• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • Barbrastreisand
    jordgubbsfelle skrev 2022-11-26 17:18:02 följande:

Barbarastreisand, jag testade imorse med ett testa-tidigt-test. Toknegativt :( är på BIM-4 eller -5. känns som det hade visat något nu om där fanns något, så jag tappade hoppet lite. Mina cyklar är på 100-150 dagar. Så blir sån jäkla väntan till nästa ÄL. Detta tar kål på en

Vet du hur många dagar efter äl du är?:) tog du ett testa-tidigt test? Än finns det hopp så jag håller alla tummar och tår! Vad jobbigt med så långa cyklar, får man fråga om du vet varför du har så? 
    JSAG skrev 2022-11-26 17:23:23 följande:
    Mina cykler va 50+ dagar så jag gick till gynekologen och förklarade att det kändes orättvist att få hälften av chanserna jämfört med någon med kortare cykel. Hon förstod vad jag mena och skrev ut Letrozol till mig. Nu är min cykel 31 dagar.
    Tack för att du delar med dig! Jag själv har börjat få oregelbundna cyklar, skulle denna cykel bli så kort som jag misstänker funderar jag på att söka vård för det och se så allt står rätt till :/ 
    Sanlin90 skrev 2022-11-26 18:17:43 följande:

Ni som kollar flytningar, brukar ni torka upp igen direkt när ägget släppt eller är det flytningar ett tag till?
    jag hade massa äggviteflytningar tisdag-lördag morgon men har inte haft tempökning, jag kollar tempen vissa mornar men liggar den inte vet bara att när den är under 36,30-36,40 så har inte äl varit och jag har fortfarande 36,20 max den va lägre än vanligt idag tom men inga flytningar nu

Äggviteflytningarna brukar sluta i stort sett direkt dagen efter äl, men kan ha mer krämiga 1-2 dagar efter! 
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-11-26 21:44:27 följande:
    någon som är bra att tyda temp diagram? 
    Observera att igår (25/11) vaknade jag med flunsa av någon konstig sort. Endast hög feber en dag 🤒

Dippen på äl+3 kan jag inte riktigt utläsa.. Men vid äl+7 kan vara en implatationsdipp (ägget fäster). Såhär såg min kurva ut förra graviditeten! 

• jordgubbsfelle
    Barbrastreisand skrev 2022-11-26 22:03:29 följande:
    Vet du hur många dagar efter äl du är?:) tog du ett testa-tidigt test? Än finns det hopp så jag håller alla tummar och tår! Vad jobbigt med så långa cyklar, får man fråga om du vet varför du har så? 
    JSAG skrev 2022-11-26 17:23:23 följande:
    Mina cykler va 50+ dagar så jag gick till gynekologen och förklarade att det kändes orättvist att få hälften av chanserna jämfört med någon med kortare cykel. Hon förstod vad jag mena och skrev ut Letrozol till mig. Nu är min cykel 31 dagar.
    Tack för att du delar med dig! Jag själv har börjat få oregelbundna cyklar, skulle denna cykel bli så kort som jag misstänker funderar jag på att söka vård för det och se så allt står rätt till :/ Äggviteflytningarna brukar sluta i stort sett direkt dagen efter äl, men kan ha mer krämiga 1-2 dagar efter! 
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-11-26 21:44:27 följande:
    någon som är bra att tyda temp diagram? 
    Observera att igår (25/11) vaknade jag med flunsa av någon konstig sort. Endast hög feber en dag 🤒

Dippen på äl+3 kan jag inte riktigt utläsa.. Men vid äl+7 kan vara en implatationsdipp (ägget fäster). Såhär såg min kurva ut förra graviditeten! 

Jepp, fick positivt på digitalt test 14/11 och 15/11 så är på ÄL+10/11. Mitt första positiva ÄLtest sedan i juni så blev överlycklig! Nej vet inte varför mina cyklar är långa? har haft oregelunden cykel sen första mensen som 13åring. Är idag 27. de har uteslutit PCOS och nu har dom upptäckt höga värden på sköldkörteln, så förhoppningsvis får jag snart reda på varför jag har så långa cyklar :(

• Barbrastreisand

Började smygtesta idag!
    Tog ett testa-tidigt som jag kanske anade ett svagt streck på men stickan var så utsmetad (första). Efter några minuter blev strecket lite synligare (andra). Tog även ett vanligt (nedersta) men inget jag kunde direkt se.. Har tidigare fått spök på dessa så förväntningarna är inte så höga.. Får vänta och se vad som visar kommande dagar! 

• Barbrastreisand
    jordgubbsfelle skrev 2022-11-27 00:34:16 följande:

Jepp, fick positivt på digitalt test 14/11 och 15/11 så är på ÄL+10/11. Mitt första positiva ÄLtest sedan i juni så blev överlycklig! Nej vet inte varför mina cyklar är långa? har haft oregelunden cykel sen första mensen som 13åring. Är idag 27. de har uteslutit PCOS och nu har dom upptäckt höga värden på sköldkörteln, så förhoppningsvis får jag snart reda på varför jag har så långa cyklar :(

Oj, vad jobbigt det måste vara när man är mitt i bebisverkstad. Hoppas du får hjälp och något som kan sätta igång cykeln regelbundet! 
  • trefaldigmästareikärlek

Jag tycker mig ana ett svagt svagt streck barbrastreisand, men om du tidigare fått spök så förstår jag att du håller förväntningarna låga. 
    Jag tog ett jag med, så blankt det vara kan bli. Äl +8.
    Fattar inte hur jag ens kunde få för mig att testa 😂
    Jaja nya tag om någon dag idag och se om denna månad blir vår månad. 

• Anonym (Foodie)

Barbarastreisand: Jag håller med ser ut som ett litet streck, men förstår dig, hoppas de e nått

Trefaldigmästareikärlek: håller tummarna för dig 😊

• Sanlin90
    Jordgubbsfelle sköldkörteln kan påverka mensen massor, jag har opererat bort min och ligger värdena bra har jag mens relativt regelbunden men ligger dom dåligt uteblir den eller kommer extremt oregelbundet. 
  • Barbrastreisand
    jordgubbsfelle skrev 2022-11-27 09:54:12 följande:

Barnrastraisand, spännande! vad är du på för dag Idag?

Äl+8/9 så fortfarande väldigt tidigt!
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-11-27 09:54:15 följande:

Jag tycker mig ana ett svagt svagt streck barbrastreisand, men om du tidigare fått spök så förstår jag att du håller förväntningarna låga. 
    Jag tog ett jag med, så blankt det vara kan bli. Äl +8.
    Fattar inte hur jag ens kunde få för mig att testa 😂
    Jaja nya tag om någon dag idag och se om denna månad blir vår månad. 

Än finns det hopp! Jag är också på äl+8/9 kan inte hålla mig från att testa haha! 
    Anonym (Foodie) skrev 2022-11-27 11:16:27 följande:

Barbarastreisand: Jag håller med ser ut som ett litet streck, men förstår dig, hoppas de e nått

Trefaldigmästareikärlek: håller tummarna för dig 😊

Ja, är det spök även denna gång får jag nog sluta köpa dessa rfsu i fortsättningen..

Svar på tråden BIM December 2022