• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Barbrastreisand
    2020bebis skrev 2022-06-28 20:45:06 följande:
    Haha jaaa dagarna smyyyger fram!!! 
    Mandistoss skrev 2022-06-28 20:20:38 följande:
    Då hoppas jag vi båda får plus i dagarna Flört
    Jag använder billiga stickor från antingen testlagret eller graviditetskollen då jag gillar att testa Drömmer Får jag positivt på dem så tar jag sen ett digitalt. 
    Har också såna billiga från testlagret, men också beställt två tidiga digitala som ska kunna mäta lägre halt av hcg än de billiga... tror jag vågar slösa ett sånt på torsdag Flört
    Är det Clearblue digitala early? Har aldrig testat men såg dem också (man blev ju lite sugen på att köpa haha) vet du hur känsliga de är ? 
  • 2020bebis
    Barbrastreisand skrev 2022-06-28 21:03:28 följande:
    Är det Clearblue digitala early? Har aldrig testat men såg dem också (man blev ju lite sugen på att köpa haha) vet du hur känsliga de är ? 
    Ja precis de heter Clearblue Digitalt Ultratidigt Graviditetstest, de upptäcker från 10 mIU/ml, de andra testat tidigt som jag kikat på har känslighet på 25 mIU/ml... men förra gången jag var gravid fick jag positivt på äl+10 utan att det var testat tidigt iofs Tungan ute
  • Jojjans
    2020bebis skrev 2022-06-28 13:39:50 följande:
    ÄL +7 eller +8 Cool

vad skönt, då är det ju ändå rätt säkert att anledningen till det negativa testet var att du testade för tidigt Flört

när blir det test nästa gång?

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-06-28 20:14:51 följande:

Varför måste dagarna gå sååå långsamt?! 
    Imorgon är det äl+6 och jag ska passa på ta en boost av B-vitamin. Förra graviditeten gjorde jag det vilket resulterade i ett plus (om det är tack vare det vet jag inte;D) Har även beställt testa-tidigt tester. 

Kan du inte berätta mer om anledningen till B-boost? Har inte hört talas om det tidigare :)
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-28 20:45:06 följande:
    Haha jaaa dagarna smyyyger fram!!! 
    Mandistoss skrev 2022-06-28 20:20:38 följande:
    Då hoppas jag vi båda får plus i dagarna Flört
    Jag använder billiga stickor från antingen testlagret eller graviditetskollen då jag gillar att testa Drömmer Får jag positivt på dem så tar jag sen ett digitalt. 
    Har också såna billiga från testlagret, men också beställt två tidiga digitala som ska kunna mäta lägre halt av hcg än de billiga... tror jag vågar slösa ett sånt på torsdag Flört
    Oh spännande! Ja då hade jag också vågat slösa ett sånt Cool
  • 2020bebis
    Jojjans skrev 2022-06-28 22:01:58 följande:

vad skönt, då är det ju ändå rätt säkert att anledningen till det negativa testet var att du testade för tidigt Flört

när blir det test nästa gång?

Imorgon Flört kan inte riktigt låta bli även om jag vet att det är tidigt... när testar du? Glad
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-06-28 22:04:07 följande:
    Kan du inte berätta mer om anledningen till B-boost? Har inte hört talas om det tidigare :)
    Jag är verkligen inte insatt i det men minns att jag fick tips om det. I mitten av lutealfasen ska man ta en boost av B-vitamin (typ 7tabletter på en dag) och därefter en om dagen, det ska gynna progesteronet i lutealfasen på något sätt! 
    Vad jag förstår så kissar man ut det så känns mer "safe", skadar inte att prova!

Tar ni några vitaminer? 
    Jag har slarvat lite inför bebisverkstaden, men försöker ta folsyra, D- och B-vitamin dagligen.
  • Barbrastreisand

Tjejer! Jag har gjort något väldigt korkat för jag kommer inte kunna somna på hela natten nu!

Idag tyckte jag att något luktade konstigt hemma, tyckte även att maten jag micrade luktade konstigt.

Testfreak jag är kunde jag inte låta bli att ta ett test nu (ja med kvällsurin)..
    Och jag ser ett svagt streck?!?
    Men det är omöjligt för jag är på äl+5/6??

Detta är graviditetskollen test och jag tror det är de "vanliga" dvs ej känsliga. Brukar de ge spök?
    (Bilderna är tagna inom 5min) 

• Tösen01

BIM runt 13/7. Första månaden med clearblue fertilitetsmonitor advance, förra månaden missade vi ÄL helt. Fick ÄL idag, CD17. Har ett barn sedan tidigare på 3 år. Hon blev till på första försöket, men räknar inte med samma tur denna gång. Slutade med PPiller för 3 månader sedan. Men undrar om jag ens haft ÄL de tidigare två? För jag känner verkligen av min ÄL denna gång, superömma bröst, molvärk och två gånger lite hugg, dock på olika sidor så tänker att första kanske var gaser eller liknande. Mår liksom illa, är superpigg och känner mig som jag gjorde när jag var gravid (även om jag inte är det nu, så känner jag samma symptom nu vid ÄL).

Fick maximal fertilitet igår, så antar att jag har Äl idag? Lyckades få till det både CD 15/16 (natten) och idag under lunchen. Alltså svårt att tajma med barn och en man som jobbar skift???? nu väntar två långa veckor, men tror monitorn vill ha test lite tidigare. Hoppas inte min lutealfas blivit kort efter graviditeten, för min första cykel var 33 dagar och den förra 27? Nåväl. Lite spännande men följer dessa symptom jag har nu fram till bim kommer jag känna mig skengravid, hoppas det lägger sig lite. Det här med att överanalysera.... Om inte kommer jag nog få en hemsk jobbig mens. Trodde inte jag var så här känslig för progesteron.

1/7 Mandistoss

3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    7/7 Jojjans
    7/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    10/7 H0nd3ndär 
    10/7 5tez
    10/7 Anile
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell & Tösen19
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman
    26/7 Polly91 
  • 2020bebis
    Barbrastreisand skrev 2022-06-28 23:56:03 följande:

Tjejer! Jag har gjort något väldigt korkat för jag kommer inte kunna somna på hela natten nu!

Idag tyckte jag att något luktade konstigt hemma, tyckte även att maten jag micrade luktade konstigt.

Testfreak jag är kunde jag inte låta bli att ta ett test nu (ja med kvällsurin)..
    Och jag ser ett svagt streck?!?
    Men det är omöjligt för jag är på äl+5/6??

Detta är graviditetskollen test och jag tror det är de "vanliga" dvs ej känsliga. Brukar de ge spök?
    (Bilderna är tagna inom 5min) 

Svårt att se tycker jag.. morgonurinet borde ge tydligare idag i så fall? Glad
Svar på tråden BIM JULI -22