• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • LisaÖstergötland

Jag känner tyvärr starkt på mig att jag fått en kemisk graviditet. Har haft så mycket gravidsymptom och verkligen känt mig gravid. Vid tiden strax innan jag kunde ta ett testa tidigt test vaknade jag med en extemt kraftig blödning med slem och klumpar. Blödningen har lugnat ner sig men hållt i sig i drygt två dagar nu. Idag har jag inte alls samma känsla av att vara gravid. Mensen är beräknad om cirka fem dagar.

Att det skulle ta sig på första försöket är ju ganska orimligt. Men det betyder inte att jag verkligen hoppades och trodde på det. Vilka otroligt jobbiga känslor att gå runt och bära på. Jag hoppas innerligt att denna "besatthet" lugnar ner sig längre fram. För så här vill jag verkligen inte känna eller må.. suck.

• Loulou92
    LisaÖstergötland skrev 2022-12-10 05:28:23 följande:

Jag känner tyvärr starkt på mig att jag fått en kemisk graviditet. Har haft så mycket gravidsymptom och verkligen känt mig gravid. Vid tiden strax innan jag kunde ta ett testa tidigt test vaknade jag med en extemt kraftig blödning med slem och klumpar. Blödningen har lugnat ner sig men hållt i sig i drygt två dagar nu. Idag har jag inte alls samma känsla av att vara gravid. Mensen är beräknad om cirka fem dagar.

Att det skulle ta sig på första försöket är ju ganska orimligt. Men det betyder inte att jag verkligen hoppades och trodde på det. Vilka otroligt jobbiga känslor att gå runt och bära på. Jag hoppas innerligt att denna "besatthet" lugnar ner sig längre fram. För så här vill jag verkligen inte känna eller må.. suck.

Varesig det var det eller inte, så känner jag igen mig så över besattheten.
    När vi började försöka så hade vi sex inprincip från morgon till kväll from att min mens sluta till att den började igen. Så fort jag inte blev gravid på första försöket började tankarna om infertilitet sätta igång DIREKT. 4-5 månader senare åkte vi till Hawaii i tre veckor och tog igen oss. Vi var slutkörda när det kom till sex så sexet blev sporadiskt och jag hade ingen koll på min ÄL. Vips så blev jag gravid :) när jag minst trodde det var möjligt. Den slutade tyvärr i MA och sen var det igång igen. Samma besatthet kom igen och det funkade inte. Sen kom sommaren och vi hade semester, besattheten hade lagt sig igen. Vips så blev jag gravid :) 5 månader efter MA. 
    Det blev tyvärr MA igen. 

Nu är besattheten tillbaka och jag bara väntar på att det ska lägga sig, för jag VET att den kommer det, och du kommer att komma dit med och vips så är du gravid ❤️

Det går inte att säga till någon att försöka slappna av som precis börjat resan på sin graviditet, jag hatar när folk gör så. Men lita på mig när jag säger att den kommer att avta och när du väl blir gravid kommer det att kännas mer naturligt. Och lita på mig att de flesta i den här tråden vet precis hur du känner. Det kommer att ta sig!

• Anonym (Anonym1)

Provade att testa med morgonurin nu, testet är ungefär samma i färg som gårdagens test men strecket kom upp fortare, inom 1,5 min. Borde jag oroa mig att den inte är starkare idag? Den ser mer rosa ut i verkligheten än på bild 

• Anonym (Nukanske)

Hej! 

jag har en liten fråga. 

jag hade pos ÄL test i torsdags temp 36,08
    temp igår 36,09
    temp IDAG 36,34

är det är tillräcklig ökning för att ägget har släppt?

• trefaldigmästareikärlek

Hej på er!

Nu börjar jag bli lite orolig alltså. Min mens är 19 dagar sen. Inte haft min mens sedan 3 nov. Har galet svullen mage och ont emellanåt, tänk typ mensvärk fast med inslag av ilningar typ. Negativt test för ca 5dgr sedan. 
    Hur ska jag veta när nästa ÄL är? Aldrig haft så lång mens cykel och detta gör mig uppriktigt stressad (vilket inte ökar oddsen att den ska komma). Ska jag ringa gyn eller vad tusan gör man?
  • Yrup

Ta ett till test om det va 5 dagar sedan du testade sist? 😊 trefaldigmästarrikärlek 😀 

Vad hade du i temp innan äl? Nukanske😊

• Anonym (Smörblomman)

Anonym1: Tror stegringen för hcg Tar lite längre tid så vänta någon dag till och testa igen så borde du se ett starkare streck:) Sen är alla olika vissa tar de kanske längre tid för o vissa få jättestarkt direkt😊

trefaldigmästareikärlek: Min mens va sen 7 dagar så ringde Gyn för att se så allt stod rätt till. Det var dock precis när min mens kommit igång efter amning och hade fått hjälp att få igång mensen så var orolig att den hade slutat komma igen. 6 dagar senare så kom den alltså 13 dagar sent. Men tänker att om du har bekräftat ÄL Med temp osv. så borde ändå mensen komma någorlunda samma tid så hade de varit jag hade jag ringt o rådfrågat mest för jag är ett kontrollfreak😅 Sen lär den komma såfort du bokat en tid bara för att😅

• Anonym (Anonym1)

Smörblomman: okej tack för att du är så positiv! 😊 håller tummar och tår att det är riktiga positiva jag fått och att det digitala visar positivt ❤️

• Anonym (Smörblomman)
    Anonym (Anonym1) skrev 2022-12-10 12:31:44 följande:

Smörblomman: okej tack för att du är så positiv! 😊 håller tummar och tår att det är riktiga positiva jag fått och att det digitala visar positivt ❤️

Håller alla tummar o tår för dig!❤️ När har du BIM? Eller har de redan varit?😊
Svar på tråden BIM December 2022