• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • Yrup

Hoppar in i tråden också 😀 bim 27 december så vi fårse om de blir ett plus på julafton eller ej 😉☺️💞

• krispiggurka

Jag är på äl+4/+5 och imorse fick jag en liten dipp som gick ner till exakt på medellinjen. Tempen har inte varit direkt hög innan heller (inte varit över 37) 
    Känns tidigt med dipp tycker jag. Har dessutom halsont och kli i näsan vilket jag har förstått många får veckan före mens? Jag är 9/10 dagar från bim. Vet inte varför men har sådan dålig känsla. kul att bim är precis innan jul med lixom?

• MalinJ

Hej,
    Imorgon ska min mens komma men ingenting har varit sig lik sen ägglossning för min del. Helt upp och ner så jag har ingen aning om vad som händer.

Är med i andra grupper också, och tänkte jag kunde skriva av mig lite även här. 
    Jag har tidigare inte kört någon temp eller ägglossningstester utan har mest gått på min app men sen har jag börjat använda clearblue monitor som hjälper en och räkna ut sina mest fertila dagar och maximal.

Men har sen 3 dagar även börjat tempa mig. 36.5 - 36.8 - 36.8.
    Men igår kväll fick jag rejäla menssmärtor och ljusbrun/rosa flytning så tänker att det kanske är mensen då, som kommer.

Men som sagt, ingenting har varit sig lik.
    Vanligtvis får jag ömma bröst någon dag efter ägglossning, sen får jag lättare flytningar 1-2 dagar före mens och på mensdagen får jag menssmärtor (kan börja reda under natten samma dag).

Men nu efter ägglossning så har jag haft flytningar sen ÄL+3 - +4 och molande värk i magen, absolut inga ömma bröst. Dom började bli fasta/spända/tunga för några dagar sen men ingenting mer. 
    På ÄL+4 - +5 fick jag lite klibbigare flytning och annan sorts värk i magen, lite stickande. Fick sen lite mer smärtor i förrgår igen.

Men sen har det varit sådär fram till igår då jag fick som jag skrev ovan. Värken släppte ganska snabbt och i morse vaknade jag som vanligt utan någon värk och har inte känt något mer. 

Min kropp spelar mig ett spratt för första gången i mitt liv men funderar på om det har och göra med mitt missfall som slutade i en abort för ett gäng veckor sedan. Men tycker att den borde ha kommit igång efter 2 mensomgångar.

Dom sa själv till mig att efter 1-2 månader är det bara att börja försöka igen och att i många fall går det bättre den gången.

Känner inte riktigt så 😔 
    Känner inte ens igen min kropps signaler denna gången. Allt var bra fram tills ägglossningen sen ah jag vet inte.
    Jag borde vara på ca ÄL+10 eller +11 idag med negativt test.

• Elina24

Hade bim igår och idag var mensen där. nu slipper jag grubbla iaf.. 
    lycka till alla som är kvar i december 😊

• Loulou92
    Nu gick tempen ner lite till och jag har fått början på mens. Hoppas vi inte ses i januaritråden 🤗
  • Anonym (Nukanske)

Jag hoppar också in här!
    fick precis pos på ÄL test, så BIM 23 eller 24 december :))

• Anonym (Freja)

Jag är inte säker på att jag fått nån ägglossning denna månad. Nästan positivt test igår som sen blev jätteljust streck senare på dagen. Inga slajmflytningar som jag alltid har osv. Antar ÄL idag om jag nu får ÄL så hoppas går ju :) det vore ju nått att testa positivt på julafton <3

• Amaaanda00
    Natural cycles beräknade om ägglossningen till 30/11 nu istället för 1/12 och därför ändrades också min BIM till 13/12 istället för 14/12 så ändrar i listan. 

1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Guldkvinnan - 3:e försöket, första barnet
    1/12 jordgubbsfelle - 5e försöket, första barnet
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    4/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    7/12 anonimato - 1:a försöket, första barnet
    8/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    10/12 Sannet - 1:a försöket, första barnet
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    12/12 Maria93 - 2a försöket efter missfall, första barnet
    13/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    13/12 Sanlin90 - 19de eller 5te försöket andra barnet
    13/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    13/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    14/12 Twigman - 3:e försöket, första barnet
    15/12 Grönaste - 3e försöket, andra barnet.
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    15/12 Ajn, 2:a försöket efter ma.
    16/12 ägg 12 försöket efter mf, tredje barnet 
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet
    20/12 Smulan1912 2:a försöket, fjärde barnet
    21/12 Syskonlängtansdröm 12:e försöket, andra barnet
    23/12 Jennifer - 2a försöket efter missfall. Första barnet
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet
    24/12 sofiaa38 - 3e försöket, 4 barnet 
    25/12 Babyshark - 4e försöket efter missfall
    29/12 önskarsyskon2023 - 3e försöket, andra barnet
    31/12 Rosen3 - 6:e försöket efter senaste missfall 
    19/12 Lilly - 1a försöket, andra barnet
  • Vickan31
    Magnolia010 skrev 2022-12-05 20:39:59 följande:
    Men vilken bra läsning för mig ikväll Hjärta Tack snälla för dina svar Hjärta
    Då ska jag skriva oss idag på samma adress och så fort det är synligt, ska jag boka in en tid.

Haft magsjuka och hög feber senaste dagarna och har garanterat förstört mina chanser för i år, men nu kan jag se lite ljusare på 2024. Att det kanske blir ett bra år Hjärta
    Det låter som en jättebra idé, hoppas att du får ett positivt besked! Hjärta

Nej men fy, så himla jobbigt med magsjuka och hög feber! Man kanske inte är på topp då för att försöka, men jag vet flera som blivit gravida efter att de varit sjuka för att immunförsvaret gått ner, så jag skulle inte ge upp hoppet än Glad

Lycka till med allt och jag hoppas verkligen att 2024 och redan 2023 ska bli ett fint år Hjärta
  • Sanlin90

Jag får nog ge upp hoppet om en graviditet nu, inga symtom alls utom att jag blev väldigt ledsen nu för jag så gärna vill och är såntrött på min kropp som inte funkar, känner mig nu osäker på om jag ens haft äl.. mens under helgen om jag haft det och jag bara hatar allt!!

Svar på tråden BIM December 2022