Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-10-31 11:57:49 följande:
Nej, du verkar inte vara det minsta medveten om vad du skriver eftersom du hela tiden talar emot dig själv.
Du säger att du bor i Sverige. Du säger att man i Sverige kan stava ord på olika sätt. Det kan möjligen stämma för vissa ord, men inte för ordet praxis. Det finns bara en korrekt stavning på det ordet. Du säger att du inte gör fel, men du kan ändå inte stava till ordet praxis, trots att du ofta slänger dig med ordet om vad som är praxis, vilket du inte heller tycks ha koll på.
Du skriver att i din kommun är det praxis att skriva "praksis" och att denna kommun ligger i Sverige. Ni skriver på svenska i din kommun enligt din utsago.
Det blir väldigt osammanhängande, totalt motsägelsefullt och inte speciellt trovärdigt. Varför inte bara erkänna att du hade fel och att du nu lärt dig någonting (hur man stavar till praxis), istället för att bara käfta emot?
Varför vägrade du delta i socutredningen? Har väldigt svårt att tro att de utredde din familj och barnens hemförhållanden utan att du visste det!
Är ungarna under 15 så lär du eller deras pappa dessutom har varit med på polisförhöret.
Hade soc utrett utan att du visste det alls så borde det vara det du "rättshaveristar" över- då med all rätt, och inte hur handlingarna levererats. Eller att de skrev ditt personnummer. Barnens personnummer verkar du inte vara arg över utan endast att de skrev ditt.
Är det så att du är en känd rättshaverist på orten och att du bedöms påverka barnen hårt på ett skadligt vis om du hade fått veta innan att en utredning skulle ske?
Ansåg de att du inte hade något viktigt att tillföra utredningen annat än rättshaveristiskt pladder utan substans?
(Utgår från att du tidigare sagt att du inte ens kan ringa soc utan att vara otrevlig)
Så de tyckte att det var lämpligare att ta allt med din man?
Observera att jag ställer frågor till dig. Inte att jag tar för givet. Då hade jag inte behövt ställa några frågor, om jag tog saker förgivna.