Inlägg från: Mandistoss |Visa alla inlägg
  • Mandistoss

BIM JULI -22

Hej! Ansluter till skaran hoppfulla denna månaden, BIM 1/7. Det är första försöket för barn nummer 2, har en dotter född April 2020. Glad

En fundering - har försökt att tracka BBT denna månad, men då dottern varit sjuk så har sömnen blivit rätt så störd och därmed är mitt diagram vad det är... Någon som är duktig på BBT-kurvor som kan säga något om min? 
    Förutsättningarna har som sagt inte varit de bästa - pga av väckningarna så har jag inte tempat vid samma tid varje dag, jag har heller inte fått minst 4 timmars sammanhängande sömn innan tempning vissa dagar. Den höga tempen på CD19 beror på att jag själv kände mig krasslig den dagen, så förhöjd pga det. Jag tror inte jag hade ÄL den dagen som grafen säger då jag fick positivt utslag på ÄLT den kvällen, samt morgonen därpå - se bilder. Tror ni det går att utläsa någon form av ÄL från denna graf, eller är mina mätningar för opålitliga? Tror ni man iaf kan säga att jag hade ÄL om mätningarna förblir höga framöver?

1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans

5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman
  • Mandistoss
    Barbrastreisand skrev 2022-06-22 15:15:11 följande:
    Hade jag kollat på grafen så hade jag gissat på äl då appen visar, men ägglossningstestet säger annat (frågan är dock om det kanske faktiskt är möjligt att ägglossa snabbt efter positiv lh?)
    Om jag minns rätt så bekräftas ägglossning när temp är över coverline under 3 dagar. Tror att man ibland även kan få en dipp i kurvan på äl-dagen. I ditt fall tror jag det är svårt att utläsa då du inte tempat "korrekt". Men om jag får chansa så gissar jag på äl antingen cd20 eller 22 :D
    Vad säger premom appen för dag? Håller tummarna för dig! 

Uppdaterar listan med mitt nya datum: 
    1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    8/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman

Jag tycker som du att CD20 och CD22 ser ut som de möjliga kandidaterna, fastän ökningen efter CD22 inte är så mkt att skryta om?Flört
    Läst mig till att ÄL sker 12-48 timmar efter LH-ökningen, så skulle säga att det är omöjligt att ÄL skedde på CD20 iom att jag fick positivt test efter kl 20:00.
    Premom säger att ÄL skedde på CD21, den går efter ÄL-testen.
    Jag skulle gissa på CD22, men jag får helt enkelt vänta och se hur kurvan utvecklar sig, om jag får sova mer ?konsekvent?. Skrattande
    Tack! Och detsamma. Flört

• Mandistoss
    Symetrical skrev 2022-06-23 09:29:39 följande:
    Vet du vilken tid du tempat de avvikande dagarna kan du gå in på den här sidan för att räkna om dem och på så sätt få en mer adekvat graf :) För egen del spelar det ingen direkt roll hur många sammanhängande timmars sömn jag fått, men däremot om jag tempar annan tid. Generellt sett kan man säga att en timme tidigare tempning ger 0,1 grad längre och en timme senare ger 0,1 grad högre.
    Jag tror också att du hade äl cd 22 eller natten mellan 21 och 22 och det kanske ff håller med om ifall du justerar temparna. Du kan även discarda tempen cd 19 för att inte förvirra ff med den :)

Tack för tips! Det blev en snyggare graf men FF håller fast vid CD20. Tungan ute

Jag tror också på natten mellan CD21-22 (baserat på mina ÄL-test).
    Är egentligen inte så brydd i NÄR ÄL skedde, vill bara veta ATT den skedde, och det säger väl ändå den tempstegring som är där att det har gjort? Drömmer

• Mandistoss
    Symetrical skrev 2022-06-23 10:54:12 följande:
    Definitivt! Den gulkroppen ser ut att må prima
    Haha tack för hjälpen och supporten! 
    Vart i cykeln är du? 
  • Mandistoss
    Symetrical skrev 2022-06-23 12:31:46 följande:
    Så lite så Glad
    Hade äl för ett par dagar sen, så någon dag efter dig bara! Cool

Åh kul! Då håller jag tummarna för oss båda. Skrattande

Jag hade en mild svampinfektion just innan och under den fertila perioden, så har väl inte jättehöga förväntningar, men hoppet är det sista som

överger en! Cool

• Mandistoss

Hej! Igår kväll runt ÄL+6 (tror grafen visar en dag för tidigt) fick jag som lätt mensvärk och värk i ländryggen, samt lite mjukare b*js. I morse tempars jag denna dippen. Skulle det kunna vara inplantation? Tungan ute
    Idag är värken borta. Kan nämna också att när jag vaknade runt 2 i natt så tog jag också tempen och då låg den på 36,75 vilket är ovanligt högt, sen har den alltså dykt ner till 36,42. Någon som upplevt liknande?

• Mandistoss
    Anile skrev 2022-06-26 17:06:38 följande:
    Hej, 
    Det kanske kan vara fel i mätningen eftersom du vaknade inatt och tog tempen och sedan på morgonen igen. Jag skulle nog säga det och ta tempen igen imorgon :) 
    Tack för svar! Har vaknat alla nätter denna cykel då dottern kommer över till oss, så de är alla lika ?fel?, alltså avviker dagens temp ändå då de alla har samma förutsättningar, om det ?makes sense?. Tungan ute
  • Mandistoss
    Anile skrev 2022-06-26 21:56:12 följande:
    Det kan spela roll beroende på vilket typ av uppvak det är och hur vaken du blir mellan varje gång.
    Inatt verkade du bli så Vaken att du t.o.m. tog tempen.
    jag brukar undvika att tempa om jag somnar senare än vanligt eller vaknar tidigare än vanligt och somnar om. 
    Förstår det, men jag vaknar på samma sätt var gång och tempar också var gång, ifall jag av någon anledning skulle missa min ?egentliga temptid?, så denna gången/natten skiljde sig inte från de övriga. Sen förstår jag att min sömnsituation inte är optimal för att tracka BBT, men då alla nätter ser mer eller mindre likadana ut så tänker jag att mönster/förhållandet mellan mätningarna ändå går att följa/säger något. Menar inte att denna dippen behöver betyda något alls, bara kul att spekulera.
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-28 09:34:40 följande:
    Testade imorse, totalt blankt Drömmerhaha! Kunde ej låta bli..
    Jag med! Skrattande Också blankt, dock bara ÄL+8 än så länge. Hade suuupersvagt plus med dottern på ÄL+9 så förväntade mig inget annat men man kan ju inte låta bli iaf, haha. Cool Kommer inte kunna låt bli att testa imorgon igen heller. Drömmer
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-28 16:18:52 följande:
    Haha jag förstår dig helt!!! Testade positivt på ÄL+10 med dottern! Hur vet du när du hade ÄL? Jag är osäker om jag ska räkna måndag eller tisdag, hade fast gubbe på testet på måndagen, vill ju helst räkna måndagen så jag är en dag längre fram Cool
    Jag har testat med ÄL-test och tempat, så gissar på ÄL natten mellan 19:de-20:de juli utifrån dem. 
    Haha ja man vill ju helst slippa väntan, men heller inte testa utifrån ?fel? dag och bli besviken av den anledningen om det inte visar plus. Skrattande
Svar på tråden BIM JULI -22