• Anonym (TS)

Barnet går på husdjuren

Vi som familj orkar snart inte längre och vi får inga stöd eller råd någonstans..
    Ber om ursäkt om det blir långt, men har aldrig fått ventilera detta med någon.
    Så tack om du orkar läsa igenom 
    Början 
    Jag har haft en väldigt tuff uppväxt vilket idag resulterar i diagnoserna Autism, Ptsd,psykoser och utmattningssyndrom.
    Detta trots hjälp från vuxen psykiatrin lett till självskador, suicidförsök osv och dottern har sett mig på botten.
    Nutid
    Dottern är 4 år och hennes psykiska mående har eskalerat det senaste.
    Vi har länge misstänkt någon form eller flera NPF diagnoser, då jag känner igen mig själv i henne. 
    Har svårt med ögonkontakt, svårt med det sociala, har svårt att hålla konversationer, får inte bryta rutiner osv listan är lång.
    Nu de senaste månaderna har hon försökt strypa husdjuren när vi inte ser, hon stänger även in dom med sig i olika utrymmen. Flera gånger har katterna bajsat/kissat på sig i skräck när vi upptäckt dem.
    Tyvärr slutade detta väldigt hemskt, hon knuffade ner en av hundarna ner för källartrappan så den dog. Det läskiga här är att detta skedde när vi vuxna sov (natt/tidig morgon)
    Hennes kommentar och känsla kring det hela var oberörd samt så sa hon att "nästa hund stod på tur imorgon"
    Flertal gånger har hon försökt kväva lillebror på 8 månader med att lägga täcket över hans ansikte och trycker ner. Många gånger sker det helt oprovocerat när lillebror sover.
    Hon slåss,sparkas och bits hårt, säger vi att det gör ont eller blir ledsna så är kommentarern "Jag vill att det ska göra ont" 
    Många utbrott sker helt oprovocerat och det är bara rent raseri och inte något ledset i det..
    Vi har bett olika instanser om att göra en orosanmälan, så tror det finns en del nu.
    Vi går på oändligt många soc möten och är otroligt tydliga med problematiken.
    Ändå gör soc absolut ingenting utan säger att vi måste skydda lillebror och att det är vårt föräldraransvar.
    Vilket i sin tur leder till att maken kan inte jobba som tänkt, så vi förlorar inkomst.
    Vi måste vakta 1 barn var dygnet runt och inte vända blicken en sekund inte ens när vi sover.
    Vilket gör att just nu är både jag och maken helt sönder stressade och mår piss. Ångest över situationen och ångest över ekonomin..
    Vad fan ska vi göra..?
  • Svar på tråden Barnet går på husdjuren
  • Anonym (Hjälp)

Er dotter har troligen psykopatiska drag. Hon saknar empati och förståelse för andras lidande. 

Vänta inte på soc-kontakta BUP eller psykolog omgående. 

Det här är inte ert fel-det kommer inifrån. Men jag skulle ha svårt att ha ett sådant barn hemma. Har ni ens berättat om stackars hunden för psykolog eller soc?
    Beklagar det ni måste uppleva. 

• Anonym (Stina)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-06-09 19:01:43 följande:

Er dotter har troligen psykopatiska drag. Hon saknar empati och förståelse för andras lidande. 

Vänta inte på soc-kontakta BUP eller psykolog omgående. 

Det här är inte ert fel-det kommer inifrån. Men jag skulle ha svårt att ha ett sådant barn hemma. Har ni ens berättat om stackars hunden för psykolog eller soc?
    Beklagar det ni måste uppleva. 

Du kan inte uttala dig om eventuell psykopati bara utifrån det som står i tråden. Eftersom beteendet har kommit plötsligt under de senaste månaderna kan det vara helt andra anledningar till barnets beteende. Med tanke på det TS skriver om sina egna problem, samt det faktum att hon inte verkar ha gjort något alls för att komma till rätta med beteendet utan istället fyllt hemmet med djur, skaffat fler barn, inte gjort sig av med djuren, inte förhindrat ideliga kvävningsförsök av ett spädbarn så skulle jag säga att det visst kan handla om föräldrarna. Om mitt barn plötsligt började bete sig såhär hade min första tanke varit att något hänt henne.  TS verkar istället fundera på autism, som inte har något med de här beteendena att göra. 

Jag tycker folk i tråden ska tänka efter lite innan de skriver. Det är en människa med uppenbara problem och som skadar sig själv. Hon verkar inte få rätt hjälp för sin familj. Vad tror ni det finns för risker med att säga till en sådan person att barnet nog är psykopat? Tänk efter lite och bete er ansvarsfullt. 

• Anonym (Q)

Men hur betet hon sig på förskolan, med andra barn? Vad säger pedagogerna?

• Anonym (Creepy)

Göra er av med henne?? Innan hon transformeras till en fullständig mördare

• Anonym (Stina)
    Anonym (Creepy) skrev 2022-06-09 20:46:12 följande:

Göra er av med henne?? Innan hon transformeras till en fullständig mördare

Som sagt. ta ansvar för vad ni skriver. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Stina) skrev 2022-06-09 19:32:32 följande:

Du kan inte uttala dig om eventuell psykopati bara utifrån det som står i tråden. Eftersom beteendet har kommit plötsligt under de senaste månaderna kan det vara helt andra anledningar till barnets beteende. Med tanke på det TS skriver om sina egna problem, samt det faktum att hon inte verkar ha gjort något alls för att komma till rätta med beteendet utan istället fyllt hemmet med djur, skaffat fler barn, inte gjort sig av med djuren, inte förhindrat ideliga kvävningsförsök av ett spädbarn så skulle jag säga att det visst kan handla om föräldrarna. Om mitt barn plötsligt började bete sig såhär hade min första tanke varit att något hänt henne.  TS verkar istället fundera på autism, som inte har något med de här beteendena att göra. 

Jag tycker folk i tråden ska tänka efter lite innan de skriver. Det är en människa med uppenbara problem och som skadar sig själv. Hon verkar inte få rätt hjälp för sin familj. Vad tror ni det finns för risker med att säga till en sådan person att barnet nog är psykopat? Tänk efter lite och bete er ansvarsfullt. 

Eller, vid 4 års ålder kanske hon är tillräckligt stor att förstå (och att fysisk klara av det) hur man dödar, vilket hon inte gjorde vid 3.
  • Anonym (Större utredning)
    Anonym (Stina) skrev 2022-06-09 19:32:32 följande:

Det brukar vara något stort eller något traumatiskt som händer som gör att barnet börjar på den psykopatiska banan. När traumat har hänt det är då som de psykopatiska DRAGEN kommer. Att hon har gått en bror och sedan sett att hennes mamma mår dåligt fan vara en kombination av trigger. Då DRAGEN är väldigt oroväckande  så räcker det inte enbart med samtal.

Efter traumat som de varit med om då börjar de ge sig på djur. Flickan stänger in sig själv med djuren så att ingen ser. Det är väldigt beräknande. Hon visar ingen ånger att hon skadar djuren. Enbart där har vi två röda flaggor, att hon sedan ger sig på sin bror är ett tredje rött flagg.
    De med psykopatiska drag eller de med ren psykopati börjar då här för att sedan bli värre när de blir äldre.

Då barnet har de här beteendet så måste man ta fram boken om psykopatiska beteenden och se vad för hjälpmedel och stöd blir bäst.

Se det så här, du lider av svår hosta och går till doktorn.
    Hos doktorn så får du ett samtal och sedan går du åka hem med piller som ska lindra hostan. Du tar pillren och har fortfarande hosta efter tre veckor. 

Hade doktorn istället gjort en undersökning direkt du kom dit så kunde du få rätt medicin och konkreta tips på att lindra hostan.

Barnet mår väldigt dåligt och då det är ovanligt med barn som skadar djur utan att känna ånger så behöver de på BUP en annan strategi. Samtal och lekterapi som brukar hjälps barn dom mår dåligt kommer inte att räcka på långa vägar.

Barnet behöver ett korttidsboende och det brukar ta lång tid innan ett barn kan få plats. Om de visar hur flickan uppför sig på film så blir det lättare för personalen på BUP att hitta rätt personer som kan finnas med och stötta.
  • Anonym (Psykoterapi)

Har nånting särskilt hänt i samband med att hon utvecklade beteendet? Började det när lillebror kom, eller när du mådde som sämst? 

Ericastiftelsen i Stockholm har psykoterapi för barn och ungdomar och jag har för mig att dom även har lekterapi. Nu kanske det ligger helt fel i landet för er, men kan ju vara värt ifall BUP har för långa väntetider.  https://ericastiftelsen.se/

• Anonym (djurvän)

Avlägsna djuren från hemmet genast.

• Anonym (Stina)
    Anonym (Större utredning) skrev 2022-06-10 01:45:05 följande:
    Det brukar vara något stort eller något traumatiskt som händer som gör att barnet börjar på den psykopatiska banan. När traumat har hänt det är då som de psykopatiska DRAGEN kommer. Att hon har gått en bror och sedan sett att hennes mamma mår dåligt fan vara en kombination av trigger. Då DRAGEN är väldigt oroväckande  så räcker det inte enbart med samtal.

Efter traumat som de varit med om då börjar de ge sig på djur. Flickan stänger in sig själv med djuren så att ingen ser. Det är väldigt beräknande. Hon visar ingen ånger att hon skadar djuren. Enbart där har vi två röda flaggor, att hon sedan ger sig på sin bror är ett tredje rött flagg.
    De med psykopatiska drag eller de med ren psykopati börjar då här för att sedan bli värre när de blir äldre.

Då barnet har de här beteendet så måste man ta fram boken om psykopatiska beteenden och se vad för hjälpmedel och stöd blir bäst.

Se det så här, du lider av svår hosta och går till doktorn.
    Hos doktorn så får du ett samtal och sedan går du åka hem med piller som ska lindra hostan. Du tar pillren och har fortfarande hosta efter tre veckor. 

Hade doktorn istället gjort en undersökning direkt du kom dit så kunde du få rätt medicin och konkreta tips på att lindra hostan.

Barnet mår väldigt dåligt och då det är ovanligt med barn som skadar djur utan att känna ånger så behöver de på BUP en annan strategi. Samtal och lekterapi som brukar hjälps barn dom mår dåligt kommer inte att räcka på långa vägar.

Barnet behöver ett korttidsboende och det brukar ta lång tid innan ett barn kan få plats. Om de visar hur flickan uppför sig på film så blir det lättare för personalen på BUP att hitta rätt personer som kan finnas med och stötta.
    Ja så kan det vara. Men barn som blivit utsatta för något kan också utveckla sådana här beteenden. Därför är det av yttersta vikt att inte ställa diagnoser på familjeliv. Nu säger du att barnet är psykopat. mamman verkar helt handlingsförlamad. Vad käckt då att ge henne en diagnos så att hon ytterligare kan tappa greppet om verkligheten. Tänk om detta barn varit med om något hemskt men istället för att få vård stämplas som psykopat. Ta ansvar för vad du skriver!
Svar på tråden Barnet går på husdjuren