Lillfia989 skrev 2022-12-08 17:31:05 följande:
Hej! Jag har inte skrivit något i tråden men suttit där i bakgrunden och läst, men nu kände jag att jag behövde få lite råd här.
Detta är kanske ett annorlunda inlägg men jag och sambon har försökt i 2 månader nu och jag berättar för honom varje gång jag har äl vilket han verkar få prestations ångest över. För det låser sig för honom och han är inte så "sugen då" Om ni förstår. Det har även gjort att han tvekat (Inte att han inte vill) men kanske att de är stort beslut och han får lite panik. Är era partners inkluderade mycket i detta med att testa och berättar ni för dom när de är dags eller låter ni de vara osagt? dags att mysa alltså. Jag känner mig bara så desperat när de är äl tider för det blir nästan schemalagt och inte så naturligt då jag gärna vill mysa alla dagar.
En annan sak är också att nu senaste gången på äl så hade vi endast myst samma dag jag fick positivt utslag på testet och det var den 5/12. Alltså lossar ägget 24-36 timmar senare. Men vi hade ingen mys tid efter då han blev sjuk. Det känns som att det inte alls finns chans till graviditet då :(
Vi planerar för det, och gör det till en rolig och spännande grej.
Innan ägglossningen pratade vi om vad vi ville testa för nytt, och byggde upp inför det liksom.
Så nu kan vi vara taggade inför att även om det inte blev någon graviditet denna gången (som det verkar), så har vi istället ännu en spicy ägglossning framför oss.
Så min kille är med andra ord mycket informerad!