Inlägg från: 2020bebis |Visa alla inlägg
  • 2020bebis

BIM JULI -22

Hej! Ett försök till andra barnet, och första försöket Glad slutade med ppiller för 3 veckor sen, har ägglossning nu enligt clearblues digitala. Gissar att bim är ca 6e juli ????

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    6/7 bebis2020
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    21/7 Mandelblomman

• 2020bebis
    2020bebis skrev 2022-06-21 12:01:35 följande:

Hej! Ett försök till andra barnet, och första försöket Glad slutade med ppiller för 3 veckor sen, har ägglossning nu enligt clearblues digitala. Gissar att bim är ca 6e juli ????

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    6/7 bebis2020
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    21/7 Mandelblomman

Kunde inte mitt eget användarnamn ser jag Skrattande
    Testar igen 

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    21/7 Mandelblomman
  • 2020bebis
    Jojjans skrev 2022-06-21 20:29:04 följande:

jag har faktiskt aldrig fått starkare än sådär, det är egentligen inte hur starkt sträcket är som är viktigt, utan att testa flera gånger och hitta när det är som starkast för just dig, det är då du har din peak :)

men det låter som om vi har äl typ samtidigt, vi kör på för fullt tror jag har äl imorgon. Spännande!

Fick fast gubbe på clearblue igår så antar att min ÄL är ungefär nu med! Så vi tre borde kunna följas åt inför bim nu Glad
  • 2020bebis
    Barbrastreisand skrev 2022-06-21 21:00:07 följande:
    Ja jag har tidigare använt dessa och ibland har jag lyckats få starkare streck än kontroll-strecket. Tog ett till nu ikväll men det gick inte riktigt att jämföra tyckte de var lika starkt som det första idag. 
    Brukar annars alltid få ägglossningssekret 4-5 dagar innan ägglossning(vad jag tror) så blev lite förvånad över att det gick så snabbt denna gång! 

Vad roligt att följas åt :D håller tummarna för oss alla nu!
    Håller också tummarna! Köpte några testa tidigt tester idag Skrattande vill att tiden ska gå snabbt nu!
  • 2020bebis

Hur vet jag när ÄL är över? Tungan ute Hade blinkande gubbe på clearblue torsdag-söndag, fick fast gubbe i måndags. Finns det fortfarande chans att bli gravid idag? Haft sex varje dag sen torsdags så förhoppningsvis prickat ÄL men vill ju maximera chansernaSkrattande

• 2020bebis
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-23 13:02:14 följande:
    Ja tror ni har verkligen redan maximerat chanserna, men kör en extra gång idag för säkerhetsskull . Lycka till{#emotions_dlg.flower} 
    Tack!! Hoppas {#emotions_dlg.flower}
  • 2020bebis
    Jojjans skrev 2022-06-23 13:12:26 följande:

alltså ägglossningen pågår ju bara någon sekund, just när ägget släpper. utmaningen är ju att försöka lista ut så bra man kan när det sker. att ha sex varje dag är oftast helt onödigt eftersom spermierna kan överleva i kroppen i flera dagar om man är fertil (har fertilt sekret). När du sen får en LH-topp (det hormon som ger utslag på äl-test) så släpper ägget vanligtvis inom ett dygn, och sen överlever det max 12 timmar efter att det släppt. Enligt ditt test låter det som att äl borde ha skett i tisdags så då är ägget antingen befruktat eller dött nu, hoppas på det första! 

vill du kunna pinpointa ännu bättre när äl sker så kan du tempa för att bekräfta att ägget släppt. För efter att ägget släpps gör dina hormoner att din basala kroppstemperatur höjs med typ en halv grad. Men det är ju lite mer jobb?

Tack för innehållsrikt svar! Jag hoppas också det är befruktat så klart. Om det tar lång tid att bli gravid kommer jag säkert testa att tempa också Glad
  • 2020bebis
    Barbrastreisand skrev 2022-06-23 13:16:18 följande:

Brukar ni få symtom vid ägglossning? 

Nu tror jag att mitt ägg släpper,är uppblåst och tycker att det drar lite i nedre delen av magen på ena sidan :D om inte det är inbillning haha! (fick positivt lh test igår och Clearblue advanced fertilitetsmonitor visade maximal igår & idag)

Jag tog öven en D-vitamin boost igår kväll, och tänkte även ta B-vitamin boost på äl+6/7. Nu börjar den lååånga väntan på bim! 

Jag fick som typ mensvärk samma dag som äl testet visade fast gubbe, gjorde riktigt ont i magen Tungan ute
  • 2020bebis

Oj så långsamt tiden går mellan ÄL och bim! Har idag på Äl+4/5 fått ngt som liknar mensvärk, måste ju vara för tidigt för ngt alls men vill ju bara att tiden ska gå så jag kan testa!! Sist testade jag positivt på ÄL+10, det var inga testa tidigt stickor så ska försöka testa lite tidigare denna gång... vet ej hur långt jag har mellan ÄL o mens. fler där tiden smyger fram?!Flört

• 2020bebis
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-25 20:00:24 följande:
    Jag väntar på ägglossning den 6/7. O min mens är slut för denna gången. Ja tiden går så långsamt, men jag försöker inte tänka på det Glad
    Då har du ägglossningen att se fram emot, håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BIM JULI -22