BIM JULI -22
Hej!
Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)
Hade varit roligt att följas åt!
Hej!
Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)
Hade varit roligt att följas åt!
visst är det så! Efter barnet kom mensen tillbaka efter typ 3 månader men Blev regelbunden och stabil först efter ytterligare ett år (trots fortsatt amning). När han var två blev jag gravid igen men förlorade bsrnet i vecka 22. och nu drygt ett halvår senare har vi slutat nattamma och fick direkt 12 dagar lutealfas istället för typ 7 som jag haft under vintern (ammar fortfarande på dagen).
jag borde ha äl på onsdag den 22a, så är nog redan i mitt fertila fönster. ska försöka få till det i helgen och även i början av veckan. är nog lite nervös!
Åh jag hoppar in! Vi börjar försöka med syskon (denna månad blir andra försöket).
Min mens har inte varit helt hundra regelbunden sen den kom tillbaka men däremot har jag extremt tydligt fertilt sekret. Dock får jag inga positiva ägglossningstickor, någon med samma?
Tror att jag borde ha BIM kring 11e juli!
Lägger in mig i listan :)
3/7 Locoz
5/7 Jojjans
7/7 Rosahimmel86
9/7 Pörny
9/7 H0nd3ndär
11/7 Barbrastreisand
11/7 vemvetintejag
MJag har fått mycket mer fertilt selret efter jag fött barn, men märker också att det tagit tid för kroppen att lyckas ägglossning = många dagar med fertilt sekret innan ägget verkar ha släppt, och långa cykler Med kort lutealfas. Men det har blivit bättre med tiden.
jag borde ha äl på onsdag den 22a, så är nog redan i mitt fertila fönster. ska försöka få till det i helgen och även i början av veckan. är nog lite nervös!
Hej! Hoppar in här! Precis fått första mensen efter P-piller som kom två dagar tidigare än väntat så det är jag tacksam för att kroppen kom igång snabbt! Nu ä jag väldigt pirrig inför juli månad :)
3/7 Locoz
5/7 Jojjans
7/7 Rosahimmel86
9/7 Pörny
9/7 H0nd3ndär
11/7 Barbrastreisand
11/7 vemvetintejag
13/7 Roxwell
MJag har fått mycket mer fertilt selret efter jag fött barn, men märker också att det tagit tid för kroppen att lyckas ägglossning = många dagar med fertilt sekret innan ägget verkar ha släppt, och långa cykler Med kort lutealfas. Men det har blivit bättre med tiden.
Aha, är det så! Ja för mina cykler har varit något längre. En gång var den 44 dagar (jag brukar ha 31-32 dagar), på dag 30 kom det fertilt sekret och sedan två veckor senare mens som ett brev på posten. De andra cyklerna har varit mellan 28-34 dagar lång.
Är inte hoppfull inför BIM då, men man vet ju aldrig. :)
Aha, är det så! Ja för mina cykler har varit något längre. En gång var den 44 dagar (jag brukar ha 31-32 dagar), på dag 30 kom det fertilt sekret och sedan två veckor senare mens som ett brev på posten. De andra cyklerna har varit mellan 28-34 dagar lång.
Är inte hoppfull inför BIM då, men man vet ju aldrig. :)
men då går det ju iallfall åt rätt håll :) jag kan vara lite hoppfull åt dig :) tycker det låter misstänkt
jag har äl-stickor hemma men har nog inte tänkt använda dom. Senaste månaderna har min cykel varit väldigt regelbunden och jag känner av min äl tydligt. Tror stickor riskerar att stressa mig i onödan faktiskt.
vi fick till det idag iallafall, och satsar på tisdag+onsdag med (äl på onsdag). Har jag ingen tydlig känning av äl på onsdag så får vi försöka på torsdag eller fredag också. känns som en klyscha med en midsommarbebis om det skulle bli så haha
det låter frustrerande att det är så pass svårt tycker få till. har ni semester tillsammans sen så att ni har bättre chanser nästa gång ifall ni missar nu?