på annat håll om man kommer med en falsk orosanmälan. Så ser ingen anledning att anmäla mig själv. 

Men hade jag vet vem du var så hade gjort en orosanmälan på dig med en gång. En ärlig sådan, med en ärlig oro även dina barn. Jag hade också bett att det även tog kontakt med psykiatrin. Och jag ber dig att ta kontakt med psykiatrin, då jag tror att det skulle hjälpa dig både privat men också i det sociala. 
  • Challenger

TS Ordentlig mamma fullständigt krossar allt motstånd i denna tråd. Underhållande att läsa hur hon sätter provokatörer på plats och kör över bland annat Nfnf och EpicF likt en bulldozer. 

En tråd på över 1000 inlägg visar på beslutsamhet och ihärdighet. 

• Anonym (Nfnf)
    Challenger skrev 2023-03-19 03:22:51 följande:

TS Ordentlig mamma fullständigt krossar allt motstånd i denna tråd. Underhållande att läsa hur hon sätter provokatörer på plats och kör över bland annat Nfnf och EpicF likt en bulldozer. 

Nej det gör hon inte, tvärtom 
  • Anonym (Nfnf)

men det där skrev du ju vara för att få en reaktion. . 

• Anonym (J)
    Challenger skrev 2023-03-19 03:22:51 följande:

Tycker sättet att argumentera på och innehållet är väldigt lika varandras av de som hållit på mest på TS. Ni skulle kunna bilda en klubb; Spydiga och lättprovocerade klubben! 

Tycker iof att TS har rätt i mycket i sak. Sen kanske det initiala inlägget med att ge igen på soc var mindre genomtänkt. Med en saklig input verkade dock TS greppa det.

Resten av inläggen och pajkastningen var ju bara fånig.

• Anonym (tur)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 16:02:33 följande:
    Nej, din omsorgsförmåga bedöms som helt kass. Så dålig att dina män inte ens vet vem som är far till vilket barn. Det har du själv erkänt och det säger det mesta om dig. Helt otroligt att du måste dra in socialen för att utreda det åt dig.  

Att du inte vill umgås med dina barn utan istället föredrar "egentid" visar tydligt att du sätter dina behov framför barnens. Vad är ni för slags familj egentligen? Män och kvinnor tycks inte kunna umgås med varandra förutom då barn ska till och då vet ni inte vilken man som hör ihop med vilken kvinna. Det låter som du har det väldigt rörigt omkring dig. Du borde få någon form av samtalsstöd så du kan reda upp din situation.
    Personen du riktar dig till har inte alls sagt så.

Det är sjukt att ta ut sin ilska över att bli utredd av soc på en annan människa på det här viset.
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-18 19:39:10 följande:

Vad vill du mer få svar på i tråden? Kan du svara någon utan att hoppa på den? 

Tycker du verkligen att det är rimligt att sprida sekretessklassad information med vanlig post, med uppenbar risk att den hamnar i fel händer? Vi kan ju börja där.

Sedan har vi det där med personnummer. Varför ska jag finna mig att de använder våra nummer upprepade gånger i kommunikation? Då kan ju jag lika gärna använda deras. Lika för lika. 

Tramsargument att de måste ange nummer på det viset i en kommunikation. Det behöver de inte alls. Sägs det att de måste det måste jag också göra det för att veta vem jag kommunicerar med. 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-19 08:38:23 följande:
    Personen du riktar dig till har inte alls sagt så.

Det är sjukt att ta ut sin ilska över att bli utredd av soc på en annan människa på det här viset.
    Personen ifråga ägnar sig åt att kasta sten i glashus. Då får man finna sig i att bli tillrättavisad. Inget konstigt med det. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-19 10:27:00 följande:
    Personen ifråga ägnar sig åt att kasta sten i glashus. Då får man finna sig i att bli tillrättavisad. Inget konstigt med det. 
    Nej, det gör jag inte heller. Börja läsa inläggen så kanske du förstår. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-19 10:25:20 följande:
    Tycker du verkligen att det är rimligt att sprida sekretessklassad information med vanlig post, med uppenbar risk att den hamnar i fel händer? Vi kan ju börja där.

Sedan har vi det där med personnummer. Varför ska jag finna mig att de använder våra nummer upprepade gånger i kommunikation? Då kan ju jag lika gärna använda deras. Lika för lika. 

Tramsargument att de måste ange nummer på det viset i en kommunikation. Det behöver de inte alls. Sägs det att de måste det måste jag också göra det för att veta vem jag kommunicerar med. 

Skillnaden är väl att du är klient i egenskap som privatperson och handläggaren i egenskap som yrkesroll. Det är ju lite syftet med personnumret generellt att identifiera privatpersoner och inte personer i sitt yrkesutövande. 

Tror iof att du greppar det egentligen. Tror bara att du upplever dig kränkt och vill statuera det.

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?