• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • Anonym (Mililo)

Funderar lite. Senaste 3 dagarna har jag haft dessa symtom: 

9e: blodtrycksfall när jag reser mig upp vid flera tillfällen. På sen eftermiddag/kvällen är jag öm vid äggstockarna eller eventuellt ligamentet? När jag rör mig. Börjar bli mera kissnödig.

10e: "sura uppstötningar" på kvällen när jag ska sova. Får svårt att sova pga detta. Ont i äggstockarna eller ligamentet när jag hosta/nös. Kissnödig hela tiden.

11e: kissnödig ofta och ömma svullna bröst.

Oregelbunden mens för tillfället så har inte koll på ägglossning o liknande. Någon som känt såhär vid ägglossning? Eller vid plus? Någon som fått ligament smärtor tidigt?

• Anonym (lilly)

Hej tjejer! 
    Jag tog ett test imorse som visade svagt streck efter testtiden så det ska man inte avläsa. Men hoppet finns ju alltid där. Så jag tog ett nytt test som visade svagt streck INOM testtiden. Herregud, har glömt bort hur besatt man blir när man vill bli gravid ;) nåväl, ser ni något på bilden? veeet att man inte ska mixtra med bilderna..
    Är endast äl+7 också så vad onödigt att ens testa hehe! 
    P.S ber om ursäkt för äckligt handfat, vi har haft covid..
  • Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-11 19:34:12 följande:
    swave: nu har du ju testat andra så du vet ju. Men såhär starka är mina kontrollstreck. Jag blir snarare åt andra hållet, att hur ska det kunna bli starkare än sådär 🤷🏼?♀️😂
    Exakt, det är ju såna där starka kontrollstreck man brukar få, inte så där mesiga som mina är 😅

Jag ska skicka en bild till Graviditetstetskollen och fråga vad som är fel på dessa. 

Får väl åka och köpa nya imorgon 😑
  • Anonym (Smörblomman)
    Anonym (lilly) skrev 2022-12-11 20:48:38 följande:
    Hej tjejer! 
    Jag tog ett test imorse som visade svagt streck efter testtiden så det ska man inte avläsa. Men hoppet finns ju alltid där. Så jag tog ett nytt test som visade svagt streck INOM testtiden. Herregud, har glömt bort hur besatt man blir när man vill bli gravid ;) nåväl, ser ni något på bilden? veeet att man inte ska mixtra med bilderna..
    Är endast äl+7 också så vad onödigt att ens testa hehe! 
    P.S ber om ursäkt för äckligt handfat, vi har haft covid..
    Tycker att jag ser nått, kvalitén på bilderna blir sämst här men ta ett nytt om några dagar så är det nog Tydligare! ❤️
  • Önskarsyskon2023

Swave: bra ide! uppdatera gärna vad dom säger :) tycker själv det är ganska svårt med dom här testerna. vill inte missa men vill heller inte känna stress över att testa och testa varje gång jag kissar 😅  hur brukar du göra när det närmar sig en ökning? Testa en gång per dag fortsatt eller två? Eller fler?

• Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-11 22:16:48 följande:

Swave: bra ide! uppdatera gärna vad dom säger :) tycker själv det är ganska svårt med dom här testerna. vill inte missa men vill heller inte känna stress över att testa och testa varje gång jag kissar 😅  hur brukar du göra när det närmar sig en ökning? Testa en gång per dag fortsatt eller två? Eller fler?

Jag testar en gång per dag bara (ungefär samma tid). Har hittills aldrig missat peaken 😃
  • Önskarsyskon2023
    Swave skrev 2022-12-11 22:21:00 följande:
    Jag testar en gång per dag bara (ungefär samma tid). Har hittills aldrig missat peaken 😃
    Tack för snabbt svar! Då kan jag lugna mig i de iaf :)  önskar dig och alla andra här inne all lycka! När har du bim?
  • Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-11 22:39:12 följande:
    Tack för snabbt svar! Då kan jag lugna mig i de iaf :)  önskar dig och alla andra här inne all lycka! När har du bim?
    1/1 har jag BIM, förutsatt att ägglossningen sker enligt min app. Men det kanske kommer flyttas någon dag hit eller dit 😄
  • Sanlin90
    Jag trodde min bim ändrats från 13 till 10 men ingen mens än och idag har jag migrän något jag bara har vid ägglossning men jag är säker på att jag redan haft det för länge sedan, ont i ena bröstet och min mamma har i minst 1,5 v sagt att jag har pms humör? vågar inte hoppas då jag tog extremtidigt gravtest i lördags senast som va neg. Jag mår illa med men det är nog migränen. 
  • Swave
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-12-11 22:39:12 följande:

Gjorde ett nytt ÄL-test idag och nu verkar det ändå vara ett helt okej kontrollstreck, så vet inte om det var fel på de två första.

Svar på tråden BIM December 2022