Inlägg från: jordgubbsfelle |Visa alla inlägg
  • jordgubbsfelle

BIM December 2022

28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 
    1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    1/12 Guldkvinnan - 3:e försöket, första barnet
    1/12 jordgubbsfelle - 5e försöket, första barnet
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Smoff, andra försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    8/12 - Ettfrö - 2:a försöket, andra barnet
    8/12 Nummer3 - 1:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    10/12 Magnolia010 - 3-4:e försöket, första barnet 
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    12/12 Nästanheltanonym - första barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    15/12 Grönaste - 3e försöket, andra barnet.
    15/12 Linneaeli - 6e försöket, andra barnet.
    17/12 krispiggurka 
    17/12 Ajn, 2:e försöket efter ma.
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
    19/12 JSAG 6:e försöket, första barnet
    19/12 82lindis - 5:e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli. 4 barnet 
    24/12 Vicblomman - 7e försöket, första barnet

Hej alla! Lägger till mig 1/12. Min första ägglossning på ca 5 månader. vi har börjat med fertilitetsutredning så om det inte blir plus denna gången vet jag att jag får hjälp snart. Men det hade ju varit en så fin julklapp! Drömmer mig bort att kunna ge något roligt till familj som avslöjar graviditeten!! är jag den enda som laddar ner graviditetsappar efter ÄL och ?följer graviditeten? i fall att där skulle vara något? Jag kan inte hålla mig! Haha!

Swave, tiffiliffen, sofieodq, guldkronan - vi har samma BIM. Kul att följas åt. När ska ni våga prova testa första gången? 
    hoppas på många plus i tråden!!! Kram!
  • jordgubbsfelle
    82lindis skrev 2022-11-23 11:54:49 följande:

Jag fick min blödning ganska exakt 10 dagar efter äl. Nu börjar jag fundera på om det verkligen är mens?

Mina menstruationer brukar vara mörkröda i färgen, rikliga och endel klumpar. Alltså levrar blod. Och krampande mensvärk till det. Brukar få ta alvedon för att dämpa.

Den här blödningen började i söndags kväll och den är så minimal. Kommer inget i toan när jag kissar utan blir lite i bindan och på pappret när jag torkar. Färgen är typ utspädd hallonsaft i färgen samt inga klumpar alls. Och det absolut skummaste är att jag inte har någon mensvärk. Det ilar och svider mer precis ovanför blygdbenet. Testade både fredag och lördag och det var negativt.

Någon som varit med om liknande???

Det låter ju verkligen som en nidblldning! vilket datum fick du blödningen? Den ska väl hålla i sig 1-2 dagar typ. Jag hade gravtestat mig igen imorgonbitti. Efter nidis stiger hcg betydligt så det är fullt möjligt att läsa av ett positivt gravtest efter nidblödning
  • jordgubbsfelle
    Swave skrev 2022-11-23 14:29:32 följande:

Jag kan aldrig hålla mig så jag kommer nog börja testa i helgen 🙊

samma här Haha! Blir fredag eller lördagmorgon. hörs här sen!!Oskyldig
  • jordgubbsfelle

Barbarastreisand, jag testade imorse med ett testa-tidigt-test. Toknegativt :( är på BIM-4 eller -5. känns som det hade visat något nu om där fanns något, så jag tappade hoppet lite. Mina cyklar är på 100-150 dagar. Så blir sån jäkla väntan till nästa ÄL. Detta tar kål på en

• jordgubbsfelle

JSAG, vi starta med fertilitetsutredning för 2 månader sedan så snart hoppas jag få någon liknande hjälp :)

• jordgubbsfelle
    Barbrastreisand skrev 2022-11-26 22:03:29 följande:
    Vet du hur många dagar efter äl du är?:) tog du ett testa-tidigt test? Än finns det hopp så jag håller alla tummar och tår! Vad jobbigt med så långa cyklar, får man fråga om du vet varför du har så? 
    JSAG skrev 2022-11-26 17:23:23 följande:
    Mina cykler va 50+ dagar så jag gick till gynekologen och förklarade att det kändes orättvist att få hälften av chanserna jämfört med någon med kortare cykel. Hon förstod vad jag mena och skrev ut Letrozol till mig. Nu är min cykel 31 dagar.
    Tack för att du delar med dig! Jag själv har börjat få oregelbundna cyklar, skulle denna cykel bli så kort som jag misstänker funderar jag på att söka vård för det och se så allt står rätt till :/ Äggviteflytningarna brukar sluta i stort sett direkt dagen efter äl, men kan ha mer krämiga 1-2 dagar efter! 
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-11-26 21:44:27 följande:
    någon som är bra att tyda temp diagram? 
    Observera att igår (25/11) vaknade jag med flunsa av någon konstig sort. Endast hög feber en dag 🤒

Dippen på äl+3 kan jag inte riktigt utläsa.. Men vid äl+7 kan vara en implatationsdipp (ägget fäster). Såhär såg min kurva ut förra graviditeten! 

Jepp, fick positivt på digitalt test 14/11 och 15/11 så är på ÄL+10/11. Mitt första positiva ÄLtest sedan i juni så blev överlycklig! Nej vet inte varför mina cyklar är långa? har haft oregelunden cykel sen första mensen som 13åring. Är idag 27. de har uteslutit PCOS och nu har dom upptäckt höga värden på sköldkörteln, så förhoppningsvis får jag snart reda på varför jag har så långa cyklar :(

• jordgubbsfelle
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-11-28 10:58:30 följande:

Foodie, vågar absolut inte tro på det. Är verkligen tunt, var inte med morgonurin heller.. Jag tror mer på Färgrester men visst fan skjöt hoppet i taket 👀👏 Tänk tänk tänk är det vår tur nu 😭

Jag tycker jag ser de! Svagt men jag ser det!!!
  • jordgubbsfelle

nedslag för mig. ÄL+12 och neg på tidigt gravtest. Så ger upp för denna gång. Har fått tid i början på feb till första möte på fertilitetsutredning. 5 månader efter vi sökt hjälp. Så jäkla kasst. Och lär inte få ÄL innan dess då cyklarna är ca 150 dagar. Så jag loggar ut härifrån då de mest gör mig ledsen. ska försöka fokusera på annat i några månader nu. Jag håller tummarna för er alla här inne! <3

Svar på tråden BIM December 2022