• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • EpicF

Skulle dessutom min granne få min post, vilket har hänt, så lägger grabben posten i min låda och vise versa. H*n öppnar inte min post eftersom h*n ser att den är till mig. Inte heller jag öppnar min grannes post eftersom jag ser att den är till min granne. 

Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-18 17:17:11 följande:

Det roliga var att du nyss sa att du kunde höra två saker samtidigt. Men när man sade emot dig om det, var dina barn tydligen hos vänner istället / hade vän hemma hos sig. Vilket av det stämmer då tro. Du ändrar åsikt för att försöka få rätt hela tiden. Lägg ner.

Både och stämmer. Jag kan både skriva här och ha lite koll på två barn som leker. Är det konstigt tycker du? Hur många barn tror du en pedagog tar hand om samtidigt? 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-18 17:21:18 följande:

Du har dessutom suttit och diskuterat detta i flera dagar nu. Är de alltid hos vänner menar du? 

Nej, men de är skolan om dagarna. Sedan var det faktiskt ett par dagar här i veckan som jag inte skrev alls. 
    EpicF skrev 2023-03-18 17:29:43 följande:

Skulle dessutom min granne få min post, vilket har hänt, så lägger grabben posten i min låda och vise versa. H*n öppnar inte min post eftersom h*n ser att den är till mig. Inte heller jag öppnar min grannes post eftersom jag ser att den är till min granne. 

Jaså, har du bara en granne? Det har hänt att jag fått post som ligger 10 nr fel på vägen där jag bor. 
    EpicF skrev 2023-03-18 17:19:36 följande:

Ts: Jag litar på att socialen gör det bästa för barnen. 

Men enligt dig själv kan man knte ha egentid, då är man en dålig förälder. Vilket gäller dig. Så du är enligt dig en dålig förälder när dina barn leker borts hos kompisar. 

Ja, jag har inga problem att bli utredd av Socialen om det kommer in en orosanmälan. Har inget dölja och inga problem med föräldrarförmåga heller. 

Jag har inga problem med att min granne skulle få tag i en eventeull utredningen. Har som sagt inget att dölja. 

Då håller vi tummarna på att du blir utredd. Kanske kan du lämna in en anonym anmälan på dig själv för att få igång processen? Då får du ju en kvalitetsstämpel från soc. Då behöver ingen ifrågasätta din förmåga längre. Du får ett papper att visa upp. Bra va? Du kan ju bre på med lite sexuella övergrepp, våld, missbruk och psykisk sjukdom. Då får du se hur processen fungerar så du vet att allt går rätt till...
    Kommer inte bli något problem alls. Du har ju ett genuint förtroende för Socialtjänsten och har inget att dölja. 😀 kommer bli hur bra som helst! 
  • EpicF

Ts: Ja, jag på landet och har en granne som bor en 150m från mig. Vi har postlådorna på samma ställe. Sedan jag endel andra grannar som bor lite längre bort, men ändå räknas som grannar här på landet. 

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 18:05:24 följande:
    Då håller vi tummarna på att du blir utredd. Kanske kan du lämna in en anonym anmälan på dig själv för att få igång processen? Då får du ju en kvalitetsstämpel från soc. Då behöver ingen ifrågasätta din förmåga längre. Du får ett papper att visa upp. Bra va? Du kan ju bre på med lite sexuella övergrepp, våld, missbruk och psykisk sjukdom. Då får du se hur processen fungerar så du vet att allt går rätt till...
    Kommer inte bli något problem alls. Du har ju ett genuint förtroende för Socialtjänsten och har inget att dölja. 😀 kommer bli hur bra som helst! 
    Ja, du är välkommen att skicka en orosanmälan. Ända risken för en utredning då. 

Nej, varför ska jag lämna in en anmälan själv? Finns ingen oro för barnet och känns inte bra att lämna in en falsk  och ta upp resurser som behövs på annat håll. 

Om relaterar "sexuella övergrepp" till att jag har blivit våldtagen (vilket jag har varit öppen med även på familjeliv) så sjönk du väldigt lågt. Våld har jag inte blivit utsatt för sedan våldtäkten. Och någon psykisk sjukdom eller missbruk finns inte hos någon i min familj. 

Ja, jag har förtroende för Socialtjänsten och nej, jag har inget att dölja eller problem som behövs utredas. Och vill du orosanmäla mig så varsågod.
  • EpicF

Ts: Du drar dig verkligen inte för att komma med trakasserier och att gå till personangrepp. 

Det säger mer om dig och dina problem än om mig. 

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 18:05:24 följande:
    Vad i helsike? 
  • Anonym (Nfnf)

Vad vill du mer få svar på i tråden? Kan du svara någon utan att hoppa på den? 

EpicF skrev 2023-03-18 19:36:11 följande:

Ts: Du drar dig verkligen inte för att komma med trakasserier och att gå till personangrepp. 

Det säger mer om dig och dina problem än om mig. 

Men nu är det ju du som trakasserar mig och inte tvärtom. Dessutom visar ju utredningen på att jag inte har några problem. Du däremot...

Visst kan jag anmäla dig, problemet är bara att jag inte vet vem du är. Så nog enklare att du anmäler dig själv så det sker en opartisk bedömning rörande din föräldraförmåga. Du har ju inget att dölja. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?