Inlägg från: Anonym (Smörblomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smörblomman)

BIM December 2022

Hej! 

Fick min mens precis, som den skulle enligt de jag trodde men appen hade fel så får iaf ha BIM tidigare i december👍🏼 

Hoppas kunna pricka ÄL denna månad och att vi får bara massa plus i denhär tråden!❤️

29/11 önskarsyskon2023

1/12 Swave - 4:e försöket

1/12 Babyshark - 3 försöket efter missfall

1/12 Sofieodq - 5e försöket 
    2/12 Loulou92 - 2 försöket efter missfall

3/12 trefaldigmästareikärlek (andra barnet fjärde försöket) 

5/12 Kretipleti - 2:a barnet, ca 12:e försöket.

6/12 Hannis1983 - 4e barnet, fjärde försöket. 

7/12 Andromeda326 (femte försöket, andra barnet)
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini (tredje barnet, andra försöket)

12/12 Smörblomma (andra barnet, tredje försöket)
  • Anonym (Smörblomman)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-10 08:20:40 följande:

Hej! 

jag vet att det här är ett negativt äl-test men igår var det helt blankt så min fråga är: är det på g? är de så man kan tolka det? :)

Hej! 

teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Vissa kan se en stegring innan det blir positivt men för många går det från att vara negativt till positivt. ÄL test har alltid två streck eftersom man alltid har LH hormon i kroppen men att teststrecket är betydligt svagare än kontrolllinjen. När det är helt blankt är det ogilitgt:)

• Anonym (Smörblomman)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-10 09:48:43 följande:

Smörblomman: ja så långt är jag med så visste att det inte var positivt i den bemärkelsen men tänkte att eftersom det varit helt blankt innan så tänkte jag om detta var ett tecken på att det är på g men så var det alltså inte då. ogiltigt säger du, som i att det är fel på testet?

Förstår, ja antingen att det är fel på testet eller att man tagit det på fel sätt:) När jag använde dessa test första gången fick jag flera ogiltiga och några som var negativa och förstod aldrig riktigt varför för jag tog dem på samma sätt och på samma dag och tid.. 

Det jag menade innan var att det är svårt att säga om det är på g eftersom vissa går från väldigt negativa test till super positiva medans andra får mer som en stegring:) Jag får en liten stegring kanske 12h innan själva ökningen men innan dess är alla väldigt negativa. En del ser bara sina LH ökningar några timmar medan andra kan se dem flera dagar🥰 
  • Anonym (Smörblomman)

Såhär såg det ut för mig min förra cykel har en lite längre cykel så har ÄL runt dag22-23:)

• Anonym (Smörblomman)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-10 10:43:33 följande:

Ja det är ju första gången jag använder äl-test så jag kan mycket väl gjort fel. Gjorde som jag gjort när jag tagit gravtest. I en burk och ner med testet och sen lagt plant och väntat. 

får helt enkelt testa igen senare eller imorgon och se va de wäger då :) 

tack snälla för fina och utförliga svar! Uppskattar det mycket :)

Ja, jag förstår mig inte riktigt på dehär testerna när de blir blanka eftersom man gör exakt likadant som när de inte blir de😅 Men fortsätt testa så får du förhoppningsvis positivt snart!:) 
  • Anonym (Smörblomman)

Jag har ÄL sekret som jag märker av men förra månaden tog jag D vitamin och när jag fick positivt ÄL test tog jag 20 000 IE Tog de andra dagarna 5000IE och märkte av att jag fick väldigt mycket mer sekret och det var otroligt tydligt vet inte om de berodde på D vitaminet eller att min cykel allmänt börjar bli mer regelbunden nu men kommer fortsätta med D vitamin iaf! Glad

• Anonym (Smörblomman)
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-11-24 09:18:13 följande:

Smörblomman - berätta mer om d vitamin! Har precis startat med hög dos d vitamin. eller ja 5000 IE om dagen. Har hört att man kan boosta upp sin ÄL med hjälp av det, är det det du gjorde när du tog 20 000 IE? Vilken dag tar du det, är det bara en dag? 

Ja jag började med det förra månaden efter jag läst att man kan boosta ÄL med det och att det kan förbättra chansen att bli gravid om man inte har brist på d-vitamin. Jag tar 5000IE varje dag och sedan dagen jag får positivt ÄL test tar jag 20 000IE för att boosta och det jag märkte av var att jag fick väldigt mycket ÄL sekret när jag gissar på att jag hade ÄL så jag tar bara så mycket en dag sen fortsätter jag ta 5000IE:) Jag är absolut ingen expert men tänker att D-vitamin är bra att ta oavsett iaf för mig då jag vet att jag brist på det så tänker att det inte inte är farligt att testaGlad
  • Anonym (Smörblomman)

Positivt ÄL test på cd22 precis som förra månaden, hoppas på att kunna pricka in ÄL denna gång då vi missade den med flera dagar förra cykeln😅
    Så skönt o se att de blir positivt även om det inte är en garanti att man har ÄL men har haft så mycket problem med mens och ÄL efter min förra graviditet så känns som att kroppen kommit tillbaka äntligen! 

• Anonym (Smörblomman)
    Klistrar in BIM listan igen! 
    Ändrar även min bim från 12/12 till 13/12 då dagens ÄL test var betydligt mer positivt än gårdagens😊
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Guldkvinnan - 3:e försöket, första barnet
    1/12 jordgubbsfelle - 5e försöket, första barnet
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    4/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    7/12 anonimato - 1:a försöket, första barnet
    8/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    13/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    13/12 Sanlin90 - 19de eller 5te försöket andra barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    15/12 Grönaste - 3e försöket, andra barnet.
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    17/12 Ajn, 2:e försöket efter ma.
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet
    21/12 Syskonlängtansdröm 12:e försöket, andra barnet
    23/12 Jennifer - 2a försöket efter missfall. Första barnet
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet
    25/12 Babyshark - 4e försöket efter missfall
  • Anonym (Smörblomman)

En sak jag inte fattar, räknar man positivt ÄL test från att det är positivt eller från peak alltså När det är som mest positivt? 
    Jag får positivt alltså att båda strecken är lika starka på cd22 och sedan att teststrecket är starkare än kontrollstrecket på cd23 är det från 22 eller 23 man räknar positivt ÄL test? 

Svar på tråden BIM December 2022