Anonym (TS) skrev 2022-06-07 18:14:30 följande:
Barnet går på husdjuren
Vi som familj orkar snart inte längre och vi får inga stöd eller råd någonstans..
Ber om ursäkt om det blir långt, men har aldrig fått ventilera detta med någon.
Så tack om du orkar läsa igenom
Början
Jag har haft en väldigt tuff uppväxt vilket idag resulterar i diagnoserna Autism, Ptsd,psykoser och utmattningssyndrom.
Detta trots hjälp från vuxen psykiatrin lett till självskador, suicidförsök osv och dottern har sett mig på botten.
Nutid
Dottern är 4 år och hennes psykiska mående har eskalerat det senaste.
Vi har länge misstänkt någon form eller flera NPF diagnoser, då jag känner igen mig själv i henne.
Har svårt med ögonkontakt, svårt med det sociala, har svårt att hålla konversationer, får inte bryta rutiner osv listan är lång.
Nu de senaste månaderna har hon försökt strypa husdjuren när vi inte ser, hon stänger även in dom med sig i olika utrymmen. Flera gånger har katterna bajsat/kissat på sig i skräck när vi upptäckt dem.
Tyvärr slutade detta väldigt hemskt, hon knuffade ner en av hundarna ner för källartrappan så den dog. Det läskiga här är att detta skedde när vi vuxna sov (natt/tidig morgon)
Hennes kommentar och känsla kring det hela var oberörd samt så sa hon att "nästa hund stod på tur imorgon"
Flertal gånger har hon försökt kväva lillebror på 8 månader med att lägga täcket över hans ansikte och trycker ner. Många gånger sker det helt oprovocerat när lillebror sover.
Hon slåss,sparkas och bits hårt, säger vi att det gör ont eller blir ledsna så är kommentarern "Jag vill att det ska göra ont"
Många utbrott sker helt oprovocerat och det är bara rent raseri och inte något ledset i det..
Vi har bett olika instanser om att göra en orosanmälan, så tror det finns en del nu.
Vi går på oändligt många soc möten och är otroligt tydliga med problematiken.
Ändå gör soc absolut ingenting utan säger att vi måste skydda lillebror och att det är vårt föräldraransvar.
Vilket i sin tur leder till att maken kan inte jobba som tänkt, så vi förlorar inkomst.
Vi måste vakta 1 barn var dygnet runt och inte vända blicken en sekund inte ens när vi sover.
Vilket gör att just nu är både jag och maken helt sönder stressade och mår piss. Ångest över situationen och ångest över ekonomin..
Vad fan ska vi göra..?