• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • Sanlin90

Bara för det fick jag ett extremsvagt test och ont i ena bröstet och när jag kände på det kom en droppe mjölk?! Jag har inte haft mjölk indom på 1 år iaf!

• Anonym (Freja)

Igår kl 10:30 och idag 13:00, missat stegring? Ingen stegring? 
  • Sannet

Kört för min del denna gång. 😔
    Ljusrosa flytningar, ganska mycket? Fortfarande väldigt ömma bröst vilket inte tillhör vanligheten. Mensvärk till och ifrån. Blir lite smått knäpp!

• Anonym (linn)
    Anonym (Freja) skrev 2022-12-08 13:59:23 följande:
    Igår kl 10:30 och idag 13:00, missat stegring? Ingen stegring? 
    Jag är absolut ingen expert, så någon annan kanske säger något annat, men din peak var kanske strax efter den första testet igår? 

Ha sex idag om du har möjlighet :) 
  • Anonym (Freja)
    Anonym (linn) skrev 2022-12-08 14:52:30 följande:
    Jag är absolut ingen expert, så någon annan kanske säger något annat, men din peak var kanske strax efter den första testet igår? 

Ha sex idag om du har möjlighet :) 

Ja så kan det förstås vara. Blir helt klart digitala test nästa månad om det inte tar sig denna. 

Sex avklarat i alla fall  Solig

• Lillfia989

Hej! Jag har inte skrivit något i tråden men suttit där i bakgrunden och läst, men nu kände jag att jag behövde få lite råd här. 

Detta är kanske ett annorlunda inlägg men jag och sambon har försökt i 2 månader nu och jag berättar för honom varje gång jag har äl vilket han verkar få prestations ångest över. För det låser sig för honom och han är inte så "sugen då" Om ni förstår. Det har även gjort att han tvekat (Inte att han inte vill) men kanske att de är stort beslut och han får lite panik. Är era partners inkluderade mycket i detta med att testa och berättar ni för dom när de är dags eller låter ni de vara osagt? dags att mysa alltså. Jag känner mig bara så desperat när de är äl tider för det blir nästan schemalagt och inte så naturligt då jag gärna vill mysa alla dagar.

En annan sak är också att nu senaste gången på äl så hade vi endast myst samma dag jag fick positivt utslag på testet och det var den 5/12. Alltså lossar ägget 24-36 timmar senare. Men vi hade ingen mys tid efter då han blev sjuk. Det känns som att det inte alls finns chans till graviditet då :( 

• Anonym (Smörblomman)
    Lillfia989 skrev 2022-12-08 17:31:05 följande:

Hej! Jag har inte skrivit något i tråden men suttit där i bakgrunden och läst, men nu kände jag att jag behövde få lite råd här. 

Detta är kanske ett annorlunda inlägg men jag och sambon har försökt i 2 månader nu och jag berättar för honom varje gång jag har äl vilket han verkar få prestations ångest över. För det låser sig för honom och han är inte så "sugen då" Om ni förstår. Det har även gjort att han tvekat (Inte att han inte vill) men kanske att de är stort beslut och han får lite panik. Är era partners inkluderade mycket i detta med att testa och berättar ni för dom när de är dags eller låter ni de vara osagt? dags att mysa alltså. Jag känner mig bara så desperat när de är äl tider för det blir nästan schemalagt och inte så naturligt då jag gärna vill mysa alla dagar.

En annan sak är också att nu senaste gången på äl så hade vi endast myst samma dag jag fick positivt utslag på testet och det var den 5/12. Alltså lossar ägget 24-36 timmar senare. Men vi hade ingen mys tid efter då han blev sjuk. Det känns som att det inte alls finns chans till graviditet då :( 

Tycker dedär är så svårt.. har testat både att inte säga och att säga och vi har kommit fram till att jag ska berätta när jag får positivt osv för att han vill veta men det känns ju lätt påtvingat och planerat. Tror de är svårt att komma ifrån de när man aktivt försöker om man inte redan har sex varje eller varannan dag vilket vi inte har pga småbarn och jobbar helt olika tider. Nu har jobb kommit emellan två cykler så hoppas de blir bättre nästa månad men jag försöker bara inte sätta så mycket press på att det ska bli barn utan bara försöka få en stämning där man vill ligga, kanske ta på sig lite finare kläder osv. Alla är olika och man behöver nog bara försöka hitta ett sätt att bort den där känslan av press utan försöka tänka att vi vill ha sex för de mysigt och blir de en graviditet är ju de superkul men försöka att fokusera på de mysiga med sex och inte som ett ?jobb? som måste utföras😊

Sen finns de goda chanser att bli gravid om man har sex dagen testet blir positivt eftersom spermier kan ligga och vänta in ägget och en del spermier tar flera dygn på sig att ta sig fram. Jag blev gravid när vi hade sex dagen innan ÄL och vi hade bara sex den dagen under min fertila period:)
  • Anonym (Grynet)

Hoppar in här. Vi har gjort vårt första försök och har BIM 13 el 14/12. Inga känningar alls än så länge. 

• Anonym (linn)
    Lillfia989 skrev 2022-12-08 17:31:05 följande:

Vi planerar för det, och gör det till en rolig och spännande grej. 
    Innan ägglossningen pratade vi om vad vi ville testa för nytt, och byggde upp inför det liksom.
    Så nu kan vi vara taggade inför att även om det inte blev någon graviditet denna gången (som det verkar), så har vi istället ännu en spicy ägglossning framför oss. 

Så min kille är med andra ord mycket informerad!
Svar på tråden BIM December 2022