• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Pörny
    Rosahimmel86 skrev 2022-06-20 07:02:31 följande:
    Jag har äl på torsdag enligt min app.
    Jag har börjat få lite känningar redan nu tyvärr.
    Mannen kommer inte hem från jobbet förrän på torsdag så jag hoppas att det inte är för sent.
    Han har varit borta i lite över 1 månad så förra gången åkte han 3 dagar innan min äl
    Då tog det sig inte, så jag hoppas att det går denna gången.
    Känns svårt att försöka skaffa barn när han är borta under min ägglossning
    Men åh vad frustrerande när han lyckas pricka in att vara borta just vid äl. håller tummarna för att äggen väntar till torsdag. Jag har känningar ganska många dagar innan äl så håller tummarna för dig :) 
  • Mandelblomman

Halloj! Jag hoppar in i den här tråden Hjärta Ska bli så kul att följa er alla! 

3/7 Locoz
    5/7 Jojjans
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    21/7 Mandelblomman

• Sjöhund
    Hoppar in här jag med, vi har försökt i ungefär ett år (dock inte ?perfekta? försök varje månad), hoppas det äntligen blir något!

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    21/7 Mandelblomman
  • 2020bebis

Hej! Ett försök till andra barnet, och första försöket Glad slutade med ppiller för 3 veckor sen, har ägglossning nu enligt clearblues digitala. Gissar att bim är ca 6e juli ????

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    6/7 bebis2020
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    21/7 Mandelblomman

• 2020bebis
    2020bebis skrev 2022-06-21 12:01:35 följande:

Hej! Ett försök till andra barnet, och första försöket Glad slutade med ppiller för 3 veckor sen, har ägglossning nu enligt clearblues digitala. Gissar att bim är ca 6e juli ????

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    6/7 bebis2020
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    21/7 Mandelblomman

Kunde inte mitt eget användarnamn ser jag Skrattande
    Testar igen 

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    21/7 Mandelblomman
  • Rosahimmel86
    Jojjans skrev 2022-06-20 08:30:11 följande:

det låter frustrerande att det är så pass svårt tycker få till. har ni semester tillsammans sen så att ni har bättre chanser nästa gång ifall ni missar nu? 

Nej tyvärr har han aldrig semester.
    Han jobbar en månad borta och en månad hemma året om
    Nästa gång åker han 2 dagar innan min ÄL
    Det här blivit så dumt med min cykel och hans jobbturer
    Men jag håller tummarna för ett plus denna gång 
    Allt som behövs är ju en fullträff :)
  • Barbrastreisand

Igårkväll sent fick jag äggvite-sekret, har även haft idag. Tog ett ägglossningtest idag nääästan positiv :) Verkar som om äl kan ske liite tidigare än planerat, vad tror ni? Nu får vi sätta igång och mysa! 

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-06-21 15:23:15 följande:

Igårkväll sent fick jag äggvite-sekret, har även haft idag. Tog ett ägglossningtest idag nääästan positiv :) Verkar som om äl kan ske liite tidigare än planerat, vad tror ni? Nu får vi sätta igång och mysa! 

jag har faktiskt aldrig fått starkare än sådär, det är egentligen inte hur starkt sträcket är som är viktigt, utan att testa flera gånger och hitta när det är som starkast för just dig, det är då du har din peak :)

men det låter som om vi har äl typ samtidigt, vi kör på för fullt tror jag har äl imorgon. Spännande!

• 2020bebis
    Jojjans skrev 2022-06-21 20:29:04 följande:

jag har faktiskt aldrig fått starkare än sådär, det är egentligen inte hur starkt sträcket är som är viktigt, utan att testa flera gånger och hitta när det är som starkast för just dig, det är då du har din peak :)

men det låter som om vi har äl typ samtidigt, vi kör på för fullt tror jag har äl imorgon. Spännande!

Fick fast gubbe på clearblue igår så antar att min ÄL är ungefär nu med! Så vi tre borde kunna följas åt inför bim nu Glad
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-06-21 20:29:04 följande:

Ja jag har tidigare använt dessa och ibland har jag lyckats få starkare streck än kontroll-strecket. Tog ett till nu ikväll men det gick inte riktigt att jämföra tyckte de var lika starkt som det första idag. 
    Brukar annars alltid få ägglossningssekret 4-5 dagar innan ägglossning(vad jag tror) så blev lite förvånad över att det gick så snabbt denna gång! 

Vad roligt att följas åt :D håller tummarna för oss alla nu!
Svar på tråden BIM JULI -22