BIM JULI -22
Hej!
Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)
Hade varit roligt att följas åt!
Hej!
Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)
Hade varit roligt att följas åt!
Jag tror jag är på äl+6 eller äl+7, så tid finns att bli skengravid innan det är dags att ta test. jag tänker att jag testar i helgen. Antagligen på söndag men jag kommer eventuellt inte kunna låta bli på lördag, för det är första dagen på semestern :)
Åh förstår besvikelsen! Men än är det inte försent!
Jag börjar själv tvivla på mitt test från igår. Tycker att dagens test ser likadant ut som det igår. Har haft lätt molande värk i rygg och livmoder i fem dagar, men känslan idag är av en annan karaktär, den är mkt mer lik den innan mensen ska komma.
Jag har iaf sparat morgonurinet och ska testa med ett annat test efter jobbet (bör få hem de jag har beställt idag, annars får jag gå och köpa). Men ja, känslan är på botten just nu. Kommer heller aldrig köpa gravtest från graviditetskollen igen om det visar sig vara spökstreck.
Jag ser på bilden men svårt att avgöra färg och bredd på strecket, håller tummarna för att det är ett frö där.
Asså hur långsamt kan tiden gå, är på äl+6 eller 7 och bara väntar in dagarna så jag kan börja leka testoman :)
spännande då är vi ju på precis samma! När ska du testa?
ÄL +3 idag. Omöjligt att känna något som har med graviditet att göra, men denna ÄL har verkligen stuckit ut från alla tidigare jag varit med om.
1.har aldrig känt av ÄL tidigare, men denna gång hade jag rikligt med ÄL flytningar +stickningar/värk och ömma bröst.
2. Mina bröst har ömmat sedan ÄL och gör fortfarande, bröstvårtorna känns superömma, gör ont att ligga på dem. Sist jag kände detta var när jag var gravid, men vet att det är mkt vanligt att känna så i samband och efter ÄL.
3. Har haft mensvärk sedan ÄL. Har inte haft det förut (inte när jag blev gravid heller, det kom ca 7 dagar efter ÄL).
4. Jag mår lite lätt illa hela tiden, inte känt så förut heller.
Jag tror jag reagerar på progesteronet, tydligen blivit känsligare för det med åren nu. Borde väl släppa snart antar antar jag.
Vet ni om man kan få PMS senare i livet? Inte haft det förut men dessa symptom (oavsett graviditet) är väl typiska för PMS?
Min vän som fick tvillingar för ett tag sedan sa att när hon släppte två ägg fick hon mer PMS symptom, men känns lite mer som slumpen än trolig förklaring. Vi har inga tvillingar i släkten så rätt osannolikt att jag skulle få tvillingar. Men hon sätter ju griller i huvudet på mig ändå. Haha.
jag vet inte, testomanen i mig vill börja nu, det logiska i mig den 7 juli för då fyller jag år och skulle va kul med ett plus då så jag antar lördag för att jag inte kommer kunna hålla mig längre :)
Nu har jag äntligen fått tillfälle att testa med de nya testen jag fick hem idag (från testlagret). Det översta är testat med det urin jag sparade imorse, och den nedre är från i kväll (höll mig i tre timmar). Och nu ser man verkligen att linjen blivit tydligare under dagen!
BIM imorgon så hoppas iiiiiinnerligt att den inte dyker upp på minst ett år nu!
Nu har jag äntligen fått tillfälle att testa med de nya testen jag fick hem idag (från testlagret). Det översta är testat med det urin jag sparade imorse, och den nedre är från i kväll (höll mig i tre timmar). Och nu ser man verkligen att linjen blivit tydligare under dagen!
BIM imorgon så hoppas iiiiiinnerligt att den inte dyker upp på minst ett år nu!