• Anonym (linn)

BIM December 2022

Funderar lite..
    Mitt ägglossningstest visade två jämnstarka streck både förra lördagen och söndagen, och därför, enligt FLO, ska min ägglossning ha varit i måndags.
    Men jag hade fertilt sekret torsdag, fredag, lördag. Det kändes som ägglossning på lördagen, och min kille är också säker på att jag hade det på lördagen... 

Tempar inte pga dålig termometer....

Vad ska jag gå på? Ägglossningstest som jag förstått får utslag INNAN ägglossning, så att den då var på måndagen. Eller min känsla av att ägglossningen var i lördags?

• Anonym (linn)
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-12-03 20:03:16 följande:

linn: Hur kändes det i lördags? Jag får också mitt fertila sekret flera dagar innan ÄL testet blir positivt så man kan nog ha det ett tag innan fastän ÄL är några dagar fram😊

Det gjorde ont i ena äggstocken och jag mådde illa. Kände noll i måndags. 
    hm, jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Men jag antar att testen är tillförlitliga 
  • Anonym (linn)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-12-06 10:16:38 följande:

Bim +3,ingen mens 👀 Negativt test på bim, när törs jag testa nästa gång tro?
    Haft molvärk som kommer och går sedan några dagar innan bim, drömde igår natt att jag plussade starkt på en offentlig toalett 😂 Och i natt kväljdes jag i sömnen 🥴

Wow, jag är impad att du kan hålla dig från att testa. Jag testade idag och har 6/7 dagar kvar till BIM... Supernegativt test givetvis, hehe.. 

Spännande, jag håller tummarna för dig!
  • Anonym (linn)

Ingen som råkar sitta på en snabblänk till BIM-listan, som skulle vilja lägga upp den senaste igen? :) 

• Anonym (linn)
    Anonym (Freja) skrev 2022-12-07 10:55:04 följande:

Hej, aldrig använt ägglossningstest förut så tänkte att jag frågar här. Är detta positivt? Starkaste jag sett so far, de andra har varit svaga eller obefintlig. 

e

Det blir säkert positivt under dagen! Ta ett till om inte allt för lång tid så kan du följa stegringen. Men du kan nog räkna med ägglossning typ imorgon :)
  • Anonym (linn)
    Anonym (Freja) skrev 2022-12-08 13:59:23 följande:
    Igår kl 10:30 och idag 13:00, missat stegring? Ingen stegring? 
    Jag är absolut ingen expert, så någon annan kanske säger något annat, men din peak var kanske strax efter den första testet igår? 

Ha sex idag om du har möjlighet :) 
  • Anonym (linn)
    Lillfia989 skrev 2022-12-08 17:31:05 följande:

Hej! Jag har inte skrivit något i tråden men suttit där i bakgrunden och läst, men nu kände jag att jag behövde få lite råd här. 

Detta är kanske ett annorlunda inlägg men jag och sambon har försökt i 2 månader nu och jag berättar för honom varje gång jag har äl vilket han verkar få prestations ångest över. För det låser sig för honom och han är inte så "sugen då" Om ni förstår. Det har även gjort att han tvekat (Inte att han inte vill) men kanske att de är stort beslut och han får lite panik. Är era partners inkluderade mycket i detta med att testa och berättar ni för dom när de är dags eller låter ni de vara osagt? dags att mysa alltså. Jag känner mig bara så desperat när de är äl tider för det blir nästan schemalagt och inte så naturligt då jag gärna vill mysa alla dagar.

En annan sak är också att nu senaste gången på äl så hade vi endast myst samma dag jag fick positivt utslag på testet och det var den 5/12. Alltså lossar ägget 24-36 timmar senare. Men vi hade ingen mys tid efter då han blev sjuk. Det känns som att det inte alls finns chans till graviditet då :( 

Vi planerar för det, och gör det till en rolig och spännande grej. 
    Innan ägglossningen pratade vi om vad vi ville testa för nytt, och byggde upp inför det liksom.
    Så nu kan vi vara taggade inför att även om det inte blev någon graviditet denna gången (som det verkar), så har vi istället ännu en spicy ägglossning framför oss. 

Så min kille är med andra ord mycket informerad!
  • Anonym (linn)

Syns såklart väldigt dålig?
    Fick detta inom tiden! 

Det är inte ett ?testa tidigt?, min BIM är den 12/12. 

Vad tror ni?

• Anonym (linn)

Jag tog ett digitalt test nu på eftermiddagen, och mitt svaga test imorse visade sig stämma! Jag är gravid!! Hjärta

• Anonym (linn)
    Banuni skrev 2022-12-09 19:15:38 följande:

Hej

vad tror ni om detta? 

Lika svagt som mitt var imorse, och jag tog ett digitalt test senare på dagen som visade gravid!
    Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM December 2022