• Anonym (TS)

Barnet går på husdjuren

Vi som familj orkar snart inte längre och vi får inga stöd eller råd någonstans..
    Ber om ursäkt om det blir långt, men har aldrig fått ventilera detta med någon.
    Så tack om du orkar läsa igenom 
    Början 
    Jag har haft en väldigt tuff uppväxt vilket idag resulterar i diagnoserna Autism, Ptsd,psykoser och utmattningssyndrom.
    Detta trots hjälp från vuxen psykiatrin lett till självskador, suicidförsök osv och dottern har sett mig på botten.
    Nutid
    Dottern är 4 år och hennes psykiska mående har eskalerat det senaste.
    Vi har länge misstänkt någon form eller flera NPF diagnoser, då jag känner igen mig själv i henne. 
    Har svårt med ögonkontakt, svårt med det sociala, har svårt att hålla konversationer, får inte bryta rutiner osv listan är lång.
    Nu de senaste månaderna har hon försökt strypa husdjuren när vi inte ser, hon stänger även in dom med sig i olika utrymmen. Flera gånger har katterna bajsat/kissat på sig i skräck när vi upptäckt dem.
    Tyvärr slutade detta väldigt hemskt, hon knuffade ner en av hundarna ner för källartrappan så den dog. Det läskiga här är att detta skedde när vi vuxna sov (natt/tidig morgon)
    Hennes kommentar och känsla kring det hela var oberörd samt så sa hon att "nästa hund stod på tur imorgon"
    Flertal gånger har hon försökt kväva lillebror på 8 månader med att lägga täcket över hans ansikte och trycker ner. Många gånger sker det helt oprovocerat när lillebror sover.
    Hon slåss,sparkas och bits hårt, säger vi att det gör ont eller blir ledsna så är kommentarern "Jag vill att det ska göra ont" 
    Många utbrott sker helt oprovocerat och det är bara rent raseri och inte något ledset i det..
    Vi har bett olika instanser om att göra en orosanmälan, så tror det finns en del nu.
    Vi går på oändligt många soc möten och är otroligt tydliga med problematiken.
    Ändå gör soc absolut ingenting utan säger att vi måste skydda lillebror och att det är vårt föräldraransvar.
    Vilket i sin tur leder till att maken kan inte jobba som tänkt, så vi förlorar inkomst.
    Vi måste vakta 1 barn var dygnet runt och inte vända blicken en sekund inte ens när vi sover.
    Vilket gör att just nu är både jag och maken helt sönder stressade och mår piss. Ångest över situationen och ångest över ekonomin..
    Vad fan ska vi göra..?
  • Svar på tråden Barnet går på husdjuren
  • Anonym (TS)

Tack för videon, ska kolla in den ikväll. För det är just det jag är livrädd för..
    Djuren som är kvar skyddas i väntan på nya hem, förhoppningsvis tar det inte för lång tid.

• Anonym (TS)

Gameofthrones
    Tack för ditt svar, tror snarare det är motsatsen till verbal. Hon har väldigt svårt och utrycka sina tankar och känslor, vilket jag tror att detta är hennes sätt att visa oss att hon inte mår bra.

Tyvärr ingen annastans att ha djuren så länge.. Tack för tipsen med avlastning!

• Anonym (Hin håle)

Knivig situation som ni inte borde satt vare sig barn, djur eller er själva i men nu när ni redan sitter där ni sitter så är det prio att skydda minstingen och göra av med djuren. 
    Sedan kontakta vården, BUP vill gärna att barnet är äldre men ring ''en väg in'' oavsett och rådfråga då anledningen till att de generellt vill att barnen är äldre är då de inte anser att det är ''lönt'' att utreda så små barn men ert barn påvisar tillräckligt starka symptom på psykisk ohälsa att de borde både kunna utreda och diagnostisera. 

• Anonym (Större utredning)
    Anonym (TS) skrev 2022-06-07 20:00:28 följande:

Tack för videon, ska kolla in den ikväll. För det är just det jag är livrädd för..
    Djuren som är kvar skyddas i väntan på nya hem, förhoppningsvis tar det inte för lång tid.

Den här filmen visar hur det kan gå om barnet inte får hjälp från ung ålder.

• Anonym (A)
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-06-07 20:16:22 följande:
    Knivig situation som ni inte borde satt vare sig barn, djur eller er själva i men nu när ni redan sitter där ni sitter så är det prio att skydda minstingen och göra av med djuren. 
    Sedan kontakta vården, BUP vill gärna att barnet är äldre men ring ''en väg in'' oavsett och rådfråga då anledningen till att de generellt vill att barnen är äldre är då de inte anser att det är ''lönt'' att utreda så små barn men ert barn påvisar tillräckligt starka symptom på psykisk ohälsa att de borde både kunna utreda och diagnostisera. 
    Håller med
  • Gameofthrones
    Anonym (TS) skrev 2022-06-07 20:03:19 följande:

Gameofthrones
    Tack för ditt svar, tror snarare det är motsatsen till verbal. Hon har väldigt svårt och utrycka sina tankar och känslor, vilket jag tror att detta är hennes sätt att visa oss att hon inte mår bra.

Tyvärr ingen annastans att ha djuren så länge.. Tack för tipsen med avlastning!

Ok, det är så.

Förstår att soc säger skydda minstingen och husdjur. 

Bor ni i Sthlm? Ni behöver inte svara på det tänkte om ni ville ha in mer tips. Alla kommuner, stad har kanske inte de resurserna som krävs.

Förutom soc finns det en bra barnpsykolog? 
  • Anonym

Ni kan inte ha kvar djuren. Omplacera

• Anonym (Teddy)

Men har ni sökt psykologhjälp? Man kan tycka att det är det första man gör om ett barn dödar ett djur med uppsåt och försöker kväva en bebis. Vilken typ av hjälp har ni sökt?

• Anonym (TS)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-06-07 22:26:11 följande:

Men har ni sökt psykologhjälp? Man kan tycka att det är det första man gör om ett barn dödar ett djur med uppsåt och försöker kväva en bebis. Vilken typ av hjälp har ni sökt?

Ja absolut, det var vårt första alternativ och vi försökte verkligen få hjälp av psykiatrin men de total vägrade pga åldern. Meddela detta till BVC som skulle ta det vidare till deras psykolog. Detta ledde ingen vart så kontakta bvc igen och denna gång fick vi prata med någon på BUP och förhoppningsvis får vi en tid där snart.
    Vi försöker ligga på 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (TS) skrev 2022-06-07 22:34:14 följande:
    Ja absolut, det var vårt första alternativ och vi försökte verkligen få hjälp av psykiatrin men de total vägrade pga åldern. Meddela detta till BVC som skulle ta det vidare till deras psykolog. Detta ledde ingen vart så kontakta bvc igen och denna gång fick vi prata med någon på BUP och förhoppningsvis får vi en tid där snart.
    Vi försöker ligga på 
    Det låter bra. Annars kan ni kanske söka privat? 
    Vad tror ni föräldrar själva är orsaken till er flickas mående och agerande?
Svar på tråden Barnet går på husdjuren