BIM JULI -22
Hej!
Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)
Hade varit roligt att följas åt!
Hej!
Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)
Hade varit roligt att följas åt!
Hej, jag hoppar också in här!
Mensen kom idag så nu börjar resan mot småsyskon! Första försöket fö denna gång. Äl blir nog 22/6, och bim 5/5.
Jag är 36 och har ett barn sen innan, en snart 3-åring, och började längta efter syskon för drygt ett år sen. I september förlorade vi en bebis i vecka 21, så det är med blandade känslor jag går in i den här resan, men just nu är jag mer förväntansfull än orolig.
kan ni inte berätta lite om er?
för mig är nog inte plusset det största, utan att få passera typ vecka 25 så att jag vet att barnet kan överleva utanför livmodern. Men ja, för att komma dit behövs ju ett plus först. men jag är faktiskt lite rädd för plusset, för det betyder att det finns något att förlora.
har du haft ett utomkveds som gjorde att du fick ta bort äggledaren?
jag brukar känna av äl tydligt, men är ändå lite sugen på att köra med äl-test mest för att det är spännande. Men VARJE gång på första försöket som vi försökt bli gravida så har min ägglossning blivit försenad, antagligen pga stressen att dra igång processen. Mycket märkligt.
Kul med några som följas åt! Jag är inne på cd3 nu.
Brukar ni känna av äl? Jag får rätt så tydliga "äggvite-sekret" och de bruka ganska exakt komma 4-5 dagar innan ägglossning (oftast varannan dag). Hade ni börjar mysa direkt först dagen med fertila sekret? Eller vänta en dag?
Minns när vi började med första barnet, det blev rätt mycket mys tätt under de fertila dagarna vilket tillslut bara blev jobbigt haha!
Hej alla, hur går det för er? Någon som börjar närma sig äl?
jag borde ha äl på onsdag den 22a, så är nog redan i mitt fertila fönster. ska försöka få till det i helgen och även i början av veckan. är nog lite nervös!
Igårkväll sent fick jag äggvite-sekret, har även haft idag. Tog ett ägglossningtest idag nääästan positiv :) Verkar som om äl kan ske liite tidigare än planerat, vad tror ni? Nu får vi sätta igång och mysa!
jag har faktiskt aldrig fått starkare än sådär, det är egentligen inte hur starkt sträcket är som är viktigt, utan att testa flera gånger och hitta när det är som starkast för just dig, det är då du har din peak :)
men det låter som om vi har äl typ samtidigt, vi kör på för fullt tror jag har äl imorgon. Spännande!
Hej! Ansluter till skaran hoppfulla denna månaden, BIM 1/7. Det är första försöket för barn nummer 2, har en dotter född April 2020.
En fundering - har försökt att tracka BBT denna månad, men då dottern varit sjuk så har sömnen blivit rätt så störd och därmed är mitt diagram vad det är... Någon som är duktig på BBT-kurvor som kan säga något om min?
Förutsättningarna har som sagt inte varit de bästa - pga av väckningarna så har jag inte tempat vid samma tid varje dag, jag har heller inte fått minst 4 timmars sammanhängande sömn innan tempning vissa dagar. Den höga tempen på CD19 beror på att jag själv kände mig krasslig den dagen, så förhöjd pga det. Jag tror inte jag hade ÄL den dagen som grafen säger då jag fick positivt utslag på ÄLT den kvällen, samt morgonen därpå - se bilder. Tror ni det går att utläsa någon form av ÄL från denna graf, eller är mina mätningar för opålitliga? Tror ni man iaf kan säga att jag hade ÄL om mätningarna förblir höga framöver?
1/7 Mandistoss
3/7 Locoz
3/7 Sjöhund
5/7 Jojjans