• krispiggurka

BIM December 2022

Första barnet. Tempar med nc. Bim 17 december. Cykeldag 1 idag. Denna cykeln sätter jag in extra vitaminer. Känner mig så ensam i denna bebisverkstad då jag inte pratar med någon annan än sambon?

• krispiggurka
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-16 17:04:58 följande:

Krispiggurka: du är långt ifrån ensam ❤️ Här kan du skriva allt du känner för. Vad för vitaminer ska du sätta in? (nyfiken)

ettfrö: vad skönt att de gick bra och att du fick hjälp. Även om du tycker det känns lite läskigt!

Äckelmensen kom idag. Är en av dom olyckliga satar som får extremt ont - vilket gör mig rädd att det är endometrios. Läkarna lyssnar inte på mig, de normaliserar mensvärk och rekommenderar p-piller. Han kände sig snäll och sa ?du kan NOG få komma till en läkare REDAN i januari och så får dom skicka dig till gyn? (hade läkarmöte över telefon, vilket jag tycker är korkat. De har ju läst varför jag vill träffa läkare, sökte hjälp i juni?)

Vitaminerna jag ska sätta in är D-vitamin, är så extremt trött just nu. Ska även boosta med extra järn och folsyra. Ska även sätta in sambon på vitaminer, hahaha 😅
  • krispiggurka
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-16 18:01:11 följande:

Krispiggurka: usch! Men finns de ingen privat Gyn där du bor? vi här i jkpg har Gynhälsan som är TOPPEN. som samtidigt ingår i vanliga vården liksom så det är inte så att man betalar massvis med pengar för att få hjälp där. Kanske värt att kolla upp? 

Bor inte allt för långt från jkp! Har fått tips om privata gynekologer här i närheten som ska vara riktigt bra. Ska höra av mig dit om råd ❤️
  • krispiggurka
    Du har tagit en felaktig lista, här är den senaste 
    28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    29/11 önskarsyskon2023 

1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket 
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet 
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet 
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
    12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
    14/12 Amaaanda00 6:e försöker, första barnet, tempar med NC 
    17/12 krispiggurka 
    19/12 A13xandra13 7:e försöker, andra barnet, tempar m NC
  • krispiggurka

Jag tempar med NC, kör med ägglossningsstickor samt clearblue digitala (dom rosa) Har tidigare kört med dom lila också men dom är ju snuskigt dyra 🙊

• krispiggurka

Just nu använder jag jag två appar: flo och nc. Flo säger ägglossning 30/11 och nc 3/12
    Jag får lita ägglosningstester och fertilt sekret 🙈

• krispiggurka

Hallå!
    Idag började jag med äl?tester bara för att kunna följa stegringen. Enligt NC kommer äl ske 3/12 
    Men grejen är att jag redan idag fick utslag på stickorna. Någon mer som får utslag över en vecka innan förutsedd äl? Snälla säg att detta är normalt!

• krispiggurka

Foodie: min menscykel brukar variera. men de men kommer alltid på beräknad dag. Har läst på lite och fått svar från andra att många äl tester visar två streck länge även om det inte är positivt ännu. Förra månaden hade jag dom lila från cb och hade blinkande smiley i 8-9 dagar innan den blev fast 💜

• krispiggurka

Hej hallå hjälp 😞
    Jag närmar mig äl och testar med cb digita, dom rosa och vanliga stickor. Hade kvar ett lila cb digitalt och tänkte att jag tar den nu, två dagar innan äl. Då jag förra månaden hade blinkande smiley typ 8 dagar innan det slog över till fast. Men vet ni vad, den lilla jäkeln ger mig en TOM cirkel! Men när jag klickar ut stickan så är det baske mig två nästan lika starka streck. Jag påbörjade antibiotikakur igår och det skulle inte påverka graviditet. Men det stod ingenting om att bli gravid. Har börjat få fertilt sekret och tempen är låg, 36,18 idag. Äl beräknas på lördag. 
    Snälla säg att jag inte är ensam i detta 😞

• krispiggurka

@82lindis jag är relativt säker på att jag inte haft ägglossning ännu, började med stickorna strax efter mens och det är först nu i dagarna jag ser en stegring. men ska ju aldrig säga aldrig såklart! 

@Maria93 Tack! det där hade jag ingen aning om faktiskt. Så det var ju retligt att jag bara hade ett sådant test kvar och jag är lite snål för att köpa nya nu när det snart är jul 🙊

• krispiggurka

Fick idag smiley på cb, dom rosa! Så min äl flyttades fram en dag. Äl 4/12 nu. Men behåller min bim då den åxå flyttades fram en dag. Väntar tills nc har bekrältat äl. Sååå nu vet ni vad jag och kärleken ska ägna oss åt under helgen 😂

• krispiggurka

Nu börjar väntan på att kunna testa? Skulle vilja säga att jag hade äl på cd18 men nc säger annat. Men tycker ändå vi gjort bra ifrån oss. 

• krispiggurka

Jag är på äl+4/+5 och imorse fick jag en liten dipp som gick ner till exakt på medellinjen. Tempen har inte varit direkt hög innan heller (inte varit över 37) 
    Känns tidigt med dipp tycker jag. Har dessutom halsont och kli i näsan vilket jag har förstått många får veckan före mens? Jag är 9/10 dagar från bim. Vet inte varför men har sådan dålig känsla. kul att bim är precis innan jul med lixom?

• krispiggurka

Hej! Jag vågar knappt tro det men imorse tog jag graviditetstest och det står GRAVID! Äl+11 och bim 18-19/12
    Hoppas att detta går vägen 💛

• krispiggurka

Anonym -
    jag tog ett vanligt på sticka dagen innan som var negstivt. morgonen efter tog jag ett testa tidigt som var positivt, så då tog jag även ett digitalt 💛
    jag har mått illa hela veckan och varit extremt trött, alltså så trött att jag lagt mig för natten innan kl 20 😅

Svar på tråden BIM December 2022