• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • 2020bebis
    Mandistoss skrev 2022-06-29 08:58:55 följande:

Kul att du också ser något, då kanske det inte bara är jag! Tungan ute Mitt var också blankt igår vid samma dag som du är idag, så håller tummarna att du börjar skymta något de kommande dagarna. Flört Det är ett vanligt billigt med känslighet på 25 (tidigt tror jag har 10). 
    Ja nu är det spännande! Mensen kan ju fortfarande komma då den är beräknad om två dagar, men håller såklart tummarna att det är tydligare imorgon och att mensen uteblir! HjärtaPlus

Alltså denna väntan... Har ett barn sen innan, det gick på första försöket. Försöker intala mig att det förmodligen tar längre tid denna gång men samtidigt hoppas jag ju sååååå
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-29 12:00:47 följande:
    Alltså denna väntan... Har ett barn sen innan, det gick på första försöket. Försöker intala mig att det förmodligen tar längre tid denna gång men samtidigt hoppas jag ju sååååå
    Eller hur! Tålamod har aldrig varit min starka sida? Tungan ute
    Har också ett barn sedan innan, gick på tredje försöket med henne. Jag är 34 år nu så förväntade/förväntar mig att det skulle ta längre tid den här gången. Om det nu blir något av det här så tog det sig på första försöket. FörvånadHjärta
  • 2020bebis
    Mandistoss skrev 2022-06-29 12:25:10 följande:
    Eller hur! Tålamod har aldrig varit min starka sida? Tungan ute
    Har också ett barn sedan innan, gick på tredje försöket med henne. Jag är 34 år nu så förväntade/förväntar mig att det skulle ta längre tid den här gången. Om det nu blir något av det här så tog det sig på första försöket. FörvånadHjärta
    Håller verkligen tummarna!! För oss båda Glad jag blir 33 i år så klart det påverkar också. Försöker sänka mina förväntningar men hoppas ju ändå! Hur gammal är din dotter? Hjärta
  • Barbrastreisand
    Mandistoss skrev 2022-06-29 10:14:07 följande:
    Ok, ja troligen runt ÄL+5 nu då, vilken nog är för tidigt då det mest troligt inte hunnit fästa ännu om det blivit något. 
    Sååå tråkigt med spökstreck! Har också testat med graviditetskollens sticka idag (ÄL+9) och fick ett svagt streck - dock fick jag helt blankt igår så det får mig iaf att känna mig liiite lugnare. Inte heller testat med dem innan, har använt restlagrets tidigare. Har beställt hem deras också så de bör komma idag eller imorgon. Får se om det är ännu tydligare imorgon helt enkelt. Tungan ute

Jag såg streck på din bild så håller tummarna för dig, låter ju lovande tanken på att du fick blankt igår! Spännande:D

Fick faktiskt hem babyplan testa tidigt nu så jag provade igen (sparade morgonurinen). Tyckte jag kunde skymta ett svagt streck, men tror mer på att testlinjen lyser igenom när det blir blött.. Kommer iallafall inte beställa hem fler av graviditetskollen haha!

• Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-29 12:26:33 följande:
    Håller verkligen tummarna!! För oss båda Glad jag blir 33 i år så klart det påverkar också. Försöker sänka mina förväntningar men hoppas ju ändå! Hur gammal är din dotter? Hjärta
    Tack! Så är det ju, klart man hoppas, det kommer man inte ifrån. Hon är född april 2020. Hjärta Hur gammalt är ditt barn?
  • 2020bebis
    Mandistoss skrev 2022-06-29 14:14:41 följande:
    Tack! Så är det ju, klart man hoppas, det kommer man inte ifrån. Hon är född april 2020. Hjärta Hur gammalt är ditt barn?
    Hon är född maj 2020, så nära i ålder Glad
  • Jojjans

Angående förväntningar på hur snabbt det ska gå? jag försöker verkligen vara ödmjuk inför att det kan ta tid men förväntar mig att det ska ta sig snabbt. 

första graviditeten blev till på andra försöket, men mf i vecka 16. Nästa graviditet andra försöket, mf i vecka 6. Sen blev jag gravid på första äl efter missfallet och fick min son. När han var knappt 2 försökte vi få syskon och det tog dig på första försöket, men förlorade barnet i v 21. 

jag är 36 nu, var 33 när sonen föddes, så visst kan ålder påverka men för mig har det inte gjort det. Men det gör ju att förväntningarna är skyhöga och jag nästan tar för givet att det ska gå snabbt. Kan inte riktigt föreställa mig oron om det tog tid. Har tillräckligt att oroa mig för med min bakgrund av sena förluster. 

är på äl+5/6 idag och inga som helst känningar. Mest sannolikt har det väl inte ens vuxit fast om det skulle ha blivit nåt. 

• 2020bebis
    Jojjans skrev 2022-06-29 19:18:31 följande:

Angående förväntningar på hur snabbt det ska gå? jag försöker verkligen vara ödmjuk inför att det kan ta tid men förväntar mig att det ska ta sig snabbt. 

första graviditeten blev till på andra försöket, men mf i vecka 16. Nästa graviditet andra försöket, mf i vecka 6. Sen blev jag gravid på första äl efter missfallet och fick min son. När han var knappt 2 försökte vi få syskon och det tog dig på första försöket, men förlorade barnet i v 21. 

jag är 36 nu, var 33 när sonen föddes, så visst kan ålder påverka men för mig har det inte gjort det. Men det gör ju att förväntningarna är skyhöga och jag nästan tar för givet att det ska gå snabbt. Kan inte riktigt föreställa mig oron om det tog tid. Har tillräckligt att oroa mig för med min bakgrund av sena förluster. 

är på äl+5/6 idag och inga som helst känningar. Mest sannolikt har det väl inte ens vuxit fast om det skulle ha blivit nåt. 

Vad fruktansvärt med så många mf Hjärta

Är det första försöket nu? 
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-29 14:58:09 följande:
    Hon är född maj 2020, så nära i ålder Glad
    Ja det var det verkligen Skrattande Får se om det blir nära igen Flört
  • Mandistoss
    Jojjans skrev 2022-06-29 19:18:31 följande:

Usch vad tragiskt med så många förluster, och så sena också Hjärta Förstår din oro (hur väl man nu kan göra det utifrån). Hoppas att denna omgång går hela vägen! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BIM JULI -22