BIM December 2022
Är det någon mer som får brutalt ont vid ÄL? Börjar undra om de är normalt.. får det dagen efter positivt ÄL test och de gör verkligen ont så de blir obehagligt o resa sig o sätta sig osv.. De gör ont några timmar sen släpper de🤔
Är det någon mer som får brutalt ont vid ÄL? Börjar undra om de är normalt.. får det dagen efter positivt ÄL test och de gör verkligen ont så de blir obehagligt o resa sig o sätta sig osv.. De gör ont några timmar sen släpper de🤔
linn: Hur kändes det i lördags? Jag får också mitt fertila sekret flera dagar innan ÄL testet blir positivt så man kan nog ha det ett tag innan fastän ÄL är några dagar fram😊
Ja, som jag förstått det efter massa Google sökningar så kan man få ont vid ÄL även innan ägget lossnar för att man svullnar (förstod inte exakt vart man svullnar men vid äggstockarna nånstans😅). Tänker om det var de du kände och att de v därför du fick positivt på lördagen😊
Ja, som jag förstått det efter massa Google sökningar så kan man få ont vid ÄL även innan ägget lossnar för att man svullnar (förstod inte exakt vart man svullnar men vid äggstockarna nånstans😅). Tänker om det var de du kände och att de v därför du fick positivt på lördagen😊
Ettfrö: Exakt så jag känner, ibland känner jag inte av det lika mycket men ibland är det verkligen som mensvärk X100😅 Inte trevligt alls men skönt o höra att man inte är ensam om de!
Evelinaaan: Der kan nog bli positivt snart🤩 Är de första gången du kör med ÄL test eller vet du när du brukar få positivt på ÄL Test?
Kan visa bild på min stegring från negativt till positivt alla är tagna samma dag:) Dagen efter blev teststrecket starkare än kontrollstrecket cd23 längst ner:)
Evelinaaan: Okej förstår men då kan säkert ÄL ändra sig lite och Sen kan ju testet gå från positivt till negativt och tvärtom inom samma dag🥰 Hoppas du får positivt på både ÄL och gravtest snart☺️
Jag inväntar min mens eller icke mens just nu vi lyckades inte pricka in ÄL denna månaden heller men hoppet är det sista som överger😅 Ska ha min mens någon gång nästa vecka men använder en app som har flyttat min BIM med 5 dagar vet inte riktigt hur de räknar🤔
Evelinaaan: Ja gör de!
Tack! Har en dotter på 2 år så detta blir andra som förhoppningsvis vill komma till snart🥰
Hej! Jag har inte skrivit något i tråden men suttit där i bakgrunden och läst, men nu kände jag att jag behövde få lite råd här.
Detta är kanske ett annorlunda inlägg men jag och sambon har försökt i 2 månader nu och jag berättar för honom varje gång jag har äl vilket han verkar få prestations ångest över. För det låser sig för honom och han är inte så "sugen då" Om ni förstår. Det har även gjort att han tvekat (Inte att han inte vill) men kanske att de är stort beslut och han får lite panik. Är era partners inkluderade mycket i detta med att testa och berättar ni för dom när de är dags eller låter ni de vara osagt? dags att mysa alltså. Jag känner mig bara så desperat när de är äl tider för det blir nästan schemalagt och inte så naturligt då jag gärna vill mysa alla dagar.
En annan sak är också att nu senaste gången på äl så hade vi endast myst samma dag jag fick positivt utslag på testet och det var den 5/12. Alltså lossar ägget 24-36 timmar senare. Men vi hade ingen mys tid efter då han blev sjuk. Det känns som att det inte alls finns chans till graviditet då :(
Linn: Jag ser också!🤩
Vad tror ni? Positivt ägglossningstest 29/11.
Det översta testet är ägglossningstest och nedre är tidigt graviditetstest taget idag på eftermiddagen och hållt mig i ca 4 timmar. kvaliten på bilden blir så dålig här på fl, men hoppas ni ser något
Anonym1: Det kan absolut vara gravsymtom att känna sig sjuk:) Med dottern var mina första symtom att jag kände mig sjuk med illamående/feber och kissade ofta osv. Vi försökte inte bli gravida då så trodde att jag va magsjuk och lyckats få urinvägsinfektion på samma gång😅
Anonym1: Håller tummarna för dig!
Banuni: Jag ser Något, hoppas!:)
Anonym1: Tror stegringen för hcg Tar lite längre tid så vänta någon dag till och testa igen så borde du se ett starkare streck:) Sen är alla olika vissa tar de kanske längre tid för o vissa få jättestarkt direkt😊
trefaldigmästareikärlek: Min mens va sen 7 dagar så ringde Gyn för att se så allt stod rätt till. Det var dock precis när min mens kommit igång efter amning och hade fått hjälp att få igång mensen så var orolig att den hade slutat komma igen. 6 dagar senare så kom den alltså 13 dagar sent. Men tänker att om du har bekräftat ÄL Med temp osv. så borde ändå mensen komma någorlunda samma tid så hade de varit jag hade jag ringt o rådfrågat mest för jag är ett kontrollfreak😅 Sen lär den komma såfort du bokat en tid bara för att😅
Smörblomman: okej tack för att du är så positiv! 😊 håller tummar och tår att det är riktiga positiva jag fått och att det digitala visar positivt ❤️
Anonym1: Stort grattis!❤️