Barnet går på husdjuren
Så tack om du orkar läsa igenom
Det bästa är att filma handlingarna. Bli av med era husdjur. Till ngn som vill ta hand om djur. Vill BUP SOC ha "mer konkreta då är det bästa med bilder, filma etc helst sätta upp en kamera så får det gå 24/7
Varför skulle mannen sterilisera sig när det är TS som har problem? Ska alla hennes framtida partners sterilisera sig om äktenskapet inte håller?
Det är en bra idé att filma flickan i alla fall. Även om just tråden kan vara påhittad det finns barn som är väldigt verbala / gör andra illa.
Jag har träffat flera , min mamma jobbade på ett barnhem i Östeuropa.
Några av de slutade som mördare / kriminella.
Ett barn som dödade en katt och gjorde andra barn illa med flit valde att jobba som yrkessoldat för att citat ? kunna döda utan straff ? .
Självklart behöver det inte bli så med TS barn , jag menar bara att det förekommer att barn gör andra illa med flit.
Du striver att set eskalerat senaste tiden, alltså i samband med att hon fick en lillebror att konkurrera om er uppmärksamhet med? Att hon inte håller en konversation eller ögonkontakt, är det i samband med att ni konfronterar henne om något hon gjort? Tror de flesta skulle uppfatta det som obehagligt och inte så konstigt att hon undviker i de lägen. Att det inte finns någon känsla bakom raseriutbrotten tror jag inte stämmer, ilska är en reaktion på andra bakomliggande känslor såsom frustration, sorg etc. Sådant hon inte kan sätta ord på. Hennes agerande mot djuren låter mer som desperation att få en reaktion/uppmärksamhet från er vuxna alt ett sätt att försöka hantera sin frustration på. Kanske en kombination av båda.
Beter hon sig likadant om ni är själva med henne och delar upp er så en tar sonen och en dottern så att hon har möjlighet att få all er uppmärksamhet? Har ni prövat att bemöta hennes beteende på ett annat sätt än att bara bli arga och upprörda? Jag förstår i stunden att man reagerar så men om hennes beteende har en annan underliggande orsak/känsla måste ni bemöta den för att nå fram till henne. Det borde en psykolog kunna hjälpa er med. Vänd er till nån annan än ni först gjorde. Finns ingen på er ort kanske ni föräldrar kan få hjälp och konsultation online via Skype/teams eller liknande.
Det bästa är att filma handlingarna. Bli av med era husdjur. Till ngn som vill ta hand om djur. Vill BUP SOC ha "mer konkreta då är det bästa med bilder, filma etc helst sätta upp en kamera så får det gå 24/7
Jag förstår inte varför du tjatar om att filma barnet. TS behöver inte samla ihop några bevis. Det är inte en rättegång det handlar om utan att få rätt hjälp.
Du kan heller inte säga något alls om att det nog låter som psykopati osv osv. Det är amerikanskt dravel du länkar till, inte seriösa fall. Barn med psykoser och som upplever svåra trauma kan OCKSÅ utveckla ett sådant beteende som TS beskriver. Då finns det behandling att få medan det inte finns behandling för psykopati.
sen undrar man ju lite hur du tänker när du sitter och berättar för en uppenbart instabil människa vara tillvaro är
helt kaotisk att hennes barn nog är psykopat. Du har inte funderat på vad det kan leda till?
TS: Gå till en privat psykolog. Googla på barnpsykolog i ditt närområde. Ni har ett barn som av någon anledning mår jättedåligt och har under hela denna tid ALDRIG fått hjälp för barnet. Det är helt oacceptabelt,om inte bup kan ge er tid så sök privat!
Väldigt bra svar.
Det jag undrar är vad får du som mamma för hjälp? Min egen mamma fick psykoser, men fick injektioner varannan vecka som höll de i schack. Livet ut. Du måste få hjälp för att sen orka ta tag i hjälp till din dotter. Ja det är illa. Hur är dottern på förskolan? Vad säger pedagogerna? Be de orosanmäla!
Jag förstår inte varför du tjatar om att filma barnet. TS behöver inte samla ihop några bevis. Det är inte en rättegång det handlar om utan att få rätt hjälp.
Du kan heller inte säga något alls om att det nog låter som psykopati osv osv. Det är amerikanskt dravel du länkar till, inte seriösa fall. Barn med psykoser och som upplever svåra trauma kan OCKSÅ utveckla ett sådant beteende som TS beskriver. Då finns det behandling att få medan det inte finns behandling för psykopati.
sen undrar man ju lite hur du tänker när du sitter och berättar för en uppenbart instabil människa vara tillvaro är
helt kaotisk att hennes barn nog är psykopat. Du har inte funderat på vad det kan leda till?
Föräldrarna klarar inte av att själva förstå att djuren måste bort. De har inte själva fattat att barnen måste hållas under ständig uppsikt - hur kan fyraåringen försöka kväva lillebror FLERA gånger? De har inte reflekterat över om något hänt barnet, hon kan ju faktiskt ha råkat ut för något om detta började för några månader sedan.
De har fått kontakt med bup men inte haft en tid där än- så det finns inget som indikerar att de inte blir trodda. Det sista de ska göra är att lägga massa tid på att filma, de ska se till att ha lillebror säker och inte ha djur hemma. De ska se till att få vård för barnet. Omgpende. Inte massa soc-anmälningar på sig själva och krav på föräldrastöd för det här är ju ett barn som mår otroligt dåligt av någon anledning.
Som många har påpekat måste djuren omplaceras, tyvärr kan ni inte ha djur just nu och djuren mår inte bra i en sådan situation. Det är inte bara människor som påverkas.
I för sig tycker man att du inte borde ha djur eller barn, med tanken på ditt mående och alla diagnoser. Det är svårt att kunna erbjuda en bra och trygg uppväxt för dina barn och att din dotter är utåtagerande tyder på detta.