• Anonym (TS)

Barnet går på husdjuren

Vi som familj orkar snart inte längre och vi får inga stöd eller råd någonstans..
    Ber om ursäkt om det blir långt, men har aldrig fått ventilera detta med någon.
    Så tack om du orkar läsa igenom 
    Början 
    Jag har haft en väldigt tuff uppväxt vilket idag resulterar i diagnoserna Autism, Ptsd,psykoser och utmattningssyndrom.
    Detta trots hjälp från vuxen psykiatrin lett till självskador, suicidförsök osv och dottern har sett mig på botten.
    Nutid
    Dottern är 4 år och hennes psykiska mående har eskalerat det senaste.
    Vi har länge misstänkt någon form eller flera NPF diagnoser, då jag känner igen mig själv i henne. 
    Har svårt med ögonkontakt, svårt med det sociala, har svårt att hålla konversationer, får inte bryta rutiner osv listan är lång.
    Nu de senaste månaderna har hon försökt strypa husdjuren när vi inte ser, hon stänger även in dom med sig i olika utrymmen. Flera gånger har katterna bajsat/kissat på sig i skräck när vi upptäckt dem.
    Tyvärr slutade detta väldigt hemskt, hon knuffade ner en av hundarna ner för källartrappan så den dog. Det läskiga här är att detta skedde när vi vuxna sov (natt/tidig morgon)
    Hennes kommentar och känsla kring det hela var oberörd samt så sa hon att "nästa hund stod på tur imorgon"
    Flertal gånger har hon försökt kväva lillebror på 8 månader med att lägga täcket över hans ansikte och trycker ner. Många gånger sker det helt oprovocerat när lillebror sover.
    Hon slåss,sparkas och bits hårt, säger vi att det gör ont eller blir ledsna så är kommentarern "Jag vill att det ska göra ont" 
    Många utbrott sker helt oprovocerat och det är bara rent raseri och inte något ledset i det..
    Vi har bett olika instanser om att göra en orosanmälan, så tror det finns en del nu.
    Vi går på oändligt många soc möten och är otroligt tydliga med problematiken.
    Ändå gör soc absolut ingenting utan säger att vi måste skydda lillebror och att det är vårt föräldraransvar.
    Vilket i sin tur leder till att maken kan inte jobba som tänkt, så vi förlorar inkomst.
    Vi måste vakta 1 barn var dygnet runt och inte vända blicken en sekund inte ens när vi sover.
    Vilket gör att just nu är både jag och maken helt sönder stressade och mår piss. Ångest över situationen och ångest över ekonomin..
    Vad fan ska vi göra..?
  • Svar på tråden Barnet går på husdjuren
  • Anonym (Stina)
    Tow2Mater skrev 2022-06-10 17:36:49 följande:
    Dr Phil har mycket sevärt.
    En avlägsen släkting hade ett barn (lite äldre än TS barn dock) de fick vakta dygnet runt, så han inte tog livet av foräldrarna. Tragiskt. Så det måste tas på allvar som en mojlighet.
    Nu kan ju inte mamman göra det eftersom hon gör självmordsförsök, skadar sig själv och inte ens kan ha koll på att 4-åringen inte smyger upp på natten för att kväva sin bror. Ni i den här tråden är oerhört oansvariga. Jag vet att det kan kännas som att nätet inte är på riktigt och man bara kan lattja runt men era påståenden innebär en potentiell fara för två barn som antagligen lever i ett redan farligt hem. 
  • Anonym (...)

Jag kan aldrig i mitt liv förstå hur människor kan vara så jävla korkade. Att avla på dina gener är ju bara att be om problem. Egoistisk är vad du är. Trodde du att det skulle gå bra när du skaffade barn när du själv är svårt psykiskt sjuk? Du tänkte inte på barnen som behöver leva med en mamma som är psykotisk? 
    Så fort du sett dessa tendenser borde du omplacerat djuren, att ett barn puttar ner en hund för trappen så den dör..jag är mållös. Att du låtit detta gå så långt är för mig ofattbart. 
    Jag tappar hoppet om mänskligheten när jag läser detta, fyfan.

• Anonym
    Anonym (...) skrev 2022-06-11 09:47:21 följande:

Jag kan aldrig i mitt liv förstå hur människor kan vara så jävla korkade. Att avla på dina gener är ju bara att be om problem. Egoistisk är vad du är. Trodde du att det skulle gå bra när du skaffade barn när du själv är svårt psykiskt sjuk? Du tänkte inte på barnen som behöver leva med en mamma som är psykotisk? 
    Så fort du sett dessa tendenser borde du omplacerat djuren, att ett barn puttar ner en hund för trappen så den dör..jag är mållös. Att du låtit detta gå så långt är för mig ofattbart. 

Exakt.
    Vissa borde helt enkelt bara steriliseras, för både sitt och sina icke existerande barns skull.

Detta är ju helt makabert!
    Tänker på Damian i Omen när jag läser om den här ungen. 
  • Gameofthrones

Jag tänker lite som du. Jag tror inte att folk tänker på sina gener vad det kan bli för konsekvenser.

Världen är lite snurrig 
  • Colourfulrainbow

Anonym skrev 2022-06-11 09:51:19 följande:
    Exakt.
    Vissa borde helt enkelt bara steriliseras, för både sitt och sina icke existerande barns skull.

Detta är ju helt makabert!
    Tänker på Damian i Omen när jag läser om den här ungen. 
    Gameofthrones skrev 2022-06-11 11:00:45 följande:
    Jag tänker lite som du. Jag tror inte att folk tänker på sina gener vad det kan bli för konsekvenser.

Världen är lite snurrig 

TS har ju varit med om trauma. Hennes PTSD, depressioner, självskadebeteende osv har inget med gener att göra, det handlar ju om miljö. Autism är däremot ärftligt. En person med autism kan vara en fungerande förälder, och jag tror att många här på FL kan intyga det. 

• Tow2Mater
    Anonym (Stina) skrev 2022-06-11 09:24:32 följande:
    Nu kan ju inte mamman göra det eftersom hon gör självmordsförsök, skadar sig själv och inte ens kan ha koll på att 4-åringen inte smyger upp på natten för att kväva sin bror. Ni i den här tråden är oerhört oansvariga. Jag vet att det kan kännas som att nätet inte är på riktigt och man bara kan lattja runt men era påståenden innebär en potentiell fara för två barn som antagligen lever i ett redan farligt hem. 
    Och ingen har väl sagt hon ska gora det.

Det handlar om att se ett potentiellt storre allvar i allt, och inte begränsa sig. Att utreda mer istället for mindre.

Det kan borja med djur och mindre barn, och ju storre barn blir, ju mer klarar de fysisk och psykist av att gora. Ar inte TS kapabel att hantera denna information kanske hon även måste få annan hjälp. Alla anser inte som du att det hjälper barn som far illa att vara tyst och bara titta på.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mitt drastiska förslag) skrev 2022-06-10 19:44:09 följande:
    Ouch...här är mitt horribelt drastiska förslag. Både du och pappan verkar ju införstådda med hur illa det är, ni har dessutom en bebis.

Bebisen behövs skyddas. Du är bebisens mamma, mer lämpad än pappan att ta hand om bebisen. Pappan och du separerar, pappan tar med sig er dotter, du tar bebisen och ni separerar. Det här ger dig och bebisen en chans till ett normalt liv, och pappan kan helt fokusera på dottern utan att behöva tänka på att vare sig skydda dig eller bebisen. 
    Ja, separata boenden for att separera barnen är ett bra forslag. Men sen måste de jobba tillsammans, de har båda ansvar for båda barnen.
  • Anonym

Men vilken mardröm... har inga råd att ge. Man kan ju inte direkt ge bort ungen heller.
    Skulle det varit ett styvbarn så hade jag däremot haft råd att ge...

• Plupp73

Det låter helt fruktansvärt. Kan inte ens föreställa mig hur det är att ett så litet barn avsiktligt skadar/försöker döda ens husdjur, och i förlängningen riskerar att försöka döda sin lillebror.
    Jag hoppas att djuren kommit till nya hem och att ni fått hjälp. Det låter som en väldigt instabil familj, med flera som mår dåligt.
    Hur mår pappan i allt det här?
    Kram

• Anonym (Mitt drastiska förslag)
    Tow2Mater skrev 2022-06-11 13:43:08 följande:
    Ja, separata boenden for att separera barnen är ett bra forslag. Men sen måste de jobba tillsammans, de har båda ansvar for båda barnen.
    Tror det är bättre att dela på sig helt. Är 4åringen så farlig så kommer detta påverka och hota mamman och bebisen även om de inte bor i samma hem. Bättre tycker jag om mamma och bebis får en chans till ett någotsånär normalt tryggt liv. 

Är vad jag hade gjort om jag var pappan i familjen, kramat om min fru och pussat min bebis en sista gång, sedan tagit med mig 4 åringen stuckit och flyttat nån helt annanstans, gjort mitt bästa för 4åringen, gett all kärlek jag kunnat ge och brutit all kontakt med frun och bebisen.

Skulle aldrig vilja överge mitt barn oavsett, men det är det bästa för alla att göra så. Inte för pappan på ett sätt, men det är rätt sak att göra för de andra därför för honom med. Han får offra sig helt enkelt för resten av familjens skull, även för 4åringens skull och agera som en man.  
Svar på tråden Barnet går på husdjuren