• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • trefaldigmästareikärlek

Haha verkligen!! 😂 Ja men då så, då är det fin tur nu 🤪🥴👀

En fråga om fertila flytningar! Jag har senaste månaderna inte haft dessa äggvite-flytningar vad jag märkt av. Endast vattniga/sparsamma innan äl. Idag hade jag typ gryniga/klistriga (tänk er typ kokt äggvita 😂) som jag aldrig haft tidigare. Såg typ ut som att jag håller på att trasas sönder inuti... 😂 Har jag skavsår eller är det ngt annat? Luktar som de ska åt minstone, el väldigt luktfria tom. 

• Anonym (Foodie)

Trefaldigmästareikärlek: jag tror vattniga är som de äggviteliknande men med mer vatteninnehåll så de e ju fortfarande "fertilt" som man brukar säga haha . Gryniga hade jag med efter ÄL förra gången, så de e väl mer sekretet som blir mer sparsamt, tror de e fullt normalt är min gissning 😊

• Tiffliffen

Jag fick positivt Ägglossningstest i fredags på morgonen, jag har inte direkt känt av så mycket värk eller haft så mycket fertilt sekret som jag annars ha. jag har inte heller fått någon temphöjning på NC vilket jag tycker är väldigt märkligt, så jag bestämde mig för att ta ett nytt test idag och det var positivi idag med?? Direkt när jag ställde mig upp kände jag av värken i magen och när jag gick på toa var det mycket fertilt sekret?? Jag använde i fredags ett Ägglossningstest med glad gubbe och  idag ett vanligt med sträck bara.

Kan det verkligen ta nästan fem dagar för ett Ägg att lossna?? hur ska man då veta när man verkligen har ägglossning. vi myste senast i söndags, tror ni det är försent idag? Ägglossningen måste ju nästan vara idag pga alla symtom. åh jag blir så frustrerad :( 
    Jag vet också att man ska sluta testa efter första positivt test.. men något är ju fel..
    Någon som har en tanke?Hjärta

• Önskarsyskon2023

Hej tjejer. 

jag fick en temphöjning idag. men jag förstår inte riktigt den här mätningen på fertility friend. Någon som kan hjälpa? Vi har inte haft sen sen 15 pga urinvägsinfektion. Men vad betyder allt de här? (På bilden) de gröna? Den röda markeringen? Tolkar det som att det är ägglossning? Men dpo ligger ju långt efter? 

• Nästanheltanonym
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-22 07:54:32 följande:

Hej tjejer. 

jag fick en temphöjning idag. men jag förstår inte riktigt den här mätningen på fertility friend. Någon som kan hjälpa? Vi har inte haft sen sen 15 pga urinvägsinfektion. Men vad betyder allt de här? (På bilden) de gröna? Den röda markeringen? Tolkar det som att det är ägglossning? Men dpo ligger ju långt efter? 

Nu har jag inte koll på just Fertility friend, men jag funderar på om urinvägsinfektionen inte kan ställa till det för dig med tempen? Det är ju inte ovanligt att tempen stiger av en infektion i kroppen. Har du tagit några smärtstillande? För det kan ju tvärtom göra att tempen sjunker.
    Jag tycker det ser ut som att ägglossningen har skett den 14e.
  • Önskarsyskon2023

Nästanheltanonym: tack för svar! Jag har inte haft feber under urinvägsinfektionen. jag har uvi ganska ofta men får inte alltid feber. Och med det har jag inte tagit några febernedsättande. Men det kanske kan ställa till det ändå. Döremot har jag ju en ettåring som inte alltid låter mig sova så jag har en sammanhållande period av sömn sådär superlänge. Och jag har inte alltid lyckats ta tempen innan jag gått upp. Så tänker eventuellt sluta tempa efter denna period. men har inte kunnat låta bli nu riktigt. men du tänker alltså att jag kan ha haft äl den 14e. Det vore ju toppen isf för då finns det en liten chans ändå att de tar sig denna månad! 🙌🏽  blev bara så osäker på alla markeringar och framförallt sen där DPO.

• Anonym (Foodie)

Tiffliffen: jag har gått glad gubbe även när strecken inte är lika starka, så du kanske inte peaka när du tog testet. Jag kör som regel varannan dag efter glad gubbe fram tills temphöjningen. Är ju ÄL upp till 72h tror jag att jag läste någonstans, så om testet visade positivt för tidigt så kan de kanske förklara det? Annars vet jag tyvärr inte

• 82lindis

28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    5/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    17/12 Ajn, 2:e försöket efter ma.
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet 

Hoppar in här... Hoppas på att det december är våran månad ❤️
  • Anonym (Babyshark)

Är på äl+7 idag, bara tre dagar kvar innan jag ska testa med testa tidigt😀 Hoppas så mycket samtidigt som man gör sig beredd på att bli besviken ännu en gång. Har fått lite lätt molvärk då och då, även lite pms typ, är lättirriterad just nu. Har ni fått PMS symtom innan ni plussat tidigare? 🙈 Eller är det ett tecken på att det inte tagit sig den här gången heller tro..

Ni som fått ägglossning redan, hur många dagar efter äl är ni? 

• Loulou92

Jag är på äl + 5 idag. Igår dippade min temp? Så vi myste till det igen om ifall. Sen åkte jag iväg med jobbet och sov över tills idag så har inte tempat idag. Mycket underligt dock..

Under dagen igår fick jag som sendragningar på vänster sida. Om jag skrattade tex så gjorde det ont som fan. Förra gången jag var gravid fick jag exakt samma 6 dagar efter ÄL. Men det kan ju lika gärna vara att båda gånger kanske jag bara behövde sätta mig på toaletten. 

En fråga till er som tempar: Har ni olika temp varje cykel? Förra cykeln låg min dipp på 36,2 och höjdes sen till 36,4 för att sen ligga på 36,8 tills den dippade innan mensen.

Nu var min dipp på 36,0 för att sen går upp till 36,3 och sen 36,5. Och sen dippen igår ner till 36,3.

Svar på tråden BIM December 2022