• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Jojjans
    2020bebis skrev 2022-06-21 20:42:57 följande:
    Fick fast gubbe på clearblue igår så antar att min ÄL är ungefär nu med! Så vi tre borde kunna följas åt inför bim nu Glad
    Barbrastreisand skrev 2022-06-21 21:00:07 följande:
    Ja jag har tidigare använt dessa och ibland har jag lyckats få starkare streck än kontroll-strecket. Tog ett till nu ikväll men det gick inte riktigt att jämföra tyckte de var lika starkt som det första idag. 
    Brukar annars alltid få ägglossningssekret 4-5 dagar innan ägglossning(vad jag tror) så blev lite förvånad över att det gick så snabbt denna gång! 

Vad roligt att följas åt :D håller tummarna för oss alla nu!

Vad kul, då ligger vi nog väldigt lika! Jag sitter och grämer mig över att jag inte tagit några äl-test. känner alltid äl väldigt betydligt och borde fått den idag. fullt med fertilt sekret men inte den tydliga ömheten eller värken. Gissar att den kommer något senare denna månad. Typiskt då vi inte direkt har nån tid över i allt packande inför att resa bort (och sova borta) över midsommar. kanske ska ta ett snabbt äl-test nu och se om jag kan få någon klarhet!
  • skaviblifyra
    Stinajohannas skrev 2022-06-22 15:56:35 följande:

Hej! Någon här som försöker igen efter ett MA? Jag fick min mens 17 dagar efter skrapningen gjordes och den varade i ca 8 dagar , är på dag 16 idag och normalt brukar jag få ÄL prick 14. (vet att allt kan ändras om men nyfiken på er andra ) finns det någon som vart med om att få ägglossningen senare? Eller hoppade den över till en till mens ? Och vad har ni haft för symptom? Starkare?svagare? Är så glad bara att kroppen mår Bra och mens kommit men såklart vill jag ha en ägglossning med haha . 

Jag har haft två ma och ett missfall i jakten på tredje barnet. Senaste var nu i mars. Sen föröskte vi inte direkt pga olika omständigheter men nu är vi igång igen. Har rätt fort fått ägglossning efter mina missfall 
  • Stinajohannas
    skaviblifyra skrev 2022-06-22 21:51:21 följande:
    Jag har haft två ma och ett missfall i jakten på tredje barnet. Senaste var nu i mars. Sen föröskte vi inte direkt pga olika omständigheter men nu är vi igång igen. Har rätt fort fått ägglossning efter mina missfall 
    Beklagar dina MA och ditt missfall <3 hoppas på att ni får plussa på nummer 3 snart
    okej , har börjat ta ägglossningstest nu men ingen stegring. var rätt säker jag hade ÄL sista dagarna efter skrapning när jag bara blödde pyttelite men sen fick jag mens bara 9 dagar efter . Så vet inte hur jag ska räkna (om de ens går)  men får hoppas på att de iallafall dyker upp , annars nästa månad 
  • 5te8

Hejsan hoppar in i tråden :) 

1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans

5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    8/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    10/7 5te8
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman

Skulle behöva lite hjälp.

det hela började för 3 veckor sedan då jag hade underlivsbesvär och huggande/ typ som någon som klämmer riktigt hårt vid äggstocken. Då jag inväntade mens så var jag säker på att det ej var ägglossning. . Jag fick tid hos vc som konstaterade att jag hade svamp och uvi. Då jag fick svar en vecka senare och kände att besvären var borta så påbörjades ingen behandling. Mensen var en vecka sen (aldrig hänt förr) och varade bara i 3 dagar. 
    Direkt efter kom besvären tillbaka. Jag tänkte att jaja de försvinner väl. Tillslut fick jag nog ringde vc som hänvisade mig till akuten. Fick en tid på gyn som sa att allt såg bra ut förutom svamp, fick en tablett för det.  Läkaren gjorde ett vul och såg att jag hade ägglossning. jag blev glad och nämnde att vi skulle börja försöka göra syskon, vilket vi gjorde. 
    Gyn besöker var nu i måndags, vi myste mån och ris. Idag fick jag flytningar-blandat med blod. samt har mensvärk och en skum värkande känsla i brösten. Tycker det är alldeles förtidigt för några symptom tänkte att ägget inte hunnit befruktad eller fästas än. 
    tycker ni att jag borde kontakta gyn igen? 
  • Barbrastreisand
    5te8 skrev 2022-06-22 22:32:47 följande:

Hejsan hoppar in i tråden :) 

1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans

5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    8/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    10/7 5te8
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman

Skulle behöva lite hjälp.

det hela började för 3 veckor sedan då jag hade underlivsbesvär och huggande/ typ som någon som klämmer riktigt hårt vid äggstocken. Då jag inväntade mens så var jag säker på att det ej var ägglossning. . Jag fick tid hos vc som konstaterade att jag hade svamp och uvi. Då jag fick svar en vecka senare och kände att besvären var borta så påbörjades ingen behandling. Mensen var en vecka sen (aldrig hänt förr) och varade bara i 3 dagar. 
    Direkt efter kom besvären tillbaka. Jag tänkte att jaja de försvinner väl. Tillslut fick jag nog ringde vc som hänvisade mig till akuten. Fick en tid på gyn som sa att allt såg bra ut förutom svamp, fick en tablett för det.  Läkaren gjorde ett vul och såg att jag hade ägglossning. jag blev glad och nämnde att vi skulle börja försöka göra syskon, vilket vi gjorde. 
    Gyn besöker var nu i måndags, vi myste mån och ris. Idag fick jag flytningar-blandat med blod. samt har mensvärk och en skum värkande känsla i brösten. Tycker det är alldeles förtidigt för några symptom tänkte att ägget inte hunnit befruktad eller fästas än. 
    tycker ni att jag borde kontakta gyn igen? 
    Min första tanke är om det kanske är ägglossning? Tänker om läkaren såg folliklar i måndags, dvs att ägget inte släppt än? Om jag förstått rätt så kan vissa få liten blödning/blodblandad flytning när ägget släpper. Men skulle du fortsätta blöda mer hade jag kontakt gyn igen! 
  • Anile

Hej, 
    jag hoppar in i tråden. Vi har en dotter som är 8 sedan tidigare och har sedan hösten påbörjat resan mot ett syskon. Dock har vi varit utan preventivmedel i 3 år. 
    jag har en lång cykel och oregelbunden emellanåt. Det blir svårt att ha koll men jag har NC. Ägglossningsstickorna är positiva enstaka gånger eller flera dagar  rad.

Vår dotter kom till på första försöket, så jag börjar bli lite otålig samt kommer in i tankebanor: ?det är meningen att vi ska ha ett barn?. 

vi får se :)

• Anile

Bimlista

1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    8/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    10/7 5tez
    10/7 Anile
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman
  • Symetrical
    Mandistoss skrev 2022-06-22 14:51:25 följande:

Hej! Ansluter till skaran hoppfulla denna månaden, BIM 1/7. Det är första försöket för barn nummer 2, har en dotter född April 2020. Glad

En fundering - har försökt att tracka BBT denna månad, men då dottern varit sjuk så har sömnen blivit rätt så störd och därmed är mitt diagram vad det är... Någon som är duktig på BBT-kurvor som kan säga något om min? 
    Förutsättningarna har som sagt inte varit de bästa - pga av väckningarna så har jag inte tempat vid samma tid varje dag, jag har heller inte fått minst 4 timmars sammanhängande sömn innan tempning vissa dagar. Den höga tempen på CD19 beror på att jag själv kände mig krasslig den dagen, så förhöjd pga det. Jag tror inte jag hade ÄL den dagen som grafen säger då jag fick positivt utslag på ÄLT den kvällen, samt morgonen därpå - se bilder. Tror ni det går att utläsa någon form av ÄL från denna graf, eller är mina mätningar för opålitliga? Tror ni man iaf kan säga att jag hade ÄL om mätningarna förblir höga framöver?

1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans

5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman
    Vet du vilken tid du tempat de avvikande dagarna kan du gå in på den här sidan för att räkna om dem och på så sätt få en mer adekvat graf :) För egen del spelar det ingen direkt roll hur många sammanhängande timmars sömn jag fått, men däremot om jag tempar annan tid. Generellt sett kan man säga att en timme tidigare tempning ger 0,1 grad längre och en timme senare ger 0,1 grad högre.
    Jag tror också att du hade äl cd 22 eller natten mellan 21 och 22 och det kanske ff håller med om ifall du justerar temparna. Du kan även discarda tempen cd 19 för att inte förvirra ff med den :)
  • Mandistoss
    Symetrical skrev 2022-06-23 09:29:39 följande:
    Vet du vilken tid du tempat de avvikande dagarna kan du gå in på den här sidan för att räkna om dem och på så sätt få en mer adekvat graf :) För egen del spelar det ingen direkt roll hur många sammanhängande timmars sömn jag fått, men däremot om jag tempar annan tid. Generellt sett kan man säga att en timme tidigare tempning ger 0,1 grad längre och en timme senare ger 0,1 grad högre.
    Jag tror också att du hade äl cd 22 eller natten mellan 21 och 22 och det kanske ff håller med om ifall du justerar temparna. Du kan även discarda tempen cd 19 för att inte förvirra ff med den :)

Tack för tips! Det blev en snyggare graf men FF håller fast vid CD20. Tungan ute

Jag tror också på natten mellan CD21-22 (baserat på mina ÄL-test).
    Är egentligen inte så brydd i NÄR ÄL skedde, vill bara veta ATT den skedde, och det säger väl ändå den tempstegring som är där att det har gjort? Drömmer

• Symetrical
    Mandistoss skrev 2022-06-23 10:16:02 följande:

Tack för tips! Det blev en snyggare graf men FF håller fast vid CD20. Tungan ute

Jag tror också på natten mellan CD21-22 (baserat på mina ÄL-test).
    Är egentligen inte så brydd i NÄR ÄL skedde, vill bara veta ATT den skedde, och det säger väl ändå den tempstegring som är där att det har gjort? Drömmer

Definitivt! Den gulkroppen ser ut att må prima
Svar på tråden BIM JULI -22