• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • Anonym (Freja)
    Skogensmagi skrev 2022-12-07 10:41:24 följande:

Har bim imorgon. Hade posetivt äl test den 25/11.. är så nojig har 1 utomkvedes och 5 kemiska graviditeter bakom mig på lite över 1 år 🙈💔❤ 

Nu hoppas vi mensen håller sig borta och att ett litet frö vill stanna. Men är rädd för att testen är så svaga ❤

Det är ju väldigt tidigt :) de blir nog starkare snart <3
  • beettis

Mensen kom som ett brev på posten idag så nästa ägglossning är beräknad till 18 december. Suger att ha fått missfall och sen inte plussa direkt igen men antar kroppen behövde ladda om. Håller tummarna för oss alla!

• Elina24
    Skogensmagi skrev 2022-12-07 11:15:56 följande:

Elina24 Ja dom är båda från imorse 🥰🙏

Dom blir säkert starkare om ett par dagar 😍👏🏻
  • Skogensmagi
    Elina24 skrev 2022-12-07 11:36:10 följande:
    Dom blir säkert starkare om ett par dagar 😍👏🏻
    Hoppas hoppas 🥰 tack för stöttningen 🙏
  • Loulou92
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-12-07 12:07:20 följande:

Testat igen på bim +4, negativt test. 😂 Kan inte mensen bara sparka igång nu så jag vi får sikta in nästa ÄL? 🥴🤪

Kunde inte heller hålla mig 😂 testade imorse. Totalblankt. 2023 kommer börja med goda besked, tror du inte??😍
  • Anonym (linn)
    Anonym (Freja) skrev 2022-12-07 10:55:04 följande:

Hej, aldrig använt ägglossningstest förut så tänkte att jag frågar här. Är detta positivt? Starkaste jag sett so far, de andra har varit svaga eller obefintlig. 

e

Det blir säkert positivt under dagen! Ta ett till om inte allt för lång tid så kan du följa stegringen. Men du kan nog räkna med ägglossning typ imorgon :)
  • LisaÖstergötland

Hej alla andra förväntansfulla där ute! 
    Lisa heter jag. Jag och min sambo är på första försöket med första barnet och jag håller på att spricka av förväntan. BIM är 15/12.

Bara några dagar efter ÄL, och fram till nu, har jag haft typ alla gravidsymptom som man kan tänka sig. Är nästan konstant illamående, trött, yr, molande värk och gasig i magen, har tappat sugen på flera saker jag tidigare älskar att äta och dricka, har fått konstiga humörsvängningar, ömma bröst osv osv. Min hjärna skriker åt mig att jag är gravid men det är för tidigt att ta ett test. Jag blir galen! 

Jag fattar att det är HÖGST osannolikt att det skulle lyckas ta sig på första försöket. Jag tänker att jag säkert mest troligt är skengravid. Men jag blir tokig av att bara gå och vänta... Gissar att jag inte är ensam om den känslan!

Jag vet inte om det kommer vara terapeutiskt eller tortyrartat att vara med i den här tråden. Men jag känner att jag behöver få bubbla och ventilera någonstans. Min sambo tycker bara att jag ska ta det lugnt och ta det som det kommer. Inte övertänka. Lättare sagt än gjort.. 

Oh well. Nu är min roman slut och jag ska återgå till att bara vänta på att dagarna ska gå så att jag kan ta en sablans test. 

Allt gott! Lisa 

• Anonym (MnM)
    LisaÖstergötland skrev 2022-12-07 14:54:52 följande:

Hej alla andra förväntansfulla där ute! 
    Lisa heter jag. Jag och min sambo är på första försöket med första barnet och jag håller på att spricka av förväntan. BIM är 15/12.

Bara några dagar efter ÄL, och fram till nu, har jag haft typ alla gravidsymptom som man kan tänka sig. Är nästan konstant illamående, trött, yr, molande värk och gasig i magen, har tappat sugen på flera saker jag tidigare älskar att äta och dricka, har fått konstiga humörsvängningar, ömma bröst osv osv. Min hjärna skriker åt mig att jag är gravid men det är för tidigt att ta ett test. Jag blir galen! 

Jag fattar att det är HÖGST osannolikt att det skulle lyckas ta sig på första försöket. Jag tänker att jag säkert mest troligt är skengravid. Men jag blir tokig av att bara gå och vänta... Gissar att jag inte är ensam om den känslan!

Jag vet inte om det kommer vara terapeutiskt eller tortyrartat att vara med i den här tråden. Men jag känner att jag behöver få bubbla och ventilera någonstans. Min sambo tycker bara att jag ska ta det lugnt och ta det som det kommer. Inte övertänka. Lättare sagt än gjort.. 

Oh well. Nu är min roman slut och jag ska återgå till att bara vänta på att dagarna ska gå så att jag kan ta en sablans test. 

Allt gott! Lisa 

Värt att komma ihåg är att gravidsymptom kommer till följd av att hormonet HCG börjar produceras i kroppen, dvs samma hormon som gravtester reagerar på. Om de symptom du känner bero på graviditet är det inte för tidigt att testa utan då kommer gravtestet i sådana fall visa positivt. 

Jag önskar er all lycka till och hoppas att det tar sig snabbt! :) 

Svar på tråden BIM December 2022