• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Jojjans
    2020bebis skrev 2022-06-28 22:43:12 följande:
    Imorgon Flört kan inte riktigt låta bli även om jag vet att det är tidigt... när testar du? Glad
    Spännande!!

jag ska testa på söndag, då är jag på äl+9 eller eventuellt äl+10. Tänkte jag skulle köpa extra känsliga test tills dess :)
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-06-28 23:10:44 följande:
    Jag är verkligen inte insatt i det men minns att jag fick tips om det. I mitten av lutealfasen ska man ta en boost av B-vitamin (typ 7tabletter på en dag) och därefter en om dagen, det ska gynna progesteronet i lutealfasen på något sätt! 
    Vad jag förstår så kissar man ut det så känns mer "safe", skadar inte att prova!

Tar ni några vitaminer? 
    Jag har slarvat lite inför bebisverkstaden, men försöker ta folsyra, D- och B-vitamin dagligen.

Aah intressant! Jag tar dagligen tre tabletter av Thorne prenatal som innehåller typ allt man behöver som gravid, ammande / postpartum. eftersom jag fortfarande ammar min son så tänkte jag att min kropp behöver extra mycket vitaminer för att få en stabil cykel och orka bli gravid. Har käkat dom sen i våras någon gång?

vad spännande med dina test! Jg tycker inte att jag ser något på bilderna men det blir ju alltid sämre kvalitet när man laddar upp. Ser fram mot dagens test!

• Jojjans
    Tösen01 skrev 2022-06-29 00:07:31 följande:

BIM runt 13/7. Första månaden med clearblue fertilitetsmonitor advance, förra månaden missade vi ÄL helt. Fick ÄL idag, CD17. Har ett barn sedan tidigare på 3 år. Hon blev till på första försöket, men räknar inte med samma tur denna gång. Slutade med PPiller för 3 månader sedan. Men undrar om jag ens haft ÄL de tidigare två? För jag känner verkligen av min ÄL denna gång, superömma bröst, molvärk och två gånger lite hugg, dock på olika sidor så tänker att första kanske var gaser eller liknande. Mår liksom illa, är superpigg och känner mig som jag gjorde när jag var gravid (även om jag inte är det nu, så känner jag samma symptom nu vid ÄL).

Fick maximal fertilitet igår, så antar att jag har Äl idag? Lyckades få till det både CD 15/16 (natten) och idag under lunchen. Alltså svårt att tajma med barn och en man som jobbar skift???? nu väntar två långa veckor, men tror monitorn vill ha test lite tidigare. Hoppas inte min lutealfas blivit kort efter graviditeten, för min första cykel var 33 dagar och den förra 27? Nåväl. Lite spännande men följer dessa symptom jag har nu fram till bim kommer jag känna mig skengravid, hoppas det lägger sig lite. Det här med att överanalysera.... Om inte kommer jag nog få en hemsk jobbig mens. Trodde inte jag var så här känslig för progesteron.

1/7 Mandistoss

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    7/7 Jojjans
    7/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    10/7 H0nd3ndär 
    10/7 5tez
    10/7 Anile
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell & Tösen19
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman
    26/7 Polly91 

mensen är ju ofta rätt svajig både efter barn och efter pillerstopp. Mitt barn är snart 3 men i perioder har min kropp haft svårare att ägglossning vilket lett till senare äl, kortare lutealfas, mer pms osv. Ofta har det hjälpt att äta bra och försöka få så mycket sömn som möjligt, men den största skillnaden kommuner jag slutade amma på natten. Hoppas det kan ta sig ändå för dig!

• Mandistoss
    Barbrastreisand skrev 2022-06-28 23:56:03 följande:

Tjejer! Jag har gjort något väldigt korkat för jag kommer inte kunna somna på hela natten nu!

Idag tyckte jag att något luktade konstigt hemma, tyckte även att maten jag micrade luktade konstigt.

Testfreak jag är kunde jag inte låta bli att ta ett test nu (ja med kvällsurin)..
    Och jag ser ett svagt streck?!?
    Men det är omöjligt för jag är på äl+5/6??

Detta är graviditetskollen test och jag tror det är de "vanliga" dvs ej känsliga. Brukar de ge spök?
    (Bilderna är tagna inom 5min) 

Åh jag tycker också att jag ser något! Men ja, ÄL+5/6 är supertidigt så vet inte om jag hade kunnat litat på det riktigt?? Är du säker på tiden för ÄL?
  • Mandistoss

Tog ett test idag igen på ÄL+9 (var blankt igår). Jag tycker mig kunna se ett svaaagt streck?!!Förvånad
    Fick ett ännu svagare på ÄL+9 med dottern som är född 2020. Bifogar det med för referens. Det från idag är överst.

• 2020bebis
    Mandistoss skrev 2022-06-29 07:46:41 följande:

Tog ett test idag igen på ÄL+9 (var blankt igår). Jag tycker mig kunna se ett svaaagt streck?!!Förvånad
    Fick ett ännu svagare på ÄL+9 med dottern som är född 2020. Bifogar det med för referens. Det från idag är överst.

Jaa ser ut som ngt där! Mitt var superblankt imorse, jag tror att om du tycker dig se ngt där så är det nog ngt Glad är det testa tidigt?! Spännande!!
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-29 08:43:15 följande:
    Jaa ser ut som ngt där! Mitt var superblankt imorse, jag tror att om du tycker dig se ngt där så är det nog ngt Glad är det testa tidigt?! Spännande!!

Kul att du också ser något, då kanske det inte bara är jag! Tungan ute Mitt var också blankt igår vid samma dag som du är idag, så håller tummarna att du börjar skymta något de kommande dagarna. Flört Det är ett vanligt billigt med känslighet på 25 (tidigt tror jag har 10). 
    Ja nu är det spännande! Mensen kan ju fortfarande komma då den är beräknad om två dagar, men håller såklart tummarna att det är tydligare imorgon och att mensen uteblir! HjärtaPlus

• Barbrastreisand
    2020bebis skrev 2022-06-29 06:46:01 följande:
    Svårt att se tycker jag.. morgonurinet borde ge tydligare idag i så fall? Glad
    Jojjans skrev 2022-06-29 07:37:31 följande:

Aah intressant! Jag tar dagligen tre tabletter av Thorne prenatal som innehåller typ allt man behöver som gravid, ammande / postpartum. eftersom jag fortfarande ammar min son så tänkte jag att min kropp behöver extra mycket vitaminer för att få en stabil cykel och orka bli gravid. Har käkat dom sen i våras någon gång?

vad spännande med dina test! Jg tycker inte att jag ser något på bilderna men det blir ju alltid sämre kvalitet när man laddar upp. Ser fram mot dagens test!

Mandistoss skrev 2022-06-29 07:44:32 följande:
    Åh jag tycker också att jag ser något! Men ja, ÄL+5/6 är supertidigt så vet inte om jag hade kunnat litat på det riktigt?? Är du säker på tiden för ÄL?

Det var svagt streck idag också, så jag tror mer på spökstreck! Har aldrig haft dessa från graviditetskollens tidigare, mina testa-tidigt är påväg hit så får vänta på dem:D 

• Barbrastreisand
    Mandistoss skrev 2022-06-29 07:44:32 följande:
     Hade positiv lh sticka den 22/6 och maximal på fertilitetsmonitor den 22-23 så rätt så säker på äl. Troligen spökstreck! 
  • Mandistoss
    Barbrastreisand skrev 2022-06-29 09:47:54 följande:
     Hade positiv lh sticka den 22/6 och maximal på fertilitetsmonitor den 22-23 så rätt så säker på äl. Troligen spökstreck! 
    Ok, ja troligen runt ÄL+5 nu då, vilken nog är för tidigt då det mest troligt inte hunnit fästa ännu om det blivit något. 
    Sååå tråkigt med spökstreck! Har också testat med graviditetskollens sticka idag (ÄL+9) och fick ett svagt streck - dock fick jag helt blankt igår så det får mig iaf att känna mig liiite lugnare. Inte heller testat med dem innan, har använt restlagrets tidigare. Har beställt hem deras också så de bör komma idag eller imorgon. Får se om det är ännu tydligare imorgon helt enkelt. Tungan ute
Svar på tråden BIM JULI -22