• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • Anonym (Babyshark)
    Swave skrev 2022-11-24 09:00:30 följande:

ÄL+7 har jag kunnat lysa igenom testet med ficklampan på mobilen och kunnat se ett rött streck (syns inte annars med blotta ögat), och på ÄL+8 kan jag se det med blotta ögat utan att lysa igenom det.
    #testnarkoman

Oj vad tidigt, var du säker på när du hade äl då? 😯 Så himla olika verkar det vara, vissa plussar supertidigt och andra plussar inte förens flera dagar efter bim.Ska ta ett nytt test imon på morgonen men har inte så höga förhoppningar även fast jag vet att jag testade väldigt tidigt idag. 

• Anonym (Smörblomman)
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-11-24 09:18:13 följande:

Smörblomman - berätta mer om d vitamin! Har precis startat med hög dos d vitamin. eller ja 5000 IE om dagen. Har hört att man kan boosta upp sin ÄL med hjälp av det, är det det du gjorde när du tog 20 000 IE? Vilken dag tar du det, är det bara en dag? 

Ja jag började med det förra månaden efter jag läst att man kan boosta ÄL med det och att det kan förbättra chansen att bli gravid om man inte har brist på d-vitamin. Jag tar 5000IE varje dag och sedan dagen jag får positivt ÄL test tar jag 20 000IE för att boosta och det jag märkte av var att jag fick väldigt mycket ÄL sekret när jag gissar på att jag hade ÄL så jag tar bara så mycket en dag sen fortsätter jag ta 5000IE:) Jag är absolut ingen expert men tänker att D-vitamin är bra att ta oavsett iaf för mig då jag vet att jag brist på det så tänker att det inte inte är farligt att testaGlad
  • Vickan31
    Magnolia010 skrev 2022-11-23 21:03:13 följande:
    Vad kul att höra att du var nöjd med de, dit vill jag också :)
    Jag har inte påbörjat en fertillitetsutredning än, men tänker att jag vill göra det på Sophiahemmet.
    Men då blir steg ett kanske att boka tid hos en gynekolog som gör en utredning först, om de inte kan hjälpa mig då kan jag få en remiss till Sophia? (om jag vill få det finansierat av landstinget)

Tack igen för svar, uppskattas verkligen Hjärta
    För mig var det vårdcentralen som skickade en remiss att jag skulle göra utredningen hos en fertilitetsklinik, så jag tror att antingen kan du boka en första tid hos din vårdcentral eller hos gyn/barnmorskemottagning, eller kanske ringa direkt till Sophiahemmet och fråga hur du ska göra om du vill komma till dem men få det finansierat via landstinget? Bokar du bara en tid direkt hos Sophiahemmet får du nog betala privat vilket går snabbare, men vill du gå dit landstingsfinansierat som jag gjorde behöver nog vårdcentral eller gyn/barnmorskemottagning vara inblandad först, så att de kan skicka en remiss till Sophiahemmet Glad

Stort lycka till, jag hejar på dig! Hjärta
  • Swave
    Anonym (Babyshark) skrev 2022-11-24 10:50:37 följande:

Oj vad tidigt, var du säker på när du hade äl då? 😯 Så himla olika verkar det vara, vissa plussar supertidigt och andra plussar inte förens flera dagar efter bim.Ska ta ett nytt test imon på morgonen men har inte så höga förhoppningar även fast jag vet att jag testade väldigt tidigt idag. 

Jajjemän, jag kör alltid med ÄL-tester och får även mycket smärtor osv vid ägglossning. 

Dock så använder jag väldigt känsliga gravtester.

• Anonym (Babyshark)
    Swave skrev 2022-11-24 13:51:11 följande:

Jajjemän, jag kör alltid med ÄL-tester och får även mycket smärtor osv vid ägglossning. 

Dock så använder jag väldigt känsliga gravtester.

Är det 10 mLU/ml på dom testen? 

Någon annan som vill dela med sig av när ni plussat vid tidigare graviditet? Behöver få upp lite hopp inför nästa test känner jag 😅
    Ni som testat flera dagar på raken tidigare (till exempel testat på äl+10 äl+11 på äl+12) får jättegärna skriva vilken dag efter äl ni plussade på😀

• krispiggurka

Hallå!
    Idag började jag med äl?tester bara för att kunna följa stegringen. Enligt NC kommer äl ske 3/12 
    Men grejen är att jag redan idag fick utslag på stickorna. Någon mer som får utslag över en vecka innan förutsedd äl? Snälla säg att detta är normalt!

• Swave
    Anonym (Babyshark) skrev 2022-11-24 16:01:18 följande:

Är det 10 mLU/ml på dom testen? 

Någon annan som vill dela med sig av när ni plussat vid tidigare graviditet? Behöver få upp lite hopp inför nästa test känner jag 😅
    Ni som testat flera dagar på raken tidigare (till exempel testat på äl+10 äl+11 på äl+12) får jättegärna skriva vilken dag efter äl ni plussade på😀

Det stämmer :) 
  • Syskonlängtansdröm
    Lägger in mig själv i listan, 12:e försöket, andra barnet. Börjar definitivt tröttna på tester och att ligga på beställning. 
    Har en treåring som vi gärna vill ge ett syskon, testar med clearblue ägglossningstester varje månad som indikerar ägglossning men kan inte bekräfta med temp när jag jobbar oregelbundna tider. 
    På tolv månader inte ett enda plus. Första barnet kom till efter ett par månader utan tester. 35, snart 36år gammal

Vill bara ge upp och skita i det så man kan gå vidare i livet, men samtidigt det enda jag, (vi) vill är att ge sonen ett syskon. 
    förlåt för bitter, men idag är en jävlig dag. 

28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    1/12 Guldkvinnan - 3:e försöket, första barnet
    1/12 jordgubbsfelle - 5e försöket, första barnet
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    13/12 Sanlin90 - 19de eller 5te försöket andra barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    15/12 Grönaste - 3e försöket, andra barnet.
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    17/12 Ajn, 2:e försöket efter ma.
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet
    21/12 Syskonlängtansdröm 12:e försöket, andra barnet
    23/12 Jennifer - 2a försöket efter missfall. Första barnet
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet
  • trefaldigmästareikärlek

Godkväll i tråden 😊
    Ikväll är jag förvirrad, var bombis på att min äl var för ca en v sedan. Haft gryniga flytningar efter det och idag fick jag mitt i allt en trådig flytning (?) 
    Har jag äl igen, senare än jag trott eller är det ett tidigt gravsymtom?
    Hjääälp

• Loulou92

För första gången sen jag började tempa så har jag inte fått någon tempohöjning efter LH-stegring. LH-stegringen fick jag för en vecka sedan. 

Vad händer nu? Någon som vet? Får jag min mens på beräknad tid? Kommer kroppen göra ytterligare försök till ägglossning innan dess? Hjälp!

Svar på tråden BIM December 2022