• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • Anonym (Anonimato)
    Lägger till mig i listan.
    Har BIM  7/12. Min partner o jag har bestämt att vi ska se vad som händer. Vi började  förra månaden men denna månade har vi myst nästan varje dag sen mensen försvann. följer min mens app och de säger att ÄL var 23/11 men jag har känt typ som mensvärk o så som jag alltid brukar nån dag innan och fram till idag på morgonen. 
    Vi har sagt att vi ska försöka utan hjälp i 1 år. jag har känt mig redo för barn ett tag nu o insåg hur ledsen jag blev förra månaden när inget hände så jag började följa er här o att läsa om era upplevelser har hjälpt <3 

ni som trånar, kör ni bara på efter eventuell ÄL? vad är säkrast? 

28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    1/12 Guldkvinnan - 3:e försöket, första barnet
    1/12 jordgubbsfelle - 5e försöket, första barnet
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    7/12 anonimato - 1:a försöket, första barnet
    8/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    13/12 Sanlin90 - 19de eller 5te försöket andra barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    15/12 Grönaste - 3e försöket, andra barnet.
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    17/12 Ajn, 2:e försöket efter ma.
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet
    21/12 Syskonlängtansdröm 12:e försöket, andra barnet
    23/12 Jennifer - 2a försöket efter missfall. Första barnet
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet
  • Ettfrö

Nu är det gjort! Inseminerades strax innan ägget kommer att släppa sa läkaren, så finns inte någon bättre potential rent tidsmässigt. Sen ska ju mycket annat funka... känns ändå skönt nu, jag kan inte göra mer än att vänta 

• krispiggurka

Foodie: min menscykel brukar variera. men de men kommer alltid på beräknad dag. Har läst på lite och fått svar från andra att många äl tester visar två streck länge även om det inte är positivt ännu. Förra månaden hade jag dom lila från cb och hade blinkande smiley i 8-9 dagar innan den blev fast 💜

• jordgubbsfelle

Barbarastreisand, jag testade imorse med ett testa-tidigt-test. Toknegativt :( är på BIM-4 eller -5. känns som det hade visat något nu om där fanns något, så jag tappade hoppet lite. Mina cyklar är på 100-150 dagar. Så blir sån jäkla väntan till nästa ÄL. Detta tar kål på en

• JSAG
    jordgubbsfelle skrev 2022-11-26 17:18:02 följande:

Barbarastreisand, jag testade imorse med ett testa-tidigt-test. Toknegativt :( är på BIM-4 eller -5. känns som det hade visat något nu om där fanns något, så jag tappade hoppet lite. Mina cyklar är på 100-150 dagar. Så blir sån jäkla väntan till nästa ÄL. Detta tar kål på en

Mina cykler va 50+ dagar så jag gick till gynekologen och förklarade att det kändes orättvist att få hälften av chanserna jämfört med någon med kortare cykel. Hon förstod vad jag mena och skrev ut Letrozol till mig. Nu är min cykel 31 dagar.
  • Anonym (Foodie)

Välkommen Anonimoto

Flera här inne tempar och/eller ÄL testar. Sen satsat man på att mysa och pricka in ÄL 😊 vissa har bra koll på sitt sekret och på så sätt vet när de e dags.

Hoppas för din skull att det tar sig snart 🙏

• jordgubbsfelle

JSAG, vi starta med fertilitetsutredning för 2 månader sedan så snart hoppas jag få någon liknande hjälp :)

• Sanlin90

Ni som kollar flytningar, brukar ni torka upp igen direkt när ägget släppt eller är det flytningar ett tag till?
    jag hade massa äggviteflytningar tisdag-lördag morgon men har inte haft tempökning, jag kollar tempen vissa mornar men liggar den inte vet bara att när den är under 36,30-36,40 så har inte äl varit och jag har fortfarande 36,20 max den va lägre än vanligt idag tom men inga flytningar nu

• Loulou92
    Sanlin90 skrev 2022-11-26 18:17:43 följande:

Ni som kollar flytningar, brukar ni torka upp igen direkt när ägget släppt eller är det flytningar ett tag till?
    jag hade massa äggviteflytningar tisdag-lördag morgon men har inte haft tempökning, jag kollar tempen vissa mornar men liggar den inte vet bara att när den är under 36,30-36,40 så har inte äl varit och jag har fortfarande 36,20 max den va lägre än vanligt idag tom men inga flytningar nu

Jag visade positivt på ÄL-test i onsdags förra veckan. På lördag och söndag gick de upp liiiite och sen dipp på måndagen. Flytningar i alla dess former under denna vecka och igår gick tempen upp rejält och var hög även imorse. Så nu tror jag att ägglossning skett. Jag tog dock ÄL-test i både måndags och onsdags (digitalt) som inte visade på ÄL. 
    Låg på som fan under förra veckan till ingen nytta. Men fick till det i måndags. Så vem vet, men troligen inte.. 

Mycket underligt! 

Svar på tråden BIM December 2022