• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Kissekatten2014
    2020bebis skrev 2022-06-25 20:08:59 följande:
    Då har du ägglossningen att se fram emot, håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas att ni får ett Plus på stickan fram igenom {#emotions_dlg.flower}
  • Pörny

Jag har äl igår eller möjligen idag, har en del känningar och trådiga flytningar, en liten blödning igår oxå, hoppas på att få till det ikväll om bara mina sommarlovsbarn kan tänka sig somna :) sen är jag oxå på den lååååånga väntan mot BIM 

• 2020bebis
    Pörny skrev 2022-06-25 20:37:53 följande:

Jag har äl igår eller möjligen idag, har en del känningar och trådiga flytningar, en liten blödning igår oxå, hoppas på att få till det ikväll om bara mina sommarlovsbarn kan tänka sig somna :) sen är jag oxå på den lååååånga väntan mot BIM 

Håller tummarna!! {#emotions_dlg.flower}
  • Mandistoss

Hej! Igår kväll runt ÄL+6 (tror grafen visar en dag för tidigt) fick jag som lätt mensvärk och värk i ländryggen, samt lite mjukare b*js. I morse tempars jag denna dippen. Skulle det kunna vara inplantation? Tungan ute
    Idag är värken borta. Kan nämna också att när jag vaknade runt 2 i natt så tog jag också tempen och då låg den på 36,75 vilket är ovanligt högt, sen har den alltså dykt ner till 36,42. Någon som upplevt liknande?

• 2020bebis

Är det vanligt att få liknande mensvärk 5/6 dagar efter ÄL?  Inte alls lika starkt som mensvärk men en ilande känsla liksom. Har inte haft mens på många år så vet uppriktigt inte hur det brukar kännas.

• Anile
    Mandistoss skrev 2022-06-26 10:10:53 följande:

Hej! Igår kväll runt ÄL+6 (tror grafen visar en dag för tidigt) fick jag som lätt mensvärk och värk i ländryggen, samt lite mjukare b*js. I morse tempars jag denna dippen. Skulle det kunna vara inplantation? Tungan ute
    Idag är värken borta. Kan nämna också att när jag vaknade runt 2 i natt så tog jag också tempen och då låg den på 36,75 vilket är ovanligt högt, sen har den alltså dykt ner till 36,42. Någon som upplevt liknande?

Hej, 
    Det kanske kan vara fel i mätningen eftersom du vaknade inatt och tog tempen och sedan på morgonen igen. Jag skulle nog säga det och ta tempen igen imorgon :) 
  • Mandistoss
    Anile skrev 2022-06-26 17:06:38 följande:
    Hej, 
    Det kanske kan vara fel i mätningen eftersom du vaknade inatt och tog tempen och sedan på morgonen igen. Jag skulle nog säga det och ta tempen igen imorgon :) 
    Tack för svar! Har vaknat alla nätter denna cykel då dottern kommer över till oss, så de är alla lika ?fel?, alltså avviker dagens temp ändå då de alla har samma förutsättningar, om det ?makes sense?. Tungan ute
  • Anile
    Mandistoss skrev 2022-06-26 17:31:51 följande:
    Tack för svar! Har vaknat alla nätter denna cykel då dottern kommer över till oss, så de är alla lika ?fel?, alltså avviker dagens temp ändå då de alla har samma förutsättningar, om det ?makes sense?. Tungan ute
    Det kan spela roll beroende på vilket typ av uppvak det är och hur vaken du blir mellan varje gång.
    Inatt verkade du bli så Vaken att du t.o.m. tog tempen.
    jag brukar undvika att tempa om jag somnar senare än vanligt eller vaknar tidigare än vanligt och somnar om. 
  • Anile
    Mandistoss skrev 2022-06-26 17:31:51 följande:
    Det kan spela roll beroende på vilket typ av uppvak det är och hur vaken du blir mellan varje gång.
    jag brukar undvika att tempa om jag somnar senare än vanligt eller vaknar tidigare än vanligt och somnar om. 
  • Mandistoss
    Anile skrev 2022-06-26 21:56:12 följande:
    Förstår det, men jag vaknar på samma sätt var gång och tempar också var gång, ifall jag av någon anledning skulle missa min ?egentliga temptid?, så denna gången/natten skiljde sig inte från de övriga. Sen förstår jag att min sömnsituation inte är optimal för att tracka BBT, men då alla nätter ser mer eller mindre likadana ut så tänker jag att mönster/förhållandet mellan mätningarna ändå går att följa/säger något. Menar inte att denna dippen behöver betyda något alls, bara kul att spekulera.
Svar på tråden BIM JULI -22