• Anonym (TS)

Barnet går på husdjuren

Vi som familj orkar snart inte längre och vi får inga stöd eller råd någonstans..
    Ber om ursäkt om det blir långt, men har aldrig fått ventilera detta med någon.
    Så tack om du orkar läsa igenom 
    Början 
    Jag har haft en väldigt tuff uppväxt vilket idag resulterar i diagnoserna Autism, Ptsd,psykoser och utmattningssyndrom.
    Detta trots hjälp från vuxen psykiatrin lett till självskador, suicidförsök osv och dottern har sett mig på botten.
    Nutid
    Dottern är 4 år och hennes psykiska mående har eskalerat det senaste.
    Vi har länge misstänkt någon form eller flera NPF diagnoser, då jag känner igen mig själv i henne. 
    Har svårt med ögonkontakt, svårt med det sociala, har svårt att hålla konversationer, får inte bryta rutiner osv listan är lång.
    Nu de senaste månaderna har hon försökt strypa husdjuren när vi inte ser, hon stänger även in dom med sig i olika utrymmen. Flera gånger har katterna bajsat/kissat på sig i skräck när vi upptäckt dem.
    Tyvärr slutade detta väldigt hemskt, hon knuffade ner en av hundarna ner för källartrappan så den dog. Det läskiga här är att detta skedde när vi vuxna sov (natt/tidig morgon)
    Hennes kommentar och känsla kring det hela var oberörd samt så sa hon att "nästa hund stod på tur imorgon"
    Flertal gånger har hon försökt kväva lillebror på 8 månader med att lägga täcket över hans ansikte och trycker ner. Många gånger sker det helt oprovocerat när lillebror sover.
    Hon slåss,sparkas och bits hårt, säger vi att det gör ont eller blir ledsna så är kommentarern "Jag vill att det ska göra ont" 
    Många utbrott sker helt oprovocerat och det är bara rent raseri och inte något ledset i det..
    Vi har bett olika instanser om att göra en orosanmälan, så tror det finns en del nu.
    Vi går på oändligt många soc möten och är otroligt tydliga med problematiken.
    Ändå gör soc absolut ingenting utan säger att vi måste skydda lillebror och att det är vårt föräldraransvar.
    Vilket i sin tur leder till att maken kan inte jobba som tänkt, så vi förlorar inkomst.
    Vi måste vakta 1 barn var dygnet runt och inte vända blicken en sekund inte ens när vi sover.
    Vilket gör att just nu är både jag och maken helt sönder stressade och mår piss. Ångest över situationen och ångest över ekonomin..
    Vad fan ska vi göra..?
  • Svar på tråden Barnet går på husdjuren
  • Anonym (CB)
    Anonym (Stina) skrev 2022-06-10 08:03:32 följande:
    Ja så kan det vara. Men barn som blivit utsatta för något kan också utveckla sådana här beteenden. Därför är det av yttersta vikt att inte ställa diagnoser på familjeliv. Nu säger du att barnet är psykopat. mamman verkar helt handlingsförlamad. Vad käckt då att ge henne en diagnos så att hon ytterligare kan tappa greppet om verkligheten. Tänk om detta barn varit med om något hemskt men istället för att få vård stämplas som psykopat. Ta ansvar för vad du skriver!
    Helt korrekt, kan mycket möjligt handla om PTSD och disocciation. Trauma kan göra så man utvecklar sådana beteenden. Flickan har ingen trygg uppväxt och barn brukar ta efter föräldrarnas beteende. Sedan vet man inte om den här tråden är sann, eller om det verkligen är flickan som har orsakat hundens död eller om allt är bara illusioner. 
  • Anonym (lika)

TS titta på denna, det är ett avsnitt av Dr Phil om ett barn som faktiskt verkar ha ungefär samma symtom som ditt barn. 
  • Anonym (Stina)
    Anonym (lika) skrev 2022-06-10 16:08:52 följande:
    TS titta på denna, det är ett avsnitt av Dr Phil om ett barn som faktiskt verkar ha ungefär samma symtom som ditt barn. 
    Har du ingen ansvarskänsla? Sluta posta sånt här. Du vet inte hur det här barnet blir behandlat hemma eller vad som händer om mamman blir övertygad om att barnet är psykopat. 
  • Anonym (Help)

Jag jobbar inom djurvården och detta skulle ju kunna leda till åtal, om det var en vuxen person det handlade om.
    Men djuren liksom barnet är ert ansvar och ni bör omplacera djuren omgående för att ingen annan skall behöva dö pga din dotter.
    Sen MÅSTE du få hjälp och vård av dottern omgående, det låter helt sjukt i mina öron att ett barn kan bete sig på detta sätt.
    Vart kommer det ifrån? Ta bort allt som har med internet att göra, hon kan myclet väl få ideer därifrån. Du måste agera NU!

• Tow2Mater
    Anonym (lika) skrev 2022-06-10 16:08:52 följande:

" target="_blank">

Dr Phil har mycket sevärt.
    En avlägsen släkting hade ett barn (lite äldre än TS barn dock) de fick vakta dygnet runt, så han inte tog livet av foräldrarna. Tragiskt. Så det måste tas på allvar som en mojlighet.
  • Anonym (Större utredning)
    Tow2Mater skrev 2022-06-10 17:36:49 följande:
    Dr Phil har mycket sevärt.
    En avlägsen släkting hade ett barn (lite äldre än TS barn dock) de fick vakta dygnet runt, så han inte tog livet av foräldrarna. Tragiskt. Så det måste tas på allvar som en mojlighet.
    Håller med det du skriver och fortsätter samtalet.

Har man drag så blir det även enklare att se vad man ska göra för tester. Man måste börja någonstans och börjar man i fel ände eller måste testa sig fram så dras allting ut.
    Om jag har ont i tex foten och går till doktorn så är det dumt om de i första hand undersöker öronen.
  • Anonym (Mitt drastiska förslag)

Ouch...här är mitt horribelt drastiska förslag. Både du och pappan verkar ju införstådda med hur illa det är, ni har dessutom en bebis.

Bebisen behövs skyddas. Du är bebisens mamma, mer lämpad än pappan att ta hand om bebisen. Pappan och du separerar, pappan tar med sig er dotter, du tar bebisen och ni separerar. Det här ger dig och bebisen en chans till ett normalt liv, och pappan kan helt fokusera på dottern utan att behöva tänka på att vare sig skydda dig eller bebisen. 

• Anonym (Hjälp)

Det finns inget farligt i att säga att barnet tycks ha psykopatiska drag. 

Det får man ju ta reda på i så fall. 

• Marie7

Jag undrar fortfarande om förskolan sagt något som den pedagog jag är. Vi brukar märka snabbt om något är avvikande hos ett barn. Hamnar flickan ofta i konflikter? Visar ingen empati för sina förskolekompisar? Pedagoger? TS har inte svarat på ett tag. Hur går det? Har ni någon i erat släktled med psykopatiska drag? Förstår flickan när ni talar om konsekvensen av hennes handlande? Får ni ögonkontakt med henne eller är blicken flyktig ? Stirrande? Det hon gör är som ett rop på hjälp. Se mig, hör mig. Din berättelse är som tagen från en skräckfilm. Vänd er privat. Finns ställen som tom gör MR på hjärnan, testar muskel/leder etc. Har en kollega som gjort sådan utredning på sitt barn. Googla runt. Ring runt. Kräv den hjälp ni är berättigade till. 

Svar på tråden Barnet går på husdjuren